مروری بر عملکرد وکلای ملت

سه نماینده فعال و برتر گیلان در مجلس نهم از چه واژه هایی بیشتر استفاده کردند+سند و جزئیات

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مطمئنا برای مردم جالب توجه خواهد بود که بدانند سه نماینده پرکار و برتر گیلان در مجلس نهم در نطق های پیش از دستور و یا در سوال و تذکرات کتبی به وزرا و همچنین طرح‌های امضا شده بیشتر به چه کلماتی استفاده کرده اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزادر گزارش قبلی(اینجا) گفته بودیم که با توجه به شش شاخص تعداد نطق ها, تعداد سوال از وزرا ,تعداد طرح های امضا کرده , تعداد تذکرات , تعداد طرح های ارائه شده و شاخص عدم حضور , ایرج ندیمی نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان , مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی سه نماینده فعال و برتر استان گیلان در مجلس نهم بوده اند.

۷۳۹۷۹_origمطمئنا برای مخاطبان جالب توجه خواهد بود که بدانند نمایندگانشان در نطق های پیش از دستور و یا در سوال و تذکرات کتبی به وزرا و همچنین طرح‌های امضا شده بیشتر از چه کلماتی استفاده کرده اند.

ابوذر ندیمی:

پرکاربردترین واژه ها که ندیمی در  تذکرات خود به وزرا از آنها استفاده کرده عبارتند از: لاهیجان , سیاهکل , مشکلات , پیگیری , چای , اجرای , پرداخت , کشاورزی , توسعه و….

ندیمی در نطق های پیش از دستور خود از این کلمات بیشتر استفاده کرده است.اقتصاد , انقلاب , حمایت , مقام , اشتغال , کشاورزان ,بزرگ , یعنی , والسلام و…

در پایان بیشترین واژه هایی که نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در طرح های امضا شده به کار برده است عبارتند از:بودجه , انتخابات , ۱۳۹۱, آموزش , برنامه , پنجم , دولت , وزارت و….

مهرداد لاهوتی:

شروع , لنگرود , مطالبات , پرداخت , شهر , شهرستان , تامین , چایکاران و…پرکاربردترین  واژه هایی است که لاهوتی در تذکرات کتبی خود به وزرا از آنها اسفاده کرده است.

لاهوتی اما در نطق های پیش از دستور خود از این واژه های بیشتر استفاده کرده است: دکتر , همکاران , دولت , کشاورزی , لنگرود, نکته , استان , تولید, گیلان , ملت و…

ایین , بودجه , پنجم , برنامه , انتخابات , دولت , بیمه , وزارت و…از جمله واژهه ای پرکابرد توسط لاهوتی در  طرحهای امضا شده توسط ایشان بوده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی:

نماینده مردم رشت در نطق های پیش از دستور خود از واژه هایی نظیر , صهیونیستی , دولت , تقاضا ,دستگاه , ولایتمدار , اقشار , روز , رهبری , رییس و…بیشتر بهره گرفته است.

گیلان , پرداخت , مشکلات , رشت , کشاورزی , قانون , تدابیر , استان , کشاورزان , برنج, لازم, شمال , شهرستان و…کلمات کلیدی متن تذکرات کتبی جعفرزاده به وزرا بوده است.

در طرح های امضا شده توسط وی نیز واژه هایی که بیشتر به کار رفته عبارتند از: برنامه , بودجه , پنجم, اصلاحات, انتخابات , حمایت , مدیریت شهرداران,اجتماعی و…

گفتنی است آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، با هدف شفاف سازی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس‌گرافی را راه اندازی نموده است. این سامانه یک کار پژوهشی علمی در حوزه شبکه‌های اجتماعی است و هیچ گونه هدفی برای جانبداری از فرد و یا گروه سیاسی خاصی ندارد. تمامی اطلاعات مندرج در این سامانه از اسناد منتشر شده توسط مرکز پژوهشها و دیگر بخشهای مجلس شورای اسلامی استخراج شده است. از آن جایی که این اسناد در دسترس عموم قرار دارد هر کسی با تحلیل این اسناد قادر است اطلاعات استخراج شده توسط این سامانه را شخصا محاسبه و تصدیق نماید. اطلاعات مورد استفاده برای تحلیل شامل ۳۵۰ صورتجلسه است که اولین جلسه آن در تاریخ ۱۳۹۱/۳/۷ و آخرین آن در تاریخ ۱۳۹۴/۶/۳ بوده است. بدیهی است که فعالیتهای انجام شده بعد از این تاریخ در مجلس‌ گرافی ثبت نشده است.

tel final1

Share