دادستان کل کشور:

فضای مجازی مانند سرطان در فرهنگ ما ریشه دوانده است/ تاکتیک‌های روز آمریکا را بشناسیم/وظیفه مقلدان عمل به حکم مجتهد است/‌دشمن‌شناسی از اصول امام (ره) بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزادادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمن به شدت دنبال ضربه زدن به فرهنگ جامعه اسلامی است، گفت: فضای مجازی امروز مانند سرطان در حال ریشه دواندن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم بیست‌وهفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در مصلای رشت اظهار کرد: سالروز ارتحال ملکوتی امام (ره) بوده و کشور عزیز ما امروز به این مناسبت به سوگ نشسته است.IMG_3158

وی با بیان اینکه دل‌های عاشقان امام (ره) با گذشت ۲۷ سال همچنان محزون است، تصریح کرد: مردم رشت همنوا با ملت، مجلس با شکوهی به منظور تجلیل از خدمات امام (ره) برگزار کردند و توفیق حضور در این مجلس را پیدا کردم.

دادستان کل کشور به مرور آنچه که امام (ره) را امام کرد، پرداخت کرد و ادامه داد: از نسل جوان انتظار می‌رود سخنان امام (ره) در عصر ۱۳ خرداد ماه سال ۴۲ را مرور کنند.

منتظری با اشاره به اینکه آنها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خداوند برای آنها در دل دیگران عشق و محبت ایجاد می‌کند، افزود: خداوند در دل آنها که در تمام دنیا امام (ره) را شناختند عشق ویژه‌ای ایجاد کرده و حتی برخی از دشمنان نمی‌توانند جایگاه رفیع امام (ره) را انکار کنند.

وی عصر روز ۱۳ خرداد در سال ۴۲ را مقدمه‌ای برای ۱۵ خرداد دانست و یادآور شد: در مدرسه فیضیه قم در روز شهادت امام صادق (ع) توسط عوامل شاه فاجعه ایجاد شد و خبر دستگیری امام (ره) در شب ۱۵ خرداد مقدمه‌ قیام را ایجاد کرد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: رابطه‌ای بین عاشورا، سخنان امام (ره) و ۱۵ خرداد وجود دارد و پس از آن امام (ره) تبعید شد.

۱۵ خرداد مقدمه پیروزی انقلاب بود

وی ۱۵ خرداد را مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام (ره) روی حادثه کربلا دست گذاشت و فرمود رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد در این مملکت دانشمند، قرآن، علمای دین و احکام اسلام باشد.

منتظری افزود: امام(ره) در ۱۳ خرداد ماه سال ۴۲ فرمود دولت پهلوی براساس تبعیت از رژیم صهیونیستی به ما حمله می‌کند، ایشان رژیم صهیونیستی را رژیمی غاصب معرفی کرد که در بین کشورهای اسلامی توسط کشورهای غربی ایجاد شده و به دنبال اسلام‌زدایی بوده و این امر را از سال‌های گذشته طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: امام (ره) با ویژگی عرفان و خداشناسی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و فتوای ایشان به عنوان مرجع تقلید برای ما قابل عمل و اجرا است.

وظیفه مقلدان عمل به حکم مجتهد است

دادستان کل کشور امام (ره) را متخصص در امور دینی و فقیه جامع‌الشرایط خواند و اظهار کرد: وظیفه مقلدان عمل به حکم مجتهد است و به عنوان حکم شرعی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از اذهان، سخنان و شیطنت‌های موجود، اقدامی در راستای تضعیف ولی فقیه است، گفت: سخنان ولی فقیه برای تمام مردم حتی برای مراجع تقلید حجت شرعی است.

منتظری حکم حکومتی ولی فقیه را برای تمام جامعه حجت شرعی خواند و یادآور شد: شخصیت امام (ره) دارای سه بعد بوده و یک بعد آن مرجعیت، شخصیت دوم امام (ره) بعد رهبری و بنیانگذار بودن انقلاب اسلامی است.

وی بعد سوم شخصیت امام (ره) را الگو و اسوه بودن در انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امام (ره) دارای اصولی در انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری برخی از اصول امام (ره) را برشمردند.

دشمن‌شناسی از اصول امام (ره) بود و هرگز زیر بار زور آمریکا نرفت

دادستان کل کشور یکی از اصول امام (ره) را موضوع دشمن‌شناسی و توجه به ترفندهای دشمن نامید و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود جامعه را به جهاد کبیر توجه دادند.

وی با بیان اینکه صلاح امت به وحدت است و مردم باید پشت سر یکدیگر و یکصدا حرکت کنند، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن فرمود باید با جهاد کبیر به مقابله به کفار برخاست.

منتظری گفت: مردم ایران از ۱۵ خرداد سال ۴۲ در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستاده‌اند و اکنون با استکبار آمریکا که در مقابل سعادت مردم قرار دارد، مبارزه می‌کنند.

IMG_3160ضرورت شناخت تاکتیک‌های امروز آمریکا

وی با تصریح بر اینکه امام (ره) زیر بار زور آمریکا نرفت، خاطرنشان کرد: ملت ایران هشت سال دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشت تا زیر بار زور آمریکا نرود و اکنون باید تاکتیک‌های روز آمریکا را بشناسیم.

دادستان کل کشور یکی از بزرگ‌ترین حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به مردم را موضوع اقتصادی عنوان کرد و افزود: هدف نخست دشمن ضربه زدن به اقتصاد و دومین هدف آن نیز صدمه و آسیب به موضوع فرهنگ کشور است.

فضای مجازی مانند سرطان در حال ریشه دواندن است

وی با اشاره به اینکه دشمن به شدت به دنبال ضربه زدن به فرهنگ جامعه اسلامی است، یادآور شد: فضای مجازی امروز مانند سرطان در حال ریشه دواندن است و مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند از شورای عالی فضای مجازی و مسؤولان ارتباطات گله‌مند هستم.

منتظری متذکر شد: مقام معظم رهبری خواستار راه‌اندازی شبکه ملی فضای مجازی شدند و سخن ما به دولتمردان این است که به فریاد ملت و جوانان برسید.

وی به آمار ازدواج و طلاق در گیلان اشاره کرد و گفت: در گیلان از هر سه ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود و در رشت از هر دو ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه دشمن به اعتقادها و معارف دین مردم حمله کرده است، اظهار کرد: اگر مراقب حیله‌های دشمن نباشیم از بین می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) به وظیفه خود عمل کرد و مردم نیز هزینه‌های بسیاری داده‌اند، متذکر شد: گیلان دارای شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله بهجت، آیت‌الله محمدی گیلانی و آیت‌الله احسان‌بخش است که نباید از یادها بروند و این شخصیت‌ها را باید زنده نگه داریم و مشابه‌سازی کنیم.

tel final1

Share