شهردار رشت مطرح کرد

رفع معضل چندین ساله با توان بومی/ استراتژی امروز استان و مدیریت شهری رشت حفظ توسعه پایدار است/نگاه ما انسان‌ محور با رویکرد حفظ میراث فرهنگی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت‌ استراتژی امروز استان و مدیریت شهری رشت را حفظ توسعه پایدار در قالب استفاده از ظرفیت‌ های طبیعی و میراث آن عنوان کرد و اظهار داشت ‌: معتقد هستیم فضای رود خانه‌ های شهر نیز در سلامت مردم تاثیر ‌گذار و نقش اساسی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محمد علی ثابت قدم نیز ضمن ابراز خرسندی از آغاز به کار اجرای عملیات لندفیل سراوان گفت: با اجرای این کار در راستای توسعه زیست محیطی استان گام برداشتیم. این مشکل جزو معضلات استان است که با استفاده از توان صد درصد بومی در صدد رفع این معضل چندین ساله بر ‌آمدیم.
۰۱۸۰۶وی تصریح کرد: این پروژه در دو فاز خواهد بود که فاز اول راه ‌اندازی لندفیل است و بعد از گذشت چند ماه و حصول نتیجه لازم ‌،‌ فاز دوم با ایجاد تصفیه خانه ادامه پیدا می‌ کند. در کنار این برنامه افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان را خواهیم داشت‌.

شهردار رشت‌ استراتژی امروز استان و مدیریت شهری رشت را حفظ توسعه پایدار در قالب استفاده از ظرفیت‌ های طبیعی و میراث آن عنوان کرد و اظهار داشت ‌: معتقد هستیم فضای رود خانه‌ های شهر نیز در سلامت مردم تاثیر ‌گذار و نقش اساسی دارد، از این رو برای حل مشکلات رودخانه ها نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی و استفاده از ظرفیت‌ های‌ نهاد‌ های مردمی زیست ‌محیطی هستیم‌. نگاه ما انسان‌ محور با رویکرد حفظ میراث فرهنگی است و این پروژه نشان ‌دهنده عزم و خواست راسخ ما در استقرار و پایداری‌ این نگاه‌ است‌.

پیگیری مجدانه شورا و شهرداری برای رفع معضل سراوان

فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر با ابراز خوشحالی از ساماندهی لندفیل سراوان گفت:‌ مردم سراوان سالیان زیادی در انتظار این کار بودند و شهرداری و شورای شهر به خصوص کمیسیون بهداشت و محیط زیست در سالهای گذشته تلاش زیادی در این راستا انجام دادند.
وی افزود : شیرابه ‌های زباله در این منطقه سال هاست که سلامت مردم را به خطر انداخته و مشکلات زیست محیطی سراوان از جمله عرصه جنگلی که در مسیر انتقال زباله به این مکان واقع شده نیازمند بهسازی و ساماندهی هستند. لذا از همزمانی این کار با ایام دهه فجر بسیار خوشحال هستیم.

گفتنی است پس از چند دهه انتظار ، عملیات بهسازی و ساماندهی مرکز دفن بهداشتی زباله ( لندفیل ) سراوان با حضور استاندار گیلان ، فرماندار رشت ، شهردار رشت ، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و مدیران ارشد استانی و شهری روز گذشته ‌آغاز شد.

tel final1

Share