استاندار گیلان در یازدهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند

در دولت تدبیر و امید حتی یک مورد صدور پروانه ساختمانی در حیران نداشتیم/تاکید بر رفع موانع در بخش زباله سوز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار ظهر امروز در یازدهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند با اشاره به بررسی های صورت گرفته در منطقه حیران گفت : در دولت تدبیر و امید حتی یک مورد پروانه ساختمانی جدید در این منطقه صادر نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار ظهر امروز در یازدهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند با اشاره به بررسی های صورت گرفته در منطقه حیران گفت : در دولت تدبیر و امید حتی یک مورد پروانه ساختمانی جدید در این منطقه صادر نشده است.

 jpg4556دکتر نجفی با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته در بخش مدیریت پسماند و مسائل زیست محیطی در این بخش افزود : برای حفظ آینده استان موظف هستیم در چارچوب تعریف شده تدابیر لازم را درخصوص مدیریت زباله های انباشته شده اتخاذ نماییم.

وی به حذف نایلون در جمع آوری زباله های کشورهای اروپایی اشاره و خاطر نشان کرد : فرهنگ سازی در بخش مدیریت جمع آوری زباله ها و پسماند نیاز به آموزش و برنامه ریزی صحیح دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان بر رفع موانع موجود در بخش زباله سوزهای استان تأکید کرد و گفت : در کشورهای دنیا زباله به عنوان ثروت تلقی می شود نه معضل و امیدواریم در آینده ای نزدیک زباله های موجود در گیلان مایه ی تولید ثروت برای این استان باشد.

استاندار بر ضرورت تشویق مدیران مرتبط شهرستانی که در بحث مدیریت پسماند موفق عمل کردند تأکید کرد.
وی به اهتمام ویژه مدیریت استان درخصوص حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت : باید در کنار حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی بر توسعه ی پایدار و ایجاد اشتغال اندیشید.
وی همچنین به ضرورت درختکاری در ورودی و خروجی شهرهای استان تأکید و تصریح کرد : انتظار داریم با عملیاتی کردن این بخش علاوه بر توسعه منابع طبیعی و محیط زیست مناظر زیبایی در اتصال شهرها به یکدیگر ایجاد می شود که می توان از ظرفیت بالای NGO ها نیز بهره مند شد.
دکتر نجفی در ادامه به بررسی های صورت گرفته در منطقه حیران اشاره و خاطر نشان کرد : در دولت تدبیر و امید حتی یک مورد پروانه ساختمانی جدید در منطقه حیران صادر نگردیده است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته ی نظارتی در استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت : این کمیته با حضور دستگاه های راه و شهرسازی، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و به منظور مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق مختلف و گردنه حیران  تشکیل شده است.
نماینده عالی دولت در گیلان به افزایش گشت های نظارتی به منظور حفاظت از اراضی کشاورزی و ملی اشاره کرد و افزود : در این مدت در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در حیران  ۴۶  پرونده تخلفات تشکیل شده است که در شش مورد بازگشت به حالت اولیه و حکم تخریب سازه های غیرمجاز صادر شد.

در خاتمه هر یک از دستگاه های عضو به ارائه گزارش و بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

Share