در مراسم گراميداشت بيست و پنجمين سالگرد زلزله رودبار عنوان شد

مردم رودبار اسوه صبرهستند/زلزله ۳۱خرداد۶۹ هیچ وقت از اذهان مردم پاک نخواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد زلزله ۳۱ خرداد ۱۳۶۹، با حضور ائمه جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران ادارات و مردم داغدار شهرستان رودبار در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد زلزله ۳۱ خرداد ۱۳۶۹، با حضور ائمه جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران ادارات و مردم داغدار شهرستان رودبار در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

 حجت الاسلام غلامحسنی :صبر و شکیبایی مردم رودبار نشات گرفته از واقعه عاشورا است

۲iy5_1به نقل از شکوفه های زیتون, سخنران ویژه مراسم گرامیداشت زلزله ۳۱ خرداد رودبار ضمن ابراز تاسف به ضایعه دردناک زلزله سال ۶۹، اظهار کرد: یاد جانباختگانی که مظلومانه زیر آوار ماندند و شهیدگونه از دنیا رفتند را گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه مردمان رودبار، مردمی بسیار ولایی، خداترس و مُحِب اهل بیت (ع) هستند، یادآور شد: حادثه غمبار زلزله ۶۹ رودبار را باید به محضر امام زمان (عج) تسلیت گفت، چرا که در این حادثه تعداد بیشماری از محبان و عاشقان اهل بیت و صاحب الزمان (عج) به دیار باقی شتافتند.

این روحانی و مُبَلِغ دینی، برگزاری چنین مراسماتی را تسلی بخش خاطر بازماندگان حادثه زلزله رودبار دانست و بیان کرد: از دست دادن پدر، مادر، زن، فرزند، کودک و خردسال در یک شب، بسیار دردناک بوده و غیرقابل درک و تحمل است.

حجت الاسلام غلامحسنی با بیان اینکه رودبار خاستگاه نخستین شهید نهضت امام خمینی (ره) می باشد، گفت: شهید سیدیونس حسینی رودباری مختص به رودبار نیست بلکه به برای همه مردم بوده و باعث افتخار همگان است.

وی یادآور شد: واقعه زلزله ۳۱ خرداد ۶۹ رودبار مصیبتِ تاریخی و دردناکی است که هیچ وقت از اذهان مردم پاک نخواهد شد.

سخنران مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد زلزله ۶۹ رودبار، مردم این دیار را اسوه صبر و شکیبایی معرفی کرد و اظهار داشت: صبر و شکیبایی مردم رودبار نشات گرفته از واقعه عاشورا و بازماندگان این واقعه عظیم می باشد.

حجت الاسلام غلامحسنی، زلزله اسفناک سال ۶۹ را آزمایش الهی برای مردم رودبار دانست و بیان کرد: هر چند مردم رودبار، عزیزترین افراد خویش را در این حادثه از دست دادند اما صبر و شکیبایی آنها باعث شد تا از این آزمایش سربلند بیرون بیایند.

وی ادامه داد: مردمان رودبار بقدری صبور هستند که «صبر» از دستشان به ستوه آمده است.

این مُبَلِغ دینی اضافه کرد: مردمان صلح و دوستی، قهرمان صبر و استقامت هستند و این قهرمانی را از زینب (س) آموختند.

گفتنی است، تلاوت قرآن کریم، ذکر فاتحه و مداحی توسط حجت الاسلام فرجی و همچنین شعر محلی رودباری در باب زلزله توسط سید نعمت خالقی از شاعران بومی سرای رودباری از دیگر برنامه های  بیست و پنجمین سالگرد گرامیداشت زلزله سال ۶۹ رودبار بود.

Share