استاندار گیلان در مراسم اعزام کاروان تجهیزات امداد ونجات وساحلی

تجهیز سواحل گیلان به ۲۸ فروند قایق موتوری و جت اسکی/۴۷۰ نفر از غرق شدن نجات یافتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کاروان تجهیزات امداد و نجات ساحلی با حضور استاندار گیلان صبح امروز برای استقرار در مناطق خطر آفرین ارسال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کاروان تجهیزات امداد و نجات  ساحلی با حضور استاندار گیلان صبح امروز برای استقرار در مناطق خطر آفرین  ارسال شد.

IMG_5949در مراسمی که  صبح امروز با حضور استاندار گیلان ،معاونین استاندار ، فرمانداران ساحلی و اعضای ستاد ساماندهی سواحل در محوطه ی استانداری برگزار شد کاروان تجهیزات امداد و نجات ساحلی شامل  ۱۸ دستگاه جت اسکی و ۱۰ فروند قایق بادی به ارزش ۱۶ میلیارد ریال که از اعتبارات وزرات کشور تامین شده است به شهرستانها ارسال شد تا در مناطق خطر آفرین به کارگرفته شود.

دکتر محمدعلی نجفی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این اقدامات با ارزش علیرغم محدودیت های اعتباری موجود در کشور انجام گرفته خاطرنشان کرد: دولت به رفع دغدغه ی گردشگران و کسانی که از موهبات دریا بهره مند می شوند حساس است و در این راستا تسهیلات و امکاناتی در سواحل و طرح های سالمسازی دریا ایجاد شده است.

وی خواستار استفاده ی گردشگران و مهمانان از طرح های سالمسازی دریا که تحت کنترل هستند، شد و گفت: تاکنون در محدوده ی طرح های سالمسازی هیچگونه غریقی نداشتیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد:طبق آخرین آمار متأسفانه ۱۴ نفر از هموطنان در مناطق خطرآفرین غرق شدند و اگرچه این آمار نسبت به سال قبل بهبود یافته است اما قابل قبول نیست.

دکتر نجفی افزود :بیش از ۴۷۰ نفر نیز در همین مدت نجات یافته اند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: از کسانی که در در دریا حاضر می شوند می خواهم تا در جهت حفظ جان خود بکوشند و در این خصوص با ناجیان غریق و مدیریت سواحل ارتباط و همکاری داشته باشند و توصیه های آنان را جدی بگیرند.

وی بر ضرورت حفظ فضای سبز و مسائل زیست محیطی توسط گردشگران تأکید کرد و افزود:گیلان نسبت به سال های گذشته در بخش محیط زیست پاک و زیباتر شده که نیازمند حفظ و حراست بیشتر از آن است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ی ما در استان این است که از همه ی فرصت های اعتباری در جهت حفظ و توسعه ی زیرساخت ها بهره مند شویم افزود: پس از برف سال ۹۲ تلاش های بسیاری در راستای نوسازی ماشین آلات صورت گرفت که این مسئله در بخش سواحل نیز در حال انجام است.

در پایان این مراسم تجهیزات امداد و نجات به فرمانداری های شهرستان های ساحلی برای استفاده در مناطق خطر افرین ساحلی  تحویل داده شد.

گفتنی است طرح های دریا از ابتدای خرداد ماه در ۴۰ نقطه گیلان با ۸۰ شناگاه برپا شده است.

حدود ۲۰۰۰ نفر از ناجیان غریق ،نیروهای امداد و نجات و انتظامی در ۴۰ طرح سالم سازی دریا و ۳۳۰ منطقه خطر آفرین مستقر هستند.

IMG_5890 IMG_5949 IMG_5963 IMG_5944 IMG_5923 IMG_5895

tel final1

Share