در دیدار وزير اقتصاد جمهوري آستراخان روسيه مطرح شد:

پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه همکاری منطقه ویژه اقتصادی لودوس با منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دنیس آقاناسیس وزیر اقتصاد جمهوری آستراخان در صدر هیأتی از منطقه آزاد انزلی دیدار و در خصوص راههای توسعه همکاریهای فی مابین با معاون اقتصادی سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی به مذاکره پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دنیس آقاناسیس وزیر اقتصاد جمهوری آستراخان در صدر هیأتی از منطقه آزاد انزلی دیدار و در خصوص راههای توسعه همکاریهای فی مابین با معاون اقتصادی سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی به مذاکره پرداخت.
fwazhop9دنیس آقاناسیس در این نشست با اعلام راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لودوس در ۳۵ کیلومتری بندر آستراخان، اظهار امیدواری کرد که دو منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لودوس بتوانند روابط خوبی را با یکدیگر برقرار نموده و بستری برای توسعه روابط دو کشور فرآهم نمایند.
وی با اشاره به مذاکرات خود با مهندس مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در حاشیه پانزدهیمن اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر که اردیبهشت ماه سالجاری به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار گردید خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این دو مرکز اقتصادی شد.
وزیر اقتصاد جمهوری آستراخان روسیه، بر نقش مجتمع بندری در حال ساخت کاسپین منطقه آزاد انزلی در توسعه مبادلات تجاری و ترانزیتی بین کشورهای حاشیه دریای خزر تصریح کرد و گفت: با ساخت این بندر و زیرساختهای دیگری همچون راه آهن بخش قابل توجهی از ظرفیتهای ترانزیتی کریدور شمال – جنوب از مسیر دو منطقه عبور نماید.
در ادامه این نشست، مهندس سقایی معاون اقتصادی سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی به بیان مزیتهای قانونی منطقه و سابقه تجاری گیلان و به ویژه بندر انزلی و آستراخان پرداخته و افزود: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید؛ توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و به ویژه کشور روسیه از مهمترین برنامه ها و دستورکارهای سازمان منطقه آزاد انزلی است.
وی با اشاره به آغاز ساخت نخستین پست اسلکه مجتمع بندری کاسپین، کارکردهای متنوع این مجتمع بندری در فعال سازی کریدور شمال جنوب را حائز اهمیت ارزیابی و اتصال راه آهن سراسری ایران به این بندر را سبب تبدیل این مجتمع بندری به نسل سوم بنادر اعلام کرد.
معاون اقتصادی سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی سازمان متبوع خود را جهت ارائه خدمات و تسهیلات به سرمایه گذاران و تجار تبعه آستراخان اعلام نمود و خواستار ثبت شرکت و فعالیت هر چه بیشتر فعالین اقتصادی آستراخانی در منطقه آزاد انزلی شد.
در پایان مقرر شد پیش نویس تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لودوس آستراخان تهیه و در جلسات و بازدیدهای بعدی به امضاء طرفین برسد.
در این جلسه ماکسیم بارنوف سرکنسول روسیه در رشت، ریفات آسانوف نماینده شیلات روسیه در ایران، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی گیلان و جمعی از مسئولین این اتاق و مدیران اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند.

Share