معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان مطرح کرد

ناهنجاری‌هایی که عده‌ای خارج از استان به ما ایراد می‌گیرند متعلق به ما نیست/وضعیت حجاب بسیاری از خانم‌های گردشگر زشت‌تر از آقایان است/فراوانی ایراد ضرب و جرح در گیلان/نهادینه شدن فرهنگ وارداتی در روستاها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آقایی با بیان اینکه همه از حجاب وارداتی الگو برداری می‌کنند، یادآور شد: گیلان دارای پیشینه تاریخی است و نباید چهره استانی که هر چند روز شهیدی را تشییع می‌کند، مخدوش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, احمد آقایی شامگاه پنجشنبه در همایش اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی رشت با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم اظهار کرد: در ایام پایانی ماه پرفضیلت رمضان هستیم و امیدواریم از فیوضات این ماه بیشترین بهره را ببریم.(گزارش تصویری)IMG_0619

وی با بیان اینکه هفته‌ای که سپری شد مصادف با هفته قوه قضائیه بود، افزود: قوه قضائیه جزو قوای سه‌گانه در این سرزمین پهناور بوده و هفته قوه قضائیه فرصتی برای بیان عملکرد  دستگاه به مردم است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان امنیت کشور را حاصل خون شهدا دانست و تصریح کرد: این امنیت که با خون شهدا به دست آمده، باید برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به مردمی خدمت می‌کنند که در نزد خداوند از احترام خاصی برخوردارند، گفت: کشاورزان و مردم روستاها بسیار پرتلاش و سخت‌کوش هستند.

آقایی اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران را بازوان پرتوان امنیتی و اطلاعاتی برای مدیران ارشد استان خواند و ادامه داد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی با قوه قضائیه همکاری خوبی دارند.

وی کاهش پرونده سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت برنج در روستاها را از اقدام‌های موثر دهیاران در سال گذشته بیان کرد و افزود: این امر نشانه همکاری خوب دهیاران و شوراها با قوه قضائیه است.

این مسؤول برخی کج‌روی‌ها را حاصل قصور و غفلت انسانی و یا نهادهای اجتماعی ذکر کرد و گفت: انسان آموزه‌های خود را از والدینش می‌آموزد و موفقیت نسبی فرزندان حاصل توجه والدین است و اگر نقش پدر و مادر به درستی ایفا نشود نمی‌توانیم به موفقیت مورد نظر دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه خانواده‌ها متوجه هجمه دشمنان هستند، تصریح کرد: هجمه دشمنان در برخی روستاها بیشتر از شهرهاست و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی به عنوان امین حاکمیت نباید اجازه دهند ساختار خانواده در روستاها تغییر پیدا کند.

آقایی با بیان اینکه امروزه در روستاها مواد مخدر همتراز با شهرها شده است، خاطرنشان کرد: وجود ماهواره در روستاها بیشتر از شهرهاست و این امر از غفلت مسؤولان و مدیران نشأت می‌گیرد.

فراوانی ایراد ضرب و جرح در گیلان

وی از فراوانی ایراد ضرب و جرح در گیلان خبر داد و گفت: فراوانی این جرم زیبنده گیلان نیست و باید میزان آمار ایراد ضرب در استان کاهش یابد، جرایم خرد به ما صدمه می‌زند و خانواده‌ها در پیشگیری از آن نقش مهمی دارند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی در روستاها، اظهار کرد: فلسفه وجودی طرح هادی احیای روستاها و جلوگیری از مهاجرت، اشتغال و نظام‌مند کردن روستاییان است.

وی اضافه کرد: طرح هادی برای بافت روستاهای متمرکز است اما در گیلان روستاها پراکنده هستند و دامنه اجرای این طرح باید محدود شود در غیر این صورت در آینده اراضی زراعی و روستایی باقی نمی‌ماند.

آقایی با اشاره به اینکه اگر طرح هادی به درستی مدیریت نشود دچار آسیب در روستاها می‌شویم، یادآور شد: باید بافت روستاها حفظ شود.

به گفته وی، زمانی که روستایی تبدیل به شهر می‌شود مصرف‌گرا شده و حاشیه‌نشینی و تکدی‌گری در شهر ترویج می‌یابد.

نهادینه شدن فرهنگ وارداتی در روستاهای گیلان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تغییر کاربری و طرح هادی را غیراصولی خواند و متذکر شد: فرهنگ وارداتی در روستاها در حال نهادینه شدن است و ناهنجاری‌هایی که عده‌ای خارج از استان به ما ایراد می‌گیرند متعلق به ما نیست.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و حضور مسافران در گیلان، وضعیت حجاب بسیاری از خانم‌های گردشگر را زشت‌تر از آقایان دانست و تصریح کرد: مکلف هستیم با این پدیده برخورد کنیم.

آقایی با بیان اینکه همه از حجاب وارداتی الگو برداری می‌کنند، یادآور شد: گیلان دارای پیشینه تاریخی است و نباید چهره استانی که هر چند روز شهیدی را تشییع می‌کند، مخدوش کنیم.

وی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی خواست تا در روستاها با پدیده بدحجابی برخورد کنند و اجازه ندهند دیگران از بیرون به ما تذکر دهند.

tel final1

Share