در فومن چه خبر است؟

حواشی خواندنی ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس در فومن+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،از صبح روز شروع ثبت‌نام برای انتخابات آتی، نامزدهای مجلس دهم با حضور در محل فرمانداری فومن فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از بهجت نیوز ،از صبح روز شروع ثبت‌نام برای انتخابات آتی، نامزدهای مجلس دهم با حضور در محل فرمانداری فومن فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده‌اند.

بر همین اساس به ترتیب سیدتقوی موسویان و ناصر عاشوری و سپس سامره عاشوری چیرانی سه نفر اول این دور از رقابت ها بودند که برای ثبت‌نام در فرمانداری حاضر شدند.

سامره عاشوری چیرانی به‌عنوان اولین بانوی فومنی بود که فُرم مربوطه را تکمیل کرد.باید در ادامه منتظر ماند و دید که چه تعداد از بانوان دو شهرستان فومن و شفت در این دوره از رقابت ها حضور خواهند داشت.

whfxhu8drb4d67g24smسید تقی موسویان که در دوره های گذشته خود از لیدرهای حامی عاشوری بود این دور به طور مستقل وارد انتخابات شده است ، هرچند حضور وی در انتخابات بر روی رای شفت اثر گذار خواهد بود اما به عقیده عده‌ای بدلیل فعالیت های کم وی و حضور کمرنگش در شهرستان فومن آراء این نامزد در شهرستان فومن چشمگیر نخواهد بود.

IMG_1232-800x600 IMG_1234 photo_2015-12-20_17-32-58

اما از طرفی دیگر شایعه‌ای که با تایید ضمنی طرفداران خود آقای نماینده در فضای مجازی منتشر شده است جالب توجه می‌باشد ؛ ظاهرا آقای عاشوری در زمان تکمیل فُرم ثبت‌نام دچار مشکل شده‌اند و کارمند مربوطه با نمایش فرم سید تقی موسویان به عاشوری در پُر کردن این فُرم به ایشان کمک رسانده‌اند.استناد منتشرکنندگان این شایعه به تصویر زیر می‌باشد که همان روز در گروه های مجازی منتشر شدهبود.

البته آنطور که اطلاع یافته‌ایم ظاهرا هنوز ثبت نام وی تکمیل نشده و ایشان کدرهگیری را به علت نقش در مدارک مورد نیاز ، دریافت نکرده اند.

IMG_1236IMG_1235-800x600

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام کاندیدا به شرح زیر می‌باشد:
۱- اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن.
۲- اصل شناسنامه عکسدار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن .
۳- ۱۰ قطعه عکس جدید ۴ × ۳ (ترجیحا با زمینه روشن) .
۴- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد .
۵- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی .
۶- اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی.

همچنین اردشیر روحی با حضور در فرمانداری فومن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه فومن و شفت ثبت نام کرد.روحی که سابقه مدیریت کل جهاد کشاورزی استان گیلان را در کارنامه خود دارد، چهارمین کاندیدایی است که در حوزه انتخابیه شفت و فومن ثبت نام می کند.

اردشیر-روحی-ماسوله-۱-۱۰۲۴x768رجبی ویسرودی (عضو شورای شهر رشت) پنجمین فردی بود که با هیات همراه و با بدرقه مادر از شفت عازم فرمانداری فومن شد و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کرد.البته آقای رجبی پس از خارج شدن از فرمانداری در یکی از رستوران‌های شهر فومن به صرف نهار خبرنگاران را دعوت کرد.

رجبی-ویسرودی-۵-۱۰۲۴x768

رجبی-ویسرودی-۲-۱۰۲۴x768 رجبی-ویسرودی-۳-۱۰۲۴x768 رجبی-ویسرودی-۴-۱۰۲۴x768 رجبی-ویسرودی-۱۱-۱۰۲۴x768 (1)
همچنین صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنجم تا ۱۴ دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از ۱۶ تا ۱۹ دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا ۲۶ دی به شورای نگهبان دهند.

شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا ۱۶ بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد. اسامی نهایی در ۲۰ بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در ۲۷ بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات از ۲۹ بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک روزه در آن، مردم شریف ایران در ۷ اسفند با آرای ریخته شده در صندوق های رای، نظر خود را درباره آنها اعلام کنند.

tel final1

Share