مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان

مهار آتش سوزی در شهرستان های لاهیجان و لنگرود / ادامه وزش باد گرم در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: آتش سوزی های جنگلی که جمعه شب در شهرستان های لاهیجان و لنگرود رخ داد، مهار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: آتش سوزی های جنگلی که جمعه شب در شهرستان های لاهیجان و لنگرود رخ داد، مهار شده است.
۸۲۳۲۹۶۶۰-۷۱۲۱۴۸۷۴افشین عزیزی افزود: دو مورد آتش سوزی یکی در مراددهنده شهرستان لاهیجان و یک مورد دیگر در وسیرود کومله شهرستان لنگرود رخ داد که خوشبختانه مهار شده است.
به دنبال بروز این آتش سوزی، دو تیم شامل ۱۲ نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان نیز شب گذشته برای کمک به سایر نیروها ، به مناطق یادشده اعزام شدند.
شهرستان های لاهیجان و لنگرود در شرق استان گیلان واقع هستند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با یادآوری تندباد شب گذشته در آستارا ادامه داد: این تندباد، با سرعت ۱۱۵ کیلومتر در این شهرستان وزید و آسیب هایی به تعدادی از سربندی های شهر وارد کرد.
عزیزی اضافه کرد: همچنین تندباد موجب قطع برق تعدادی از روستاهای شهرستان تالش از جمله حویق و کشلی شد که در حال حاضر، برق روستاهای بزرگ وصل شده است.
شهرستان آستارا و تالش در غرب استان گیلان واقع هستند.
اداره کل هواشناسی گیلان نیز بیشترین سرعت وزش باد روز گذشته را مربوط به آستارا با ۱۱۵ کیلومتر در ساعت و ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه اعلام و بیان کرده که وزش باد در استان همچنان ادامه دارد.
بنا به اعلام اداره هواشناسی گیلان، آسمان امروز (شنبه) استان صاف تا نیمه ابری، بعضی ساعت ها وزش باد گرم ( بعضی نقاط شدید و خیلی شدید) خواهد بود.

Share