حضور یک گیلانی در جشنواره ی داستان خلاقانه ی سال ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وحید شعبانی که سال گذشته با داستان «ساطور مریل استریپ» به بخش نهایی جشنواره ی داستان خلاقانه ی سال ایران راه پیدا کرد امسال بعنوان داور در بخش باشگاه برگزیدگان این جشنواره حضور خواهد داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وحید شعبانی که سال گذشته با داستان «ساطور مریل استریپ» به بخش نهایی جشنواره ی داستان خلاقانه ی سال ایران راه پیدا کرد امسال بعنوان داور در بخش باشگاه برگزیدگان این جشنواره حضور خواهد داشت.vahid shabani

برگزاری جشنواره ی داستان کوتاه خلاقانه ی سال ایران از سال گذشته در شیراز کلید خورد و با رقابت شرکت ۶۸۳ اثر از ۴۶۴ نویسنده و انتخاب و برتری داستان «محله مان افغانستان»  نوشته ی پری شاهیوندی به پایان رسید.
داستان «ساطور مریل استریپ» از گیلان هم در جمع چهل اثر برتر این جشنواره قرار گرفت و وحید شعبانی به باشگاه برگزیدگان این جشنواره ملحق شد تا امسال در کنار سایر اعضای این باشگاه در داوری و انتخاب ده داستان برتر این جشنواره شرکت کند.
فراخوان دوره ی جدید جشنواره ی حیرت، روز ۲۷ بهمن سال ۹۴ اعلام شد و با دریافت ۷۹۴ داستان از ۴۸۳ نویسنده از سراسر کشور، مهلت شرکت در آن در انتهای اردیبهشت گذشته به پایان رسید. بنا بر درج سایت این جشنواره، یازده نویسنده ی گیلانی آثار خود را به دبیرخانه ی جشنواره ی حیرت ارسال کرده ند.
تهران با شرکت دادن ۱۱۳ نویسنده و شیراز، میزبان جشنواره، با شرکت دادن ۶۲ نویسنده بیشترین سهم را در میان شرکت کنندگان در جشنواره ی داستان کوتاه خلاقانه ی سال ایران در اختیار دارند.
آثار راه یافته به مرحله ی نیمه نهایی در نیمه ی تیرماه معرفی خواهند شد. بنا بر گفته ی مجید خادم دبیر این جشنواره، امسال ده اثر از سوی هیئت داوران بعنوان آثار برتر معرفی خواهند شد، و ده اثر نیز توسط اعضای باشگاه برگزیدگان انتخاب خواهند شد، که در این جمع نام وحید شعبانی از گیلان نیز به چشم می خورد.
وحید شعبانی نویسنده، گوینده و مستندساز ۳۵ ساله ی اهل لشت نشاست، و علاوه بر مجموعه ی ترانه ها و داستانهای کوتاه، مجموعه ی پژوهش تاریخ معاصر کشتی گیله مردی را نیز آماده ی چاپ دارد.
جشنواره ی داستان کوتاه خلاقانه ی ایران با عنوان حیرت، بناست که هر سال در شیراز برگزار شود و بر اساس آیین نامه ی آن، جشنواره ¬ی حیرت از هرگونه اصالت دادن به نگاه خلّاقانه در هنر و ساختارشکنی و فراتر رفتن یا برون رفت از سنت های تثبیت شده ی داستان نویسی استقبال می کند.

این جشنواره، غیر دولتی، و در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها و اجرا، کاملاً مستقل می باشد.

tel final1

Share