مدیرعامل بیمارستان بین المللی قائم(عج) در جمع خبرنگاران تشریح کرد

چالش‎های پیش روی استفاده از امداد هوایی | تشریح شاخصه‌های مهم بیمارستان قائم

کریم زادحق از وجود ده اتاق عمل در این بیمارستان خبرداد و افزود: ضریب اشغال تخت نیز بالاتر از سایر بیمارستان هاست و اقبال مردمی نشان دهنده کیفیت ارائه خدمات است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا کریم زادحق مدیرعامل بیمارستان بین المللی قائم(عج) در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: ما از اصحاب رسانه انتظار داریم که بخش خصوصی را به اندازه بخش دولتی ببینند و یاور کارآفرینان باشند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی تیغ دولبه ای شده است متذکر شد: طی چند وقت اخیر چند خبر در رابطه با بیمارستان قائم منتشر شد که کاملا کذب بود.

مدیرعامل بیمارستان بین المللی قائم(عج) تصریح کرد: کسی مدعی نیست که خطای پزشکی در این بیمارستان وجود ندارد اما در اعتباربخشی ملی بالاترین رتبه و امتیاز را کسب کردیم و تنها بیمارستانی هستیم که اعتباربخشی بین المللی نیز داریم.

کریم زادحق افزود: ممکن است یکی از ۸۵۰ پرسنل خطایی کند اما طبق منشور پزشکی و قوانین مشخص است که برای پیگیری به کجا باید رجوع شود و همچنین مرجع رسیدگی کننده نیز مشخص است.

مدیرعامل بیمارستان بین المللی قائم(عج) در ادامه با قدردانی از رسانه های استان گیلان یادآور شد: هر رسانه ای که به ما به عنوان بخش خصوصی کمک کند دست او را می بوسیم و به دنبال کار سیاسی نیز نیستیم.

چالش‎های پیش روی استفاده از امداد هوایی

کریم زادحق در بخش دیگری از اظهارات خود استفاده از اورژانس هوایی را نیازمند فرهنگسازی مردمی و همچنین تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این خدمات دانست و اظهار کرد: زیرساخت بالگرد در بیمارستان قائم فراهم شده و ۵۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده و دوبار نیز تست فرود آزمایشی صورت گرفته است و اماده راه اندازی امداد هوایی هستیم.

وی افزود: اما در این راه چند چالش جدی وجود دارد. در گذشته گیلان و قزوین یک هلی کوپتر داشتند اگرچه به هلال احمر گیلان طی چند ماه اخیر یک بالگرد اختصاص یافته اما از آن بهره برداری نمی شود.

مدیرعامل بیمارستان بین المللی قائم(عج) با بیان اینکه تنها دو بیمارستان خصوصی ظرفیت استفاده از بالگرد را دارند تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که در پوشش بیمه ای تصادفات و…اورژانس هوایی دیده شود. وقتی امداد هوایی جزو بیمه نباشد استفاده از آن هزینه بالایی برای بیماران دارد و ما دوست داریم این خدمت برای همه مردم باشد نه صرفا افراد پولدار.

کریم زادحق در بخش دیگری از اظهارات خود به مطالبات بیمارستان‌های خصوصی اشاره کرد و افزود: چهار بیمارستان خصوصی رشت بالای ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات دارند. از تامین اجتماعی یک سال و بیمه سلامت نیز بیش از ۱۰ ماه طلب داریم و در این مدت مطالبات نیز افزایش یافته است.

تشریح شاخصه‌های مهم بیمارستان قائم

مدیرعامل بیمارستان بین المللی قائم(عج) این بیمارستان را با حدود ۲۰۰ تخت فعال و ۸۵۰ پرسنل بعد از رضوی مشهد بزرگترین بیمارستان دانست و گفت: بیش از ۹۰ درصد مراجعین تحت پوشش بیمه هستند و به همه اقشار خدمات ارایه می شوند و خوشبختانه با همه ببمه ها قرارداد می بندیم.

وی وجود دستگاه پیشرفته لیزیک، واحد رادیوتراپی و براکی تراپی بیماران سرطانی را از شاخصه‌های مهم این بیمارستان عنوان کرد و گفت: از بیمه ها خواهش می‌کنیم که برای کاهش هزینه ییماران این خدمات را نیز تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

کریم زادحق به وجود دستگاه سنجش پوکی استخوان در بیمارستان قائم اشاره کرد و افزود: دستگاه ام آر ای نیز هفته آینده راه اندازی می گردد. پلی کلینیک هم اماده ارائه خدمات شبانه روزی به بیماران است.

مدیرعامل بیمارستان بین المللی قائم(عج) از وجود ده اتاق عمل در این بیمارستان خبرداد و افزود: ضریب اشغال تخت نیز بالاتر از سایر بیمارستان هاست و اقبال مردمی نشان دهنده کیفیت ارائه خدمات است.

وی در پایان بخش مراقبت ویژه نوزادان را یکی از امکانات مهم این بیمارستان عنوان کرد و گفت: این بخش مسوول پذیرش و مراقبت ویژه از نوزادان نارس یا نوزادان پرخطر و بیمار است.

Share