انتقاد جعفرزاده عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از دولت:

بی توجهی به اجرای صحیح قانون هدفمندی ناتوانی دولت درکنترل اقتصاد را به همراه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام پرداخت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، از تعلل دولت در حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از موج ,عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام پرداخت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، از تعلل دولت در حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه انتقاد کرد.
jafarzade_5778لامعلی جعفرزاده ایمن آبادی امروز با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام پرداخت ازسوی دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها،گفت: درحال حاضر دولت اعتبار لازم برای پرداخت یارانه به تمامی اقشار جامعه را ندارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی ضرورتی است که به بهبود شرایط اقتصادی کشور منجر می شود، افزود: دولت در اجرای قانون هدفمندی باید به اصل قانون توجه کرده و به دنبال اصلاح نظام پرداخت ها باشد.
وی با تاکید بر این که دور شدن قانون هدفمندی از مسیر اصلی خود سالانه دولت را با رقمی در حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه می کند، تصریح کرد: دولت باید به فکر کسب درآمد و کاهش هزینه‌های خود با اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها باشد تا به این ترتیب به رونق اقتصادی در کشور دست یابیم.
جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که دولت باید از ابتدای سال جاری نسبت به حذف دهک های پردرآمد اقدام می کرد، گفت: تعلل در اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها نشانگر ضعف اراده و عزم دستگاه های اجرایی است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر این که دولت باید هرچه سریع تر جمعیت دریافت کننده یارانه را طبق نیاز آنان کاهش دهد، تاکید کرد: دولت باید در اجرای فازاول هدفمندی نسبت به حذف ۶میلیون نفر از اقشار پردرآمد جامعه از دریافت یارانه نقدی اقدام کند.
وی ادامه داد: بی توجهی دولت به اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها ناتوانی دولت در کنترل اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: بی توجهی دولت به اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها با درنظر گرفتن حذف دهک‌های پردرآمد به تکرار تجربه تلخ دولت قبل و چاپ اسکناس برای کسری بودجه و در نتیجه بیشتر شدن مشکلات می انجامد.
وی با بیان این که ادامه پرداخت یارانه به تمامی مردم نشانگر ضعف اطلاعاتی و توانمندی دولت است، تصریح کرد: دولت باید برای کاهش مشکلات اقتصادی کشور حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی را شروع کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها اگر در دستور کار دولت قرار گیرد حتی می تواند به افزایش سهم اقشار کم درآمد از یارانه نقدی نیز منجر شود.

Share