لاهوتی در نطق میان دستور:

معضل زباله در گیلان فاجعه آفرین شده، به داد مردم برسید/حجتی بی‌احساس و بی‌انگیزه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ابراز تاسف از اینکه معضل پسماندها و شیرابه ها در استان گیلان فاجعه آفرین شده است، خطاب به رئیس جمهور، وزیر کشور و سازمان شهرداری ها، گفت: لطفا به داد مردم گیلان برسید و این معضل را مدیریت کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ابراز تاسف از اینکه معضل پسماندها و شیرابه ها در استان گیلان فاجعه آفرین شده است، خطاب به رئیس جمهور، وزیر کشور و سازمان شهرداری ها، گفت: لطفا به داد مردم گیلان برسید و این معضل را مدیریت کنید.

notgh lahooti 2مهرداد بائوج لاهوتی در صحن علنی امروز ( چهار شنبه، ۱۷ آذرماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور،با تبریک به مناسبت روز دانشجو، گفت: دانشجویان همیشه پرچمدار عدالت و مبارزه با فساده بوده و هستند و پیاده نظام هیچ حزب و گروهی نخواهند بود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان، یادآور شد: همانطور که استحضار دارید در آستانه بودجه سال ۹۶ هستیم و این بودجه تقدیمی ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است، بودجه سال گذشته ۲۹۷ هزار میلیارد تومان بوده که ۲۱۰ هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در منابع سال گذشته ۷۴ هزار میلیارد تومان برای نفت پیش بینی کرده بودیم؛اما در سال جاری ۱۱۶ هزار میلیارد تومان،در سال گذشته ۱۰۳ هزار میلیارد تومان برای مالیات پیش بینی شده بود؛اما درسال جاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومان، در اینجا باید متذکر شد که دولت کسری عدم تحقق ۱۱۶ هزار میلیارد تومان را متصل کرده به استفاده از منابع ذخیره ارزی که این یعنی افزایش وابستگی به نفت.

وی با انتقاد از اینکه چه زمانی از وابستگی به نفت رهایی می یابیم،تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمودند ” شیر نفت را ببندید و کشور را نجات دهید “

بائوج لاهوتی در تشریح مشکلات حوزه انتخابیه خود،خطاب به رئیس جمهور، گفت: آقای روحانی ! در استان گیلان ۲۹ مصوبه داشتید و با اعتباری معادل ۸۰۰ میلیارد تومان؛ متاسفانه زمانی که این مبلغ را با استان های دیگر مقایسه می کنیم مشاهده می کنیم که حق استان ما ضایع شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین هیچکدام از اعتبارات مصوب شده تحقق پیدا نکرد؛ جنابعالی پشت میکروفون فرمودید؛راه آهن گیلان راه آهن بین المللی است و تا پایان سال ۱۳۹۵ باید افتتاح شود.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس دهم،ادامه داد:آقای رئیس جمهور!  اینجانب به عنوان نماینده مردم در اینجا با قاطعیت اعلام می کنم که این راه آهن هرگز افتتاح نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم،در تذکری دیگر خطاب به رئیس جمهور درباره بی توجهی به مطالبات صیادان، گفت: آقای روحانی! شما قول مساعد دادید مطالبات صیادان پرداخت شود؛ مگر می شود دولت جمهوری اسلامی به صیاد، چایکار و کشاورز بدهکار باشد؟

معضل پسماندها و شیرابه ها در استان گیلان فاجعه آفرین شده است

وی همچنین درتذکری دیگر به رئیس جمهور خواستار تکمیل آزاد راه تهران- شمال شد و کرد: شما بارها فرمودید شرایط محیط زیست کشور بحرانی است؛اما در بودجه سال گذشته تنها ۵۲۰ میلیارد یعنی دو دهم درصد پیش بینی اعتبار کردید؛ چگونه باید این موضوع را مدیریت کرد؟

بائوج لاهوتی با ابراز تاسف از اینکه معضل پسماندها و شیرابه ها در استان گیلان فاجعه آفرین شده است، خطاب به رئیس جمهور،وزیر کشور و سازمان شهرداری ها، گفت: استان گیلان متعلق به تمامی ملت ایران است؛لطفا به داد مردم گیلان برسید و این معضل را مدیریت کنید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بدهی بیمارستان ها، با تاکید بر لزوم تشکیل جلسه اضطراری برای مدیریت این موضوع درمجلس،افزود:این موضوع به مرحله بحرانی رسیده و بیمارستان ها در حال تعطیلی هستند از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم نسبت به تشکیل جلسه اضطراری اقدام  تا نسبت به برون رفت از این مشکل چاره اندیشی کنیم؛زیرا در تمامی بخش ها دولت بدهکار است.

تولید ابریشم از هزار تن به ۱۰۰ تن کاهش یافته است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی نسبت به تاخیر در بدهی چایکاران، برنجکاران و … گفت: وزیر کشاورزی وزیر بی احساس و بی انگیزه ای است زیرا بارها ما در رابطه با پرداخت بدهی کشاورزان فریاد برآوردیم؛اما ایشان هیچ گونه اقدامی در این رابطه انجام نداد و متاسفانه این بی توجهی باعث شد تولید ابریشم از هزار تن به ۱۰۰ تن کاهش یابد؛ آقای حجتی!در این جا جای اقتصاد مقاومتی کجاست؟ لطفا به خود تکانی دهید!

عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس،ادامه داد:آقای حجتی! برای رفع این مشکلات گام بردارید  و  تنها به  منفعت ها نباشید!

 

Share