حجت الاسلام پوررضا: افتخار دولت افتخار کشور است

فضای کنونی کشور به اتحاد و انسجام نیاز دارد | زکات در گیلان در حال احیا است

خطیب نماز عید فطر رشت با تاکید بر کمک به دولت برای تعالی ایران، گفت: فضای کنونی کشور به اتحاد و انسجام نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های نماز عید فطر که امروز (۵ تیر) در مصلی رشت برگزار شد، عید فطر را عید خلقت دوباره انسان دانست و گفت: عید فطر بهار جان است و این نوع بهار را هرکسی در نوع خودش به گونه‌ای احساس می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در ماه رمضان با خدا خلوت داشته و با طاعات و عبادات در مسیر بندگی تلاش داشته از عید فطر لذت بیشتری خواهد برد.

پوررضا با بیان اینکه انبیا برای توجه به تدبیر در زندگی آمده‌اند، افزود: از مهمترین تدابیر برای زندگی تلاش برای وصال حق تعالی است.

وی در ادامه نماز، تقوا و زکات را با هم عجین خواند و افزود: در روایات اسلامی آمده است برای کسی که اهل زکات نیست، نمازی هم نیست.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به  خوب بودن آمار زکات گیلان، اعلام کرد: این واجب فراموش شده در گیلان در حال احیا است.

وی اذعان کرد: زکات برکات فراوانی دارد و از بسیاری بلایا جلوگیری می‌کند.

پوررضا اضافه کرد: از مصادیق قیام در جامعه پرداخت زکات و توجه به محرومان است.

وی در خطبه دوم با قدردانی از حضور مردم در انتخابات و راهپیمایی روز قدس، گفت: باید امانت انقلابی را که از امام به ما رسیده جدی بگیریم و در میدان حساس کشور حضور فعال داشته باشیم.

امام جمعه موقت رشت، ایستادن در برابر زورگویان و استکبار را از آرمانهای اسلام و انقلاب بیان کرد و گفت: ما با پیروزی انقلاب در برابر قلدرها ایستاده ایم و با این نگاه شرکت چهل میلیونی مردم در انتخابات باعث افتخار است.

وی همچنین قدرت ایران در منطقه را باعث افتخار خواند و اظهار داشت: نفوذ ایران در دنیا چند برابر شده و همین موضوع باعث هراس غرب است.

خطیب نماز عید فطر رشت با رد اتهامات رئیس سازمان سیا علیه ایران گفت: دانشگاه ما باید حقوق بشر و تروریسم را برای جامعه تعریف کند تا با تعریف غربی از این مفاهیم در دنیا متهم نباشیم.

وی با بیان اینکه نباید در برابر قلدرهای عالم کوتاه آمد، اعلام کرد: غرب به هیچ چیز پایبند نیست و مذاکرات هم از این جهت خوب بود که ماهیت طرف غری برای جوانی که انقلاب را ندیده روشن شد.

وی به مشکلات کشور در حوزه اقتصاد، بحران آب، بیکاری، بودجه دولت و تورم اشاره کرد و گفت: در در مسیر حق باید استقامت داشته باشیم وبا یاری دولت به کشور خدمت کرد.

پوررضا اظهار کرد: افتخار دولت افتخار کشور است و همه یک مجموعه واحد در کشور هستیم.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر پرهیز از دو دستگی و تفرقه در کشور گفت: فضای کنونی کشور به اتحاد و انسجام نیاز دارد.

Share