مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دیدار با امام جمعه شهرستان صومعه سرا:

صومعه سرا مهد فرهنگ و تمدن گیلان است/گسترش فرهنگ مطالعه نیازمند حمایت ائمه جمعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امیرمحمدپور عصر روز گذشته و در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا ضمن حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان با حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امیرمحمدپور عصر روز گذشته و در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا ضمن حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان با حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی دیدار کرد.photo_2015-06-10_12-03-15

در این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نقش و جایگاه کتابخانه های عمومی به عنوان قطب فرهنگی در جامعه را یاد آور شد و با اشاره به وضعیت نامناسب مطالعه در استان و کشور، آن را نتیجه عدم توجه کافی به مقوله همگانی شدن این فرهنگ عنوان کرد.

محمدپور با اذعان به وجود عالمان فرهیخته در شهرستان صومعه سرا این شهرستان را مهد فرهنگ و تمدن گیلان عنوان کرد و گفت: صومعه سرا همواره در تاریخ خواستگاه مردمان بزرگی همچون میرزا کوچک جنگلی و شهید آیت الله احسانبخش و… بوده است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت شاخصهای مطالعه در استان گیلان و شهرستان صومعه سرا ظرفیت تریبون های نماز جمعه و نظیر آن را در گسترش فرهنگ مطالعه تاثیرگذار ارزیابی کرد و از امام جمعه این شهرستان خواست با تشریح ابعاد مختلف و تاثیر مطالعه در زندگی افراد این فرهنگ را نهادینه کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین شناسایی خیرین و جلب آنها برای حمایت از کتابخانه های عمومی را نیز در این خصوص مهم دانست و تاثیراین اقدامات  را در نهایت کتابخوانی کردن مردم دانست.

امیرمحمدپور در ادامه با قدردانی از توجه ویژه امام جمعه شهرستان صومعه سرا به کتابخانه های عمومی، گسترش فرهنگ مطالعه را نیازمند حمایت ائمه جمعه دانست.

امام جمعه شهرستان صومعه سرا نیز در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن فعالیتهای انجام گرفته در ماههای اخیر توسط نهاد کتابخانه های عمومی در استان گیلان و شهرستان صومعه سرا ابراز امیدواری کرد تداوم این اقدامات نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی با بیان اینکه یکی از برنامه های اصلی در نمازجمعه معرفی چند عنوان کتاب با ذکر مشخصات آنهاست این اقدام را در جلب افراد به مطالعه کتاب بسیار تاثیرگذار عنوان کرد.

وی آگاه سازی افراد به مزایای مطالعه را مهمتر از معرفی کتاب برای آنها عنوان کرد و گفت: تلاش ما همواره بر این بوده است مزایای مطالعه را برای مردم بازگو کنیم و طعم خوش دانایی را به انها بچشانیم. امام جمعه شهرستان صومعه سرا تدریس شیوه های مختلف تربیتی و اصول مطالعه در مدارس را نیز در کتابخوان کردن افراد از سنین کودکی مهم دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان پس از این دیدار ضمن حضور در کتابخانه عمومی باقر العلوم این شهرستان ضمن بازدید سرزده، با کتابداران این کتابخانه دیدار و گفتگوی صمیمانه ای داشت.

امیرمحمدپور  در این دیدار خطاب به کتابداران کتابخانه عمومی باقرالعلوم شهرستان صومعه سرا گفت: اگر موفقیتی در رشد شاخصای مطالعه در استان گیلان حاصل شده مرهون تلاشهای کتابداران سراسر استان است و نشاندهنده آرامشی است که در دوره جدید نهاد کتابخانه های عمومی مورد تاکید مسئولیتن این نهاد بوده است.

دیدار با اعضای این کتابخانه عمومی و استماع نظرات ایشان پایانبخش بازدید مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از این کتابخانه بود.

DSC_0700

Share