استاندار گیلان در بازدید از روند ساخت راه آهن رشت- انزلی

راه آهن گیلان زمانی اقتصادی خواهد شد که به بندرانزلی, منطقه آزاد انزلی و آستارا متصل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان ظهر امروز از روند ساخت راه آهن رشت- انزلی بازدید کرد.نجفی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه راه آهن قزوین- رشت و سال‌ها انتظار مردم رشت جهت احداث این خط ریلی اظهار داشت : الحمدا… در سفر دکتر روحانی به گیلان ایشان عنایت ویژه‌ای به این پروژه مهم داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان ظهر امروز از روند ساخت راه آهن رشت- انزلی بازدید کرد.

 دکتر محمدعلی نجفی در این بازدید میدانی که ظهر امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مدیران صورت پذیرفت هزینه پیش بینی شده برای احداث ۴۱ کیلومتر راه آهن رشت- انزلی را مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : این پروژه در ۳ قطعه اجرایی خواهد شد که قطعه نخست آن به طول ۱۷ کیلومتر در حال ساخت است.IMG_9657

وی خاطرنشان کرد : اسناد مناقصه دو قطعه‌ دیگر نیز آماده شده است.

وی تکمیل و احداث راه آهن قزوین- رشت، رشت- انزلی و انزلی- آستارا را از جمله پروژه‌های تعریف شده در سفر دکتر روحانی به گیلان عنوان کرد و افزود : پروژه راه آهن گیلان زمانی اقتصادی خواهد شد که این خط ریلی به بندرانزلی ،منطقه آزاد و در ادامه آستارا را متصل شود.

استاندار گیلان گفت :طبق تعهدات وزارت راه و شهرسازی، شرکت زیرساخت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پروژه راه آهن رشت- قزوین در پایان سال ۹۵ به به هره‌برداری خواهد رسید.

نجفی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه راه آهن قزوین- رشت و سال‌ها انتظار مردم رشت جهت احداث این خط ریلی اظهار داشت : الحمدا… در سفر دکتر روحانی به گیلان ایشان عنایت ویژه‌ای به این پروژه مهم داشتند.

وی از دیدار هفته گذشته خود با معاون اول رئیس جمهور درخصوص پروژه راه آهن گیلان خبر داد و افزود : این پروژه اکنون جزو برنامه‌های دکتر جهانگیری بوده و انشاء ا… بعد از ماه مبارک رمضان معاون اول رئیس جمهور از روند اجرای آن بازدید خواهند کرد.

استاندار گیلان به دیدار هفته گذشته خود با دکتر نوبخت اشاره کرد و افزود: امیدواریم در سال جاری بهبودی در اعتبارات شکل گیرد.

وی با یادآوری سفر روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان به گیلان اظهار داشت : در این سفر مقرر شد سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری جهت اجرای پروژه راه‌آهن رشت- آستارا شکل گیرد.

tel final1

Share