رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد:

گیلان تبدیل به قطب صنایع سلولزی شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از سرمایه‌گذاری ۹۸۰ میلیارد تومانی بخش‌خصوصی در بخش صنعت این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علی منتظری ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با برشمردن اقدام‌های صنعت، معدن و تجارت استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در حوزه صنایع استان اقدام‌هایی از جمله ساخت شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی جدید در دست اقدام است.

وی شهر صنعتی رشت را بزرگ‌ترین شهر صنعتی شمال کشور نامید و افزود: گیلان در تولید فولاد به قطب بزرگ کشور تبدیل شده و اکنون سالانه حدود ۴٫۶ میلیون تن فولاد تولید می‌شود و به همین اندازه ظرفیت نیز در حال ایجاد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مهم‌ترین اتفاق در اقتصاد مقاومتی را ایجاد واحد سلولزی در این استان عنوان کرد و گفت: گیلان تبدیل به قطب صنایع سلولزی به ویژه در تولید ام‌.دی‌.اف و … شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو واحد سلولزی فعال شده است، تصریح کرد: با ایجاد واحدهای سلولزی می‌توانیم مواد اولیه کارخانه‌های ساخت مبل و محصولات چوبی کشور را در گیلان تأمین کنیم و مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

منتظری با بیان اینکه کارخانه‌های مهم و راهبردی در گیلان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: برخی از این کارخانه‌ها جزو نخستین و مجهزترین واحدهای خاورمیانه، کشوری و منطقه‌ای هستند.

وی به روند صدور جواز پروانه صنعتی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: طبق آمار وزارت صنعت در هفت ماه سال جاری صدور پروانه صنعتی در استان ۲۵ درصد رشد داشته و گیلان در بین ۱۰ استان برتر در زمینه سرمایه‌گذاری حوزه صنعت در کشور قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از سرمایه‌گذاری ۹۸۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه صنعت این استان خبر داد و گفت: بر اساس آمار وزارت صنعت این میزان سرمایه‌گذاری رشد بسیار چشمگیری داشته که نشان‌دهنده وضعیت مناسب زیرساخت‌های استان در حوزه تولید و صنعت است.

وی با بیان اینکه در حوزه رونق تولید گیلان ۳۸۶ میلیارد تومان پرداختی داشتیم، یادآور شد: از نظر پرداخت تسهیلات برای رونق تولید گیلان رتبه دوم کشوری را داریم و در آمار نظارت بر این پرداختی‌ها نیز دومین استان هستیم و بیشتر مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اجرایی شده است.

Share