سریال «تعبیر وارونه یک رویا» فاجعه بود/خروج با پای پیاده از مرز بدون مواجهه با نیروهای مرزی شبیه به کمدی است/این سریال داشته‌های ما زیر سوال برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده با «فاجعه» خواندن سریال تعبیر وارونه یک رویا، اظهار کرد: قسمت آخر این سریال به صورت فاجعه باری تمام شد؛ به طوری که نیروی امنیتی با پای پیاده از جاده مرزی عبور کرد بدون اینکه با نیروهای مرزی روبرو شود و این موضوع با توجه به مرزهای به شدت کنترل شده غیر قابل ممکن بوده و بیشتر شبیه یک کمدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از ضعف شدید پرداخت و فیلمسازی در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» که در ژانر جاسوسی ساخته شده بود، گفت: بازی تصنعی و ضعیف برخی بازیگران غیرحرفه‌ای و فیلمنامه ضعیف این سریال، منجر به نوعی آب بندی در این تولید شده بود.

۱۱۶۲۰۳_origنماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه کارگردان، شمه پلیسی و اطلاعاتی برای نیروهای امنیتی حاضر در این سریال قائل نشده بود و بازیگران نتوانستند خوفی را که یک نیروی امنیتی در دل جاسوسان ایجاد می کند، از خود به نمایش بگذارند.

وی در ادامه در مقایسه ای میان فیلم های هالیوودی در ژانر جاسوسی و سریال ایرانی «تعبیر وارونه یک رویا» گفت: اخیرا یک فیلم هالیوودی مشاهده کردم با این مضمون که رئیس جمهور آمریکا به دلیلی با هواپیمای عمومی سفر کرد که از قضا این هواپیما مورد هجوم ربایندگان قرار گرفت و رئیس جمهور یک تنه هواپیما را از دست ربایندگان خلاص کرد؛ لذا همانگونه که می بینید آنها حتی نداشته‌های خود را در قالب فیلم به نمایش می گذارند در حالی که در این سریال ایرانی، داشته‌های ما زیر سوال می رود.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان اینکه فیلم های ژانر جاسوسی یا نباید ساخته شود یا اگر ساخته می شود امکانات واقعی به نمایش درآید، عنوان کرد: ایران یکی از قوی ترین سیستم های امنیتی و اطلاعاتی را به لحاظ تجهیزات و نیروهای خبره دارد که فیلمسازان نباید از این موضوع در ساخت فیلم های خود غافل بمانند.

خروج از مرز بدون حضور نیروهای مرزی!

jafarzade_5778عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم در ادامه با «فاجعه» خواندن سریال تعبیر وارونه یک رویا، اظهار کرد: قسمت آخر این سریال به صورت فاجعه باری تمام شد؛ به طوری که نیروی امنیتی با پای پیاده از جاده مرزی عبور کرد بدون اینکه با نیروهای مرزی روبرو شود و این موضوع با توجه به مرزهای به شدت کنترل شده غیر قابل ممکن بوده و بیشتر شبیه یک کمدی است.

وی همچنین با انتقاد از شیوه های سینمایی استفاده شده در این سریال مطرح کرد: تمام دنیا از سیستم و نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران می ترسند اما متأسفانه این فیلم نتوانست ذره ای از قدرت آنها را به نمایش بگذارد.

عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی در پایان به تجربه سریال های ایرانی گذشته نظیر «هوش سیاه» اشاره و خاطرنشان کرد: تجربه فیلم های قدیمی در ژانر جاسوسی بسیار قابل قبول تر بود لذا لازم است دستگاه های نظارتی وزارت اطلاعات و شورای نظارت بر صداوسیما به این حوزه ورود کنند زیرا مسأله به تصویر کشیدن قدرت نیروهای اطلاعاتی کشور یک مسأله امنیتی محسوب می شود.
/خانه ملت

 

Share