پیرو اطلاعیه هواشناسی استان گیلان:

تقویت توده هوای سرد و بارش زا از روز شنبه/کاهش ۸ تا ۱۴ درجه ای دمای هوا/ آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در برخی از نقاط

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بارندگی برای از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه از شدت بیشتری برخوردار است بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در بعضی از نقاط دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت توده هوای سرد و بارش زا از روز شنبه است.HAVA00091_PhotoA

بر این اساس، شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن، روند کاهش دما از ۸ تا ۱۴ درجه، وزش باد و بارندگی گاهی شدید، رعدوبرق و احتمال تگرگ مهیا است.

بارندگی برای از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه از شدت بیشتری برخوردار است بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در بعضی از نقاط دور از انتظار نیست.

به مسافران توصیه می گردد با توجه به شرایط بارندگی، لغزندگی سطح جاده و مه آلود بودن هوا که باعث کاهش دید می گردد، نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت نموده و از استقرار در حاشیه رودخانه ها جدا خودداری نمایند.

طی این مدت دریا مواج پیش بینی می شود و بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها و … با توجه به اخطاریه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آورند و توصیه های کارشناسی خود را صادر نمایند.

شایان ذکر است هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

tel final1

Share