استاندار گیلان در نشست با مجمع نمایندگان

دعوت استانداران به نشست هیئت دولت به منظور گزارش اجرای مصوبات سفر/جمله به جمله ی سخنان و دستورات رئیس جمهوری ابلاغ می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان با بیان اینکه رئیس جمهوری نسبت به انجام کامل تعهدات سفرهای کاروان تدبیر و امید حساس است گفت : بصورت منظم استانداران برای گزارش اجرای این طرح ها به هیئت دولت دعوت می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در نشست مجمع نمایندگان با بیان اینکه رئیس جمهوری نسبت به انجام کامل تعهدات سفرهای کاروان تدبیر و امید حساس است گفت : بصورت منظم استانداران برای گزارش اجرای این طرح ها به هیئت دولتjpg4341 دعوت می شوند.

نجفی در این نشست با بیان اینکه نمایندگان استان و استاندار دغدغه ی مشترک برای توسعه ی استان دارند گفت : باید تلاش کنیم از این دغدغه برای تقویت تعامل و همدلی ها جهت پیشرفت گیلان و حل مشکلات استان بهره ببریم.
محمدعلی نجفی به ادامه تلاشها برای مهار مشکل کم آبی کشاورزی گیلان اشاره کرد و گفت : متأسفانه به دلیل تغییر شرایط اقلیمی که باساخت سدهای مختلف در بالادست سد سفیدرود نیز همراه شده است بخشی از شالیزارهای استان با خطر کم آبی مواجه شدند.
وی خاطر نشان کرد : درخصوص تعیین حق آب گیلان از حوضه ی سفیدرود بزرگ نشستی هفته ی گذشته به ریاست وزیر نیرو و ۸ استاندار کشور برگزار شد.
نجفی با قدردانی از وزارت نیرو و  دستور معاون اول رئیس جمهوری برای برگزاری این نشست گفت : حساسیت لازم در دولت در زمینه ی کم آبی کشاورزی در گیلان وجود دارد.
استاندار با بیان اینکه، گیلان ۴۰ درصد برنج سفید کشور را تولید می کند گفت : در این شرایط داشتن آب مطمئن برای کشاورزی بسیار مهم است و این نشست هم در همین راستا برگزار شد.
وی با تشریح اقدامات انجام شده برای مقابله با کم آبی کشاورزی خاطر نشان کرد : در گیلان همه برای جلوگیری از خسارات برنجکاران سختکوش فعال هستند.
وی همچنین از پیگیری جدی برای پرداخت مطالبات چایکاران نیز خبر داد و گفت : در تلاش هستیم تا باقی مانده مطالبات هرچه سریع تر پرداخت شود.
نجفی به تصویب پرداخت ۵۲ میلیارد تومان اعتبارات بازسازی مناطق آسیب دیده ی گیلان در هیئت دولت اشاره کرد و گفت : این اعتبار به تناسب شهرستانهایی که آسیب دیده اند توزیع خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح های مصوب شده در سفر رئیس جمهور به گیلان هم گفت : پیگیری اجرای طرح های مصوب این سفر که برای توسعه ی گیلان نیز بسیار مهم است به تناسب ویژگی هایی که دارد بین معاونین استاندار تقسیم شده است.
نماینده ی عالی دولت در گیلان افزود : جمله به جمله ی سخنان و دستورات رئیس جمهوری درخصوص این سفرها از سوی معاونت اجرایی به استان ها ابلاغ می شود.
نجفی از حساسیت ویژه ی دکتر روحانی برای اجرای کامل تعهدات و قولهایی که در سفرهای کاروان تدبیر و امید داده می شود گفت و تأکید کرد : به همین منظور اعتبارات طرح های این سفر ۱۰۰ درصد تخصیص می یابد.
وی گفت : همچنین بصورت منظم استانداران برای گزارش از وضعیت اجرای این طرح ها به هیئت دولت دعوت می شوند.

نماینده ی آستانه ی اشرفیه و رئیس مجمع نمایندگان نیز در این نشست با قدردانی از اقدامات انجام شده برای مقابله با کم آبی کشاورزی گفت : به منظور جلوگیری از به هدر رفتن زحمات کشاورزان نیز لازم است تعرفه ی واردات برنج افزایش یابد و در زمان دروی محصول نیز ممنوع شود.

محمدحسین قربانی به تدوین برنامه ی ششم توسعه نیز اشاره کرد : لحاظ کردن صحیح ویژگی ها و توانمندی های گیلان در این برنامه نقش تعیین کننده ای در حل مشکلات آینده ی و بهبود شرایط استان دارد.
وی همچنین براجرای مصوبات سفر، پرداخت باقیمانده ی مطالبات چایکاران و حل مشکل تیم فوتبال داماش نیز تأکید کرد.

در این نشست که معاونین استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز حضور داشتند نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در مورد مسائل مختلف استان مطالبی را مطرح کردند.

jpg4342

Share