در جلسه شورای شهر انزلی مطرح شد

جعفری:چرا کسی به استفاده غیر قانونی اموال شهرداری اعتراض نمی کند؟/نباید پیگیری ما موجب ناراحتی دوستان شود/ایرادات احمدی فرد به لوگوی شهرداری انزلی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفری با اشاره به عدم اجرا مصوبات شورا تصریح کرد: در خصوص مجتمع اقامتی ساحل قو شهرداری چه اقداماتی را برای احقاق حقوق خودش انجام داده است ؟ چرا کسی به استفاده غیر قانونی اموال شهرداری اعتراض نمی کند ؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد رضا بدیعی فر رییس شورای شهر بندرانزلی در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای این شهر در ابتدا با تبریک روز کارگر و معلم اظهار کرد: در طول عمر سه ساله این دوره شورای شهر بندرانزلی کار و فعالیت های زیربنایی با کمک و همت تمامی مسئولین صورت پذیرفت.badieifar_0081

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , بدیعی فر در ادامه افزود: لوله گزاری به طول ۱۰ کیلومتر به منظور جمع آوری آب های سطحی و اتمام پل ولایت دو با همه موانع از کارهای مهم این دوره شورا بوده است.

بدیعی فر در مورد اهداف سال ۹۵ شورا گفت: امسال به دنبال اصلاح هندسی معابر ، جمع و ساماندهی سد معبر، بازار ماهی، بازگشایی برخی معابر ، نور پردازی و زیباسازی از دیگر برنامه های این دوره بوده است.

وی با اشاره به نام گزاری سال ۹۵ توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده و به دنبال حرکت و عمل در این راستا خواهیم بود تا شاهد اهتمام در تمامی اقدامات باشیم.

جعفری:چرا کسی به استفاده غیر قانونی اموال شهرداری اعتراض نمی کند ؟

 شعبان جعفری دیگر عضو شورای شهر انزلی در نطق  پیش از دستور شورا با اشاره به به نطق های پیش از دستور  جلالوندی و آفتابی در آخرین جلسه سال گذشته اظهار کرد: ای کاش این دو عضو شورا  که بعد از مدت ها نطق پیش از دستور انجام دادند به مشکلات عدیده شهر اشاره می کردند نه اینکه ما از پشت این تریبون هر چه دلمان خواست بیان کنیم ، ای کاش در خصوص انتخابات به همه مسایل اشاره می کردید.DSC_0032

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف سخنگوی شورا گفت: نظارت بر عملکرد شهرداری ها را از وظایف مهم شوراها بوده و بنده به عدم نظارت مناسب انتقاد داشته ام.

جعفری با تذکر به ریاست شورا خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای شورا که در جلسات حضور ندارند  نباید حق الجلسه دریافت کنند و به غیر از حق الجلسه ،  اعضای شورا حق دریافت هیچ کالا یا هدیه ای را ندارند.

وی با اشاره به عدم اجرا مصوبات شورا تصریح کرد: در خصوص مجتمع اقامتی ساحل قو شهرداری چه اقداماتی را برای احقاق حقوق خودش انجام داده است ؟ چرا کسی به استفاده غیر قانونی اموال شهرداری اعتراض نمی کند ؟

عضو شورا شهر انزلی افزود: چرا شهرداری علی رغم افزایش درآمدی در سال ۹۳ بدهی بانک شهر و بانک پارسیان و بیمه تکمیلی پرسنل را پرداخت نکرده است ؟ چرا درختان پشت پمپ بنزین غازیان که برای اهالی آن منطقه مشکل ایجاد کرده را قطع نمی کنند ؟ چرا نوسازی ناوگان عمومی در اولویت کارهای شهرداری قرار نگرفته است ؟ ما وظیفه داریم از بیت المال حفاظت کنیم و نباید پیگیری ما موجب ناراحتی دوستان بشود.

ایرادات احمدی فرد به لوگوی شهرداری انزلی

در ادامه ی این جلسه امیر احمدی فرد بعنوان تنها مخالف لوگوی پیشنهادی شهرداری اظهار داشت : در طراحی لوگوها حداکثر از سه رنگ استفاده می شود اما در این لوگو از چهار رنگ استفاده شده و بهتر بود بجای رنگ نارنجی و قرمز از رنگ آبی و سفید استفاده میشد.DSC_0008

وی قرار گرفتن چندین نماد انزلی در لوگو شهرداری را ایراد دانست و خاطرنشان کرد: در لوگوها نمی توانیم همه هویت شهری را طراحی کنیم و بهتر است  برای معرفی شهر انزلی بعنوان شهر لاله های تالابی, میدانی بشکل این گل  طراحی و تابلوی شهر لاله های تالابی را در ورودی های  شهر نصب کنیم.

احمدی فرد افزود: قرار گرفتن نمادها در سمت راست لوگو از دیگر ایرادات این طرح بوده است.

وی در خصوص جزئیات بودجه سال ۹۵ بعنوان مخالف تصریح کرد: با توجه به واگذاری ایستگاههای سی ان جی به سازمان اتوبوسرانی چرا درآمدهای آن را از ردیف های بودجه حذف نشده است؟! پرداخت حقوق نباید در ردیف های عمرانی قرار بگیرد.

احمدی فرد از افزایش هزینه های جاری از ۱۲ میلیارد تومان به بیش از ۲۶ میلیارد تومان در سه سال گذشته انتقاد کرد و افزود: متاسفانه سرانه درآمدی شهرداری بسیار پایین بوده و شهرداری به ازای هر نفر حدود ۳۳۰ هزار تومان خدمات می دهد در حالی که این مبلغ در شهر رشت یک میلیون دویست و پنجاه هزار تومان است و اگر ما بخواهیم به این سرانه برسیم بودجه ما باید به بیش از ۱۲۰ میلیارد برسد.

وی به درآمد بالای شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت : متاسفانه برای کسب درآمدهای پایدار و رسیدن به سرانه‌های بالای درآمدی برنامه ای نداریم و بیشتر درآمد شهرداری از ساخت و ساز و کمیسیون ماده صد و ارزش افزوده است.

احمدی فرد خواستار حذف برخی از ردیف های غیر ضروری و اتمام پروژه های نیمه تمام و ارایه برنامه های زمانبندی شده  از شهردار بندرانزلی تصریح کرد: چرا جزییات واگذاری خدمات شهری به بخش خصوصی به شورا ارایه نشده و چرا مبلغ این واگذاری در سال ۹۵ رشد چشم گیری نسبت به سال ۹۴ داشته است ؟

tel final1

Share