فرمانده انتظامی فومن در جمع خبرنگاران خبرداد

کاهش تصادفات منجر به فوت و رشدکشف موادمخدر/اقتدارپلیس متوجه تبهکاران است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ بابک علیزاده فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن در نشست با خبرنگاران به مناسبت «هفته ناجا» گفت:این هفته با شعار «اقتدار پلیس،همدلی و هم زبانی،امنیت و آرامش» برگزار می شود. به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,فرمانده انتظامی شهرستان فومن در تبیین بخشهای مختلف این شعار گفت:با توجه به تغییرات […]

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ بابک علیزاده فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن در نشست با خبرنگاران به مناسبت «هفته ناجا» گفت:این هفته با شعار «اقتدار پلیس،همدلی و هم زبانی،امنیت و آرامش» برگزار می شود.

photo_2015-09-29_09-50-17به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,فرمانده انتظامی شهرستان فومن در تبیین بخشهای مختلف این شعار گفت:با توجه به تغییرات موجود در سبک زندگی می طلبد در راستای امنیت و آرامش,پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت با اقتدار وارد عمل شود.

سرهنگ علیزاده افزود: در این راستا مشارکت و حمایت و اعتماد مردم از پلیس به منظور کاهش بار انتظامی و کاهش جرائم و سرعت در اجراء طرح عملیاتی و انتظامی می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

علیزاده اقتدار پلیس را متوجه تبهکاران و مخالفان با قانون خواند و رحمت و محبت پلیس را متوجه مردم دید.

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن در ادامه اظهار داشت:با توجه به نام گذاری سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «دولت و ملت ،همدلی و هم زبانی» ,نیروی انتظامی نیز همراه با افزایش مشارکت اجتماعی و تحقق تسهیل ارائه خدمات به مردم و ارتقاءامنیت اجتماعی و مبارزه با جرائم مبادرت به جانفشانی در شهرها و مرزها نموده است که این امر کما فی سابق در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص امنیت و آرامش گفت: امنیت از نیاز ضروری جامعه است که فقدان آن پیام ناگواری برای جامعه دارد.

علیزاده افزود: در این راستا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اتکا به مقوله امنیت و اعتقاد به نقش محوری مردم و نهادها اجتماعی در توسعه نظم و امنیت عمومی در صدد برقراری ساز و کار مشارکت و دخالت مردم در برنامه  هادر طرح نظم و امنیت می باشد.

 علیزاده از خدمت رسانی کلانتری،پاسگاه, پلیس تخصصی و مرکز فوریت ۱۱۰ به صورت شبانه روزی به مردم شهرستان فومن خبر داد و گفت:ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با معضلاتی چون بد حجابی و نظارت بر مناطق گردشگری در دستور کار نیروی انتظامی شهرستان است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن با اشاره به اینکه روان سازی ترافیک با استفاده از عوامل پلیس, ادارات و دستگاه های مرتبط در برنامه های پلیس تخصصی قرار دارد, گفت:تلاش در جهت ارتقاء آنها ادامه دارد.

وی در خصوص تصادفات داخل شهری گفت: با توجه به نصب سرعت کاها و اصلاح قوس هندسی و برخورد با راکبین متخلف تصادفات درون شهری نسبت به مشابه سال قبل در مبحث خسارتی ۷۹ درصد کاهش داشته است.

photo_2015-09-29_09-50-09علیزاده با اشاره به اینکه تصادفات فوتی ۱۰۰ درصد کاهش یافته است, گفت:متاسفانه علارغم تمامی تلاشهای صورت گرفته تصادفات جرحی درون شهری ۷ درصد افزایش داشته است.

این مسئول با اشاره به دغدغه مردم در خصوص برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و قاچاقچیان گفت: در این حوزه برخورد جدی در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفته و تعداد دستگیر شدگان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل دارای رشد بوده است.

وی اعلام کرد؛در مقایسه با سال گذشته در مجموع در حوزه کشف مواد مخدر ۸۷ درصد رشد داشته ایم.

علیزاده نظارت بر صنوف را در دستور کار پلیس اماکن دید و اظهار کرد:در این راستا از ۱۱۷واحد صنفی اخذ تعهد گردید و در سال جاری ۳۷ واحد صنفی به علت تخلفات گوناگون پلمپ گردیده است.

 فرمانده نیروی انتظامی فومن, سرقت را مهمترین مقوله برهم زننده آسایش و آرامش خانواده ها دید و افزود:با توجه به داده آماری در خصوص میزان سرقت نسبت به مشابه سال قبل رشدی نداشتیم ولی در حوزه کشف انواع سرقت ۱۷ درصد رشد داشتیم.

علیزاده مرکز  فوریت ۱۱۰ را یکی از واحد های پر تلاش در نیروی انتظامی دانست و تاکید کرد؛این واحد وظیفه راهنمایی و انتقال اخبار مردمی را به واحدهای انتظامی عهده دار است .

وی میزان تماس تلفنی مردمی را با این مرکز در شش ماه اول سال گذشته چهار هزار و ۷۹۹ تماس خواند که در مدت مشابه سال ۹۴ به شش هزار و ۴۶۸ مورد رسیده است و این میزان افزایش نشانه اعتماد مردم به عملکرد پلیس است.

سرهنگ بابک علیزاده با بیان اینکه در جامعه امروزی پلیس بدون مشارکت مردمی در ماموریتهای خود موفقیت نخواهد داشت ,تصریح کرد: ضمن تبریک هفته ناجا به تمامی شهروندان فومنی از تمامی مردم این شهرستان می خواهم که هم پا و هم یار پلیس بوده و اخبار و گزارشات را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

علیزاده در ادامه خواستار شد تا شهروندان در خصوص نحوه عملکرد پلیس, انتقادات و پیشنهادات خود را با سامانه ۱۹۷ به سمع و نظر مسئولین انتظامی استان و شهرستان برسانند.

وی در پایان گفت: در هفته ناجا بیش از ۷۰ برنامه داریم که شامل صبحگاه مشترک،رژه موتوری،دیدار با خانواده شهداء,گلباران مزار شهداء،,ارائه مشاوره حقوقی و قضایی و انتظامی،دعوت از دانش آموزان برای بازدید از چرخه ۱۱۰،خدمات پزشکی رایگان توسط پزشک نیروی انتظامی در مصلا و درمانگاه سپاه،قرائت پیام مهر،اجرای ورزش صبحگاهی و ….می باشند.

Share