معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید کرد

راه برون رفت از بحران تحریم توجه به صنعت گردشگری است/لزوم توجه به بومی گردی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست هم اندیشی و آموزشی شیوه های نوین هتل داری و جذب گردشگری در شهرهای غرب گیلان در فومن برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست هم اندیشی و آموزشی شیوه های نوین هتل داری و جذب گردشگر در شهرستانهای غرب گیلان در فومن برگزار شد.

photo_2015-11-17_13-41-38 به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این نشست گفت: برخی کشورها با ساخت تاریخ و مناطق مصنوعی جاذبه گردشگری ایجاد کنند در حالی که ایران در این زمینه از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی چیزی کم نداریم.

ویافزود: ایران و گیلان دارای جاذبه گردشگری طبیعی و فرهنگی بالایی هستند و آمارها نشان می دهد که ایران از نظر قابلیت جاذبه گردشگری جزو برترین کشورهای دنیاست.

این مسئول با بیان اینکه در گذشته استفاده درستی از این قابلیت ها نشده است یادآور شد: دوره جنگ تحمیلی و تحریم ها را پشت سر گذاشته ایم و امروز درهای کشور ما به روی مردم دنیا باز است.

وی با بیان اینکه باید برای گردشگری برنامه ریزی درست داشته باشیم عنوان کرد: یکی از اهداف ما شناخت بیشتر یکدیگر و با خبر شدن از توانایی ها است. باید همدیگر را باور داشته باشیم و در کنار هم بمانیم زیرا امروز دنیا روی ما حساب باز می کند.

آذرپور اظهار داشت: امروز نفت، ذخایر و صنعت ماشین سازی راه برون رفت از این تحریم نیست و تنها راه برون رفت از تحریم توجه به صنعت گردشگری است.

وی خطاب به مدیران گفت: کاری نکنید که منجر به ایجاد تنش شود , برای حل مشکل به همدیگر راهکار بدهیم و اگر کسی مسیر را اشتباه می رود او را راهنمایی کنیم. بسیاری از مشکلات مطرح شده قابل حل بوده به شرطی که گذشت کنیم و دلسوزانه عمل کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد: اگر امروز در حوزه راهنمایان گردشگری و مدیران هتل‌ها ضعیف‌ عمل شده به این علت است آن ها خودباوری لازم را نداشته اند.

آذر پور با بیان اینکه من نماینده بخش خصوصی در دستگاه دولتی هستم ,تصریح کرد: بدون شما بخش دولتی نمی تواند کاری انجام دهد و بخش خصوصی دست و پای دستگاه های دولتی است.

وی خواستار ابراز نقطه نظر از طرف مدیران و آموزش در همه ی سطوح شد و گفت: ما بایستی به روز باشیم زیرا دنیا با سرعت نور و ما لاک پشتی در حرکت هستیم.

معاون گردشگری گیلان در حمایت از هتل داران گفت: سازمان اهرم هایی برای حمایت از هتل داران دارد و فردی که هتل دار می شود می تواند از تسهیلات کم بهره در تعرفه های برق، آب، گاز استفاده کند.

وی تصریح کرد: امروز بومی گردی سیاست سازمان در استان است و آن چیزی که اهمیت دارد داشته های ما در استان است و ما باید داشته های فرهنگی خودمان را تقویت کنیم و به نسل اینده انتقال دهیم و آداب، رسوم و معماری ما باید در گردشگری در اولویت قرار گیرد.

معاون گردشگری گیلان ذایقه گردشگران را متفاوت خواند و گفت: بایستی از قابلیت های خود استفاده شود زیرا تنها راه خروج از بحران گردشگری است زیرا تنها صنعتی است که بدون جنگ و آلودگی و آسیب است.

photo_2015-11-17_13-41-48

tel final1

Share