مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه گیلان:

سران فتنه به دلیل اعتراض به نتایج انتخابات در حصر نیستند/فتنه ۸۸ توهین به انسانیت بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه گیلان بابیان اینکه فتنه سال۸۸ توهین به انقلاب و اسلام نبودبلکه توهین به انسانیت بوده است،گفت: به همین دلیل انسانیت ودینداری انسان نباید راکد بماند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی که در مسجد جامع شهرستان شفت برگزار شد با بیان اینکه بسیاری در تلاش هستند تا برای حقایق جامعه، شبهه ایجاد کنند، اظهارکرد: امروز بسیاری به دنبال حقایق حوادث فتنه سال ۸۸ هستند.

وی با بیان اینکه حوادثی که در طول تاریخ رخ می دهد منبعی برای عبرت گرفتن و درس آموزی است، افزود: فتنه سال ۸۸ از این دست حوادث بوده که نیازمند است با یک نگاه و دیدگاه متعالی بررسی شود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه باید دقت شود که از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود، گفت: قرآن کریم در آیات متعددی بیان کرده که انسان های مومن باید عبرت آموز باشند.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت های مربوط به حوادث فتنه سال ۸۸  از آن دست واقعیت هایی هستند شاید نتوان در این زمان تمام زوایای آن را بیان کرد ولی برای تجربه اندوزی و جلوگیری از تکرار این دست حوادث بسیار مهم هستند.

حجت الاسلام پورضا با بیان اینکه انسان ها در همه حال امتحان می شوند، تصریح کرد: انسانیت و تدین دو محوری است که انسان ها درباره آن مورد امتحان قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه هر فردی که انسانیت را نفهمد دین را نیز درک نخواهد کرد، اظهار کرد: انسان ها در هر لباس و مسئولیتی که قرار داشته باشند مورد امتحان الهی قرار می گیرند و رد شدن در این امتحان سبب ایجاد فتنه می شود.

 مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه گیلان معنای اصلی فتنه در کلمه را امتحان عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم از فتنه گران نبوده و در امتحان الهی موفق شویم باید به درجات بالای انسانیت و دینداری برسیم.

وی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ نه تنها توهین به انقلاب و اسلام که توهین به انسانیت بوده است، گفت: به همین دلیل انسانیت و دینداری انسان ها نباید راکد بماند زیرا حرکت مایه حیات و رشد است.

پوررضا در ادامه به برگزاری بیش از ۳۰ انتخابات در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: البته همه انتخابات ها دارای نقاط ضعف و قوت هستند ولی این نباید دست مایه برای ضربه زدن به نظام شود.

وی با بیان اینکه انقلاب سبب شد تا ملت و کشور ایران از زیر استعمار آمریکا و انگلیس بیرون آید، یادآورشد: انقلاب توسط همین ملت به ثمر رسیده و همین ملت تا پای جان برای حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ایستادگی می کنند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه گیلان با تأکید براینکه تقلب در انتخابات ادعای دروغ بیش نبوده است، تصریح کرد: چطور فردی که تا قبل از برگزاری انتخابات دم از قانون و اطاعت از آن می زد بعداز اعلام نتایج از قوانین کشور تمکین نکرد.

وی با بیان اینکه اینان حتی اصل ولایت فقیه و نظام را نیز قبول نداشتند، گفت: دلیل این تمکین نکردن وجود خدشه در انسانیت و دینداری واقعی آنها بود.

حجت الاسلام پوررضا با اشاره به وجود برخی سوالات در جامعه به ویژه از سوی برخی نمایندگان مجلس در خصوص محاکمه نشدن و حصر خانگی سران فتنه، افزود: حصر خانگی این افراد براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده و کاملا قانونی است.

وی با بیان اینکه سران فتنه به دلیل اعتراض به نتایج انتخابات در حصر خانگی نیستند، تصریح کرد: این افراد حدود یکسال و چندماه بعداز انتخابات و به دلیل انتشار بیانیه های در مخالفت با نظام و تحریک اذهان عمومی به این حکم محکوم شدند.

به گفته این مسئول بروز و ظهور چنین حوادثی به ویژه از سوی خواص جامعه که تا دیروز با انقلاب بوده و امروز پشت به آن می کنند به دلیل شکست در امتحان انسانیت و نادیده گرفتن حق مردم است.

Share