زن دوچرخه سوار فرانسوی در آستارا:

فرهنگ میهمان نوازی ایرانی‎ها بی مثال است|در هیچ کشوری چنین مهمان‌نوازی ندیده بودیم

زن دوچرخه سوار فرانسوی که به همراه همسرش «بنجامین دوما» در حال بازدید از مناطق توریستی و گردشگری بندر مرزی آستارا بود، گفت: فرهنگ میهمان نوازی ایرانی ها بی مثال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، «آلیز دوکرو» زن دوچرخه سوار فرانسوی که به همراه همسرش «بنجامین دوما» در حال بازدید از مناطق توریستی و گردشگری بندر مرزی آستارا بود، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: من ۲۸ ساله و در حال مسافرت با همسرم هستم.

وی با بیان اینکه ما سفر خود را از فرانسه آغاز کرده ایم و در چین به پایان خواهیم رساند، ادامه داد: مدت زمان برنامه ریزی شده برای سفر ما یک سال است و در ۷ ماه گذشته از اروپا، گرجستان و ارمنستان عبور کرده و به ایران رسیده ایم.

وی افزود: در مدت زمان ۵ ماه باقیمانده باید به وسیله کشتی به قزاقستان و از آنجا به ازبکستان و تاجیکستان خواهیم رفت و نهایتاً به چین خواهیم رسید و در آنجا سفرمان پایان می یابد و سپس به وسیله هواپیما به فرانسه باز می گردیم.

وی استفاده از دوچرخه برای سفر را یک فرصت مهم برشمرد و اضافه کرد: مسافرت با دوچرخه کند است و اینگونه زمان داریم تا مردم، ملیت ها و فرهنگ های مختلف را ببینیم و بشناسیم.

دوکرو در بخش دیگر سخنان خود به میهمان نوازی ایرانی اشاره کرد و گفت: فرهنگ میهمان نوازی ایرانی ها بی مثال است و ما این کشور را واقعاً دوست داریم و می خواهیم فرهنگ، مناظر و مکان‌های تاریخی آن مثل تخت‌جمشید را ببینیم.

وی ایران را متفاوت تر از سایر کشور ها دانست و خاطر نشان کرد: ما یک ماه در ایران مانده ایم چون ویزا تهیه کرده بودیم و در این مدت چیزهای بسیار خوب و مهمی در مورد این مردم فهمیدیم زیرا که آنها بسیار خوب، مهربان و خوشایند هستند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون قبل از ایران در هیچ کشوری چنین مهمان‌نوازی خوبی ندیده بودیم، توضیح داد: برایمان بسیار جالب بود که وقتی ما در خیابان هستیم به ما غذا و چای می‌دهند و من بابت این کار بسیار خوشحال و از مردم ممنون هستم.

آلیز دوکرو در بخش پایانی سخنان خود به تشریح چگونگی سفر خود به ایران اشاره کرد و افزود: ما با دوچرخه از تبریز شروع کردیم، سپس تهران و بعد از آنجا اصفهان، کاشان و سایر شهرها را دیدیم و بعد با اتوبوس به شیراز و یزد رفتیم و هم اکنون به شمال آمدیم و در بندر آستارا و مرز با کشور جمهوری آذربایجان هستیم.

Share