معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

فاصله قابل توجه بیمارستان‌های گیلان با خدمات‌رسانی عالی به بیماران

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها صدای مظلوم بیمارستان‌های استان گیلان را به گوش بیمه‌ها برسانند، گفت: بیمارستان‌های استان گیلان توان ایستادگی در مقابل بدهکاری بیمه‌ها را ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدتقی آشوبی ظهر امروز در مراسم تقدیر از بیمارستان‌های منتخب استان گیلان در اعتبارسنجی ملی در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی الزهرا(س) رشت اظهار داشت: بیمارستان‌های استان گیلان در ۸ محور و ۲۱ زیرمحور اعتبارسنجی شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیمارستان‌های استان نظیر بیمارستان پورسینا در اعتبارسنجی اولیه کاهش درجه پیدا کرده و به نتایج مذکور معترض شدند گفت: در راستای اعلام نتایج اعتبارسنجی اولیه، کمیته بحرانی در معاونت درمان استان تشکیل شد و این اعتراض از سوی وزارت بهداشت مورد قبول قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه در ارزیابی مرحله دوم، نواقص و اصلاحات در بیمارستان‌های دارای افت درجه در استان گیلان مدیریت شد خاطرنشان کرد: اصلاحات بیمارستان‌ها در حوزه‌های مختلف مدیریت غذایی، مدیریت پرستاری و حوزه LDR انجام شد.

وی با بیان اینکه در ارزیابی مرحله دوم درجه بیمارستان‌های استان گیلان با اصلاحات ارتقاء یافته است، تصریح کرد: در ارزیابی مرحله دوم درجه بیمارستان‌های ۱۷ شهریور، پورسینا، حشمت و بیمارستان تالش ارتقاء یافته و بیمارستان الزهرا رشت از درجه دو به درجه یک صعود کرد.

آشوبی با تاکید بر اینکه بیمارستان رازی رشت در اعتبارسنجی مجدد در درجه دوم باقی ماند و این امر حق بیمارستان مذکور نبود افزود: با وجود تلاش‌های گسترده، بیمارستان رازی در درجه دوم باقی ماند و تلاش است در ارزیابی آینده، با اصلاحات، ارتقاء درجه ارزیابی را برای این بیمارستان به ارمغان آوریم.

وی با اشاره به اینکه درجه رتبه نخست بیمارستان‌ها در ارزیابی از رتبه ۶۱ تا ۱۰۰ است و بیمارستان‌های استان گیلان رتبه های مذکور را با نمره ۶۱ کسب کردندگفت: کسب رتبه درجه یک بیمارستان‌های استان گیلان در اعتبارسنجی با رتبه ۶۱ نشان از فاصله قابل توجه این بیمارستان‌ها باخدمات‌رسانی عالی دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان عدم پرداخت هزینه بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها را مهم‌ترین دغدغه معاونت درمان عنوان کرد و با بیان اینکه بیمارستان‌های استان گیلان دیگر توان ایستادگی در مقابل بدهکاری بیمه ها را ندارند گفت: رسانه‌ها صدای مظلوم بیمارستان‌ها را به گوش بیمه‌ها برسانند.

Share