در سومین جشنواره استانی شیوه های نوین تدریس معارف دین عنوان شد

عالمان دینی حلقه وصل مردم با خدا هستند/اسلام دین طرفدار حق شناسی است/برای ترویج دین باید صبور بود/علم زمانی برای عالم درونی می‌شود که با ادب آمیخته شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: اسلام دین طرفدار حق شناسی است و نباید کسانی که حقایق دین را به مردم آموخته اند، فراموش شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشنواره استانی شیوه های نوین تدریس معارف دین با عنوان شکوه اندیشه در مجتمع فرهنگی تفریحی شهید مطهری بندرانزلی برگزار شد.

۳۹۲۵۴۶_origعلم زمانی برای عالم درونی می‌شود که با ادب آمیخته شود

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی، فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این همایش اظهار کرد: علم زمانی برای عالم درونی میشود که با ادب آمیخته شود.

فاضلی با بیان اینکه گیلان همیشه جز اولین ها بوده است گفت: برگزاری جشنواره شیوه های نوین معارف دین نشان از سابقه این استان در زمینه دین و معارف را نشان میدهد. گیلان اولین استانی است که در آن برای امام حسین در ماه محرم عزاداری گرفتند و این نشان از ارادت مردم استان به قرآن و اهل بیت را می‎دهد.

وی افزود: شیوه های نوین تدریس معارف دین در سه مرحله برگزار شد که در مرحله نخست به منازل پیشکسوتان اهل دین در استان رفتیم و به حق در بسیاری از دیدارها حس شاگردی داشتم که در محضر استاد قرار گرفته است. مرحله دوم افرادی در کمیسیون ها مشخص شد تا که ایده های نوین را برای ترویج دین به کار برده اند شناخته شوند. در مرحله سوم هم تقدیر از و تجلیل مفاخر حوزه دین و فعالان عرصه تدریس تالیف و خطابه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به رتبه سوم استان از لحاظ بقعه متبرکه در کشور اشاره کرد و گفت: گیلان دارای ۹۰۰ کانون فرهنگی، ۳۰۰۰مسجد، ۱۳حوزه علمیه و ۱۲۵۰ طلبه است که این یعنی گیلان دارای پتاسیل بالایی است.

عالمان دینی حلقه وصل مردم با خدا هستند

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: بر اساس آموزه های قرآنی باید بزرگان خود را قدر بدانیم.

وی افزود: قرآن به ما آموخت که بزرگان جامعه و اهل علم را فراموش نکنیم چرا که انگشت اشاره عالمان دینی به سمت خدا است و حلقه وصل مردم با خدا همین عالمان دینی هستند پس باید عالمان ربانی را تکریم کنیم.

اسلام دین طرفدار حق شناسی است

در ادامه مراسم نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بعضی از روحانیون باصداقت انجام وظیفه می‎کنند گفت: بسیاری از روحانیون با صداقت در راه تبلیغ دین حرکت میکنند که امروز به علت درد پیری خانه نشین شده اند و شهر و محیطشان غریب هستند. برگزاری چنین جشنواره هایی سبب میشود تا از وجود این عالمان برای نسل جدید آگاه کنیم و از دانش و معرفتشان برای روشنگری دین استفاده کنیم.

آیت الله قربانی اظهار کرد: ماه محروم را پیش روداریم که یک سفره هدایتی را امام حسین برای تبلیغ دین در آن گسترده است و همه‎ی ما تبلیغ را از ماه محرم از روستاها وشهرها آغاز کرده ایم.

وی با بیان اینکه شیوه امام حسین تبلیغ دین و شهادت بود گفت: مسئولین ما هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند و خانواده های معظم شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم در جمع امروز حضور دارند.

آیت الله قربانی اسلام را دین حق شناسی دانست و گفت: باید حق خانواده های شهدا را فراموش نکنیم.

امام جمعه رشت افزود: باید حق عاشورا و حق عالمان را هم بجا آورد چون آنان حقایق دین را با قلم و زبان بیان کردند. اگر صحیفه امام و نوشته ها و درسهای ایشان نبود انقلاب به ثمر نمی نشست.

منماینده ولی فقیه در گیلان متذکر شد: متاسفانه گروهی نان به نرخ روز می‎خورند و اگر احساس کردند به نفع دنیای انها است در راهپیمایی‏‎ها شرکت می‎کنند و در غیر این صورت حضور ندارند. این‌ تعداد افراد ولایت فقیه را زمزمه میکنند اما تعبد ندارند و باد آنان را مانند پشه این طرف و آن طرف می‎برد.

برای ترویج دین باید صبور بود

در ادامه مراسم حجت الاسلام محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور گفت: زمین هیچوقت از حجت خدا خالی نخواهد بود و کارهای امام از دید مردم پنهان نیست‌ و محال است در بین مردم کسی باشد که برتر از امام زمان خودش باشد. مساله هدایت مردم به هرکسی تفویض داده نمی شود و کسی که هدایت کننده است باید صبور باشد و در مقابل اهانتها صبر داشته باشد.

وی افزود: هدایت کننده باید یقین داشته باشد. ما در آستانه ماه محرم هستیم که اباعبدالله نماد بسیاری از مباحث از جمله صبر هستند. اباعبدالله در روز عاشورا بسیار رنج دیدند اما صبر پیشه کردند. باید عالمان ما نیز یاد بگیرند که برای ترویج دین باید صبور باشند و راه و هدف پیامبر و ائمه اطهار را چراغ راه خود قرار دهند.

tel final1

Share