مدیر اورژانس گیلان خبرداد

نجات ۱۱ نفر در گیلان به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان از امدادرسانی به ۱۱ نفر در استان به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، پیمان اسدی گفت: این تعداد از ابتدای اجرای طرح امداد نوروزی اورژانس گیلان تا دوم فروردین ماه جاری امدادرسانی شده اند.

وی اظهار داشت: از این تعداد، شش نفر روز گذشته (چهارشنبه) به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن از سوی مرکز فوریت های پزشکی گیلان به بیمارستان منتقل و بستری شدند.

اسدی از مسافران و هم استانی ها خواست هشدارها در رابطه با مسمومیت با گاز مونواکسید کربن را جدی بگیرند.

منواکسید کربن گازی خطرناک، بی رنگ، بی بو و بدون طعم و غیر محرک است که در اثر سوختن ناقص سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز، بنزین، گازوئیل، دود اگزوز اتومبیل و ذغال چوب حاصل می شود.

اکثر افراد در این وضعیت تصور می کنند دچار سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا شده اند اما سردرد، سرگیجه، ضعف و بی حالی، تهوع و استفراغ، عدم تعادل در راه رفتن، خواب آلودگی، تند تند نفس کشیدن و حتی بی قراری علائم مهم و اولیه ای است که باید به آن شک کرد.

اسدی اضافه کرد: همچنین طی مدت یادشده، یک هزار و ۲۶۷ ماموریت از سوی مرکز فوریت های پزشکی گیلان انجام گرفته که ۲۷۸ مورد تصادفی را شامل می شود.

طرح امداد نوروزی مرکز فوریت های پزشکی گیلان از پنجشنبه هفته گذشته در ۶۰ پایگاه شهری و جاده ای به اجرا درآمده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

یکصد دستگاه آمبولانس، ۲ موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با امکانات و تجهیزات لازم امدادی برای اجرای طرح نوروزی در استان فعال شده است.

ایستگاه سلامت به آدرس امام زاده هاشم رشت، روبروی شرکت حمل و نقل بین المللی آبادان راه اندازی شده که در آن خدمات فوریت های پزشکی به مسافران و گردشگران ارائه می شود.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان در نوروز ۹۵ ( از ۲۶ اسفندماه سال ۹۴ تا صبح روز ۱۵ فروردین ۹۵) چهار هزار و ۶۶۶ ماموریت انجام داد.

Share