رئيس پليس راه كشور

تصادفات را نمی شود به حد صفر رساند/سخت ترین کار پلیس تسلیم برگ جریمه به رانندگان است/راه خاکی بهتر از راه آسفالته فاقد علائم و ایمنی است/سواری و موتورسیکلت بیشترین وسائط نقلیه خطرساز در گیلان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه تصادفات را نمی شود به حد صفر رساند، گفت: سخت ترین کار پلیس تسلیم برگ جریمه به رانندگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار محمد حسن حمیدی رئیس پلیس راه کشور در آیین معارفه و تکریم رئیس پلیس راه و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان که با حضور مسئولان انتظامی و استانی برگزار شد، با بیان اینکه روسای پلیس راه و راهور سابق استان بسیار خوشنام هستند، افزود: گیلان با وجود گردشگران بی شمار داری شرایط خدمتی سختی است.

۰۰

رئیس پلیس راه کشور با یادآوری اینکه ما نسبت به گذشته پیشرفت داشته ایم، افزود: هنوز به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امور جاده ای نرسیده ایم.

وی با تاکید براینکه در شش ساله گذشته نمودار کاهش ۳۷ درصدی کاهش تلفات تصادفات جاده ای را در کشور شاهد بودیم، ادامه داد: شاخص صدهزار نفر، شاخص ده هزار نفر وسیله نقلیه و شاخص یک میلیون تردد، شاخص بین المللی مقایسه تصادفات کشورهای دنیا است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایران به ازای هر۱۰ هزار وسیله نقلیه، ۷/۵ نفر کشته می دهد، ادامه داد: میانگین دنیا ۴۷/۷نفر و میانگین اروپا ۹/۱۰نفر است که این فاصله آماری نشانگر عملکرد مطلوب پلیس است.

تصادفات را نمی شود به حد صفر رساند

سردار حمیدی با بیان اینکه دنیا به دنبال کاهش تلفات در تصادفات است،  متذکرشد: تصادفات را نمی شود به حد صفر رساند.

وی با اشاره به روند کاهشی تلفات جاده ای در استان گیلان، گفت: در ۱۰سال گذشته کاهش ۴۵درصدی تلفات جاده ای را در گیلان شاهد بوده ایم.

سخت ترین کار پلیس تسلیم برگ جریمه به رانندگان است

رئیس پلیس راه ناجا با تاکید براینکه روند برخورد با تخلفات رانندگی رو به رشد بوده، اضافه کرد: سخت ترین کار پلیس راه و راهور، تسلیم برگ جریمه به رانندگان است.

وی با تصریح براینکه تخلفانحراف به چپ در استان گیلان رتبه یک کشور را دارد، ادامه داد: وجود تخلف انحراف به چپ در گیلان به علت نبود زیرساخت و راه مناسب در استان است.

حمیدی با یادآوری اینکه استان گیلان به علت نداشتن ناوگان مناسب هوایی و ریلی دارای بارسنگین مسافر جاده ای است، ادامه داد: راه های فرعی و روستایی و تفرجگاهی استان گیلان، راه های بسیار پرخطری هستند.

سردار حمیدی جاده های گیلان به خصوص جاده های فرعی را دارای امنیت پایین و شرایط خاص برشمرد و اضافه کرد: حریم راه های گیلان در بیشتر مکان ها به صورت غیرمجاز تصرف شده است.

سواری و موتورسیکلت بیشترین وسائط نقلیه خطرساز در گیلان هستند

وی با اشاره به اینکه سواری و موتورسیکلت بیشترین وسائط نقلیه خطرساز در گیلان هستند، ادامه داد: فوت هر یک فرد در تصادفات جاده ای بیش از یک میلیارد تومان هزینه و خسارت به کشور وارد می کند.

رئیس پلیس راه ناجا با تصریح براینکه راه های فاقد ایمنی نباید احداث و افتتاح شوند، متذکرشد: وجود راه های مطمئن و ایجاد ایمنی روند کاهش تصادفات را به همراه خواهند داشت.

وی خواستار ایجاد کمربندی در مسیر راه های شهری شد و افزود: ترافیک ها نباید در یک نقطه محدود متمرکز شوند.

راه خاکی بهتر از راه آسفالته فاقد علائم و ایمنی است

وی با تاکید براینکه راه خاکی بهتر از راه آسفالته فاقد علائم و ایمنی است، افزود: محل های حادثه خیز نقش زیادی در بروز تصادفات دارند که باید برطرف شوند.

سردار حمیدی وجود امنیت در راه ها را دارای رابطه مستقیم با رشد اقتصاد مقاومتی، صنعت و فرهنگ دانسته و ادامه داد: خطرات تصادفات باید به شهروندان و رانندگان یادآوری شده و آموزش ها و زیرساخت ها نیز افزایش پیدا کنند.

گفتنی است، آیین معارفه و تکریم رئیس پلیس راه و رئیس پلیس راهور با حضور رئیس پلیس راه کل کشور، فرمانده انتظامی استان گیلان،مسئولان انتظامی و استانی در سالن اجتماعات شهداء ناجا استان گیلان برگزار شده و در این مراسم سرهنگ محمدپور به عنوان رئیس پلیس راه و سرهنگ محمدی به عنوان رئیس پلیس راهور استان معرفی و از زحمات سرهنگ رستگار و سرهنگ شهیدی مقدم تقدیر و تشکر شد.

Share