توضیح اداره کل امور مالیاتی در ارتباط با علت خودکشی یکی از شهروندان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل امور مالیاتی استان مازندران، ضمن ابراز تاسف و اعلام تسلیت به دلیل خودکشی منجر به فوت یکی از هموطنانمان در محدوده اداره امور مالیاتی شهرستان نور، عنوان داشت: شخص مذکور هیچ بدهی مالیاتی در سال های گذشته نداشته و مالیات عملکرد سال ۹۴ وی نیز مبلغ ۵۵۰ هزار تومان بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از رسانه مالیاتی ایران،مدیر کل امور مالیاتی استان مازندران، ضمن ابراز تاسف و اعلام تسلیت به دلیل خودکشی منجر به فوت یکی از هموطنانمان در محدوده اداره امور مالیاتی شهرستان نور، عنوان داشت: شخص مذکور هیچ بدهی مالیاتی در سال های گذشته نداشته و مالیات عملکرد سال ۹۴ وی نیز مبلغ ۵۵۰ هزار تومان بوده است.

photo_2016-10-06_07-37-16علی اکبر حمزه ای با اشاره به حادثه خودکشی یکی از شهروندان در اداره امور مالیاتی شهرستان نور گفت: صبح روز چهارشنبه رضا تقی پور، ۵۵ ساله و مودی مالیاتی اداره امور مالیاتی شهرستان نور، با مراجعه به این اداره، اقدام به خودکشی کرد که این اداره کل ضمن تسلیت به بازماندگان این مودی، از وقوع این حادثه دردناک، بسیار ابراز تاسف می کند.

وی افزود: پس از بررسی های اولیه این حادثه مشخص شد، مودی فوت شده شاغل در صنف خرازی بوده و هیچ مشکل مالیاتی یا بدهی مالیاتی نیز نداشته و مالیات عملکرد سال ۹۴ وی نیز حدود ۵۵۰ هزار تومان بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان مازندران، در خصوص وضعیت پرونده مالیاتی این مودی نیز عنوان داشت: مالیات سال های ۱۳۹۱ لغایت ۱۳۹۳ این مودی به ازای هر سال مبلغی در حدود ۵۵۰ هزار تومان بوده که پرداخت هم شده است. همچنین در سال ۱۳۹۵ و بابت عملکرد سال ۱۳۹۴ این مودی، در اجرای تبصره ۵ ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم و توافقی که با اتحادیه ها مبنی بر عدم افزایش مالیات ها صورت گرفته، همان میزان مالیات (مبلغ حدود ۵۵۰ هزار تومان) به عنوان مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۴ در نظر گرفته شده و به ایشان ابلاغ شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان مازندران، گفت: در حال حاضر نهادهای انتظامی ذیربط در حال بررسی این موضوع به منظور ریشه یابی و بررسی علل اصلی این حادثه تاسف بار هستند.

حمزه ای با بیان اینکه همچنین دستورات لازم به منظور بررسی موضوع از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شده، عنوان داشت: یک تیم ویژه به منظور بررسی موضوع و اینکه این حادثه مرتبط با مالیات بوده یا خیر از تهران به این استان نیز اعزام شده است.

tel final1

Share