سام سکوتی

جسارت انجام کارهای غلط، تردید در انجام کارهای درست!

جسارت انجام کارهای غلط، تردید در انجام کارهای درست! نمی دانم چرا هر زمان که نوبت انجام کارهای سخت می شود و دولت سعی در بررسی واکنش مردم برای انجام کارهای رأی شکن می کند ، ناخودگاه یاد محمود خان احمدی نژاد می افتم که خودم بارها گفته ام سعی نکنید از او بیشتر از […]

جسارت انجام کارهای غلط، تردید در انجام کارهای درست!
sokotiamedنمی دانم چرا هر زمان که نوبت انجام کارهای سخت می شود و دولت سعی در بررسی واکنش مردم برای انجام کارهای رأی شکن می کند ، ناخودگاه یاد محمود خان احمدی نژاد می افتم که خودم بارها گفته ام سعی نکنید از او بیشتر از آنچه که لازم است در رسانه ها نام ببرید، اما بعضی لحظات که شما یادی از ایشان نمی کنید ایشان به یاد شما می افتند!
یکی از این برخی وقت ها همین روزهایی بود که خبرهای ضد و نقیضی از بنزین به گوش می رسید! دولت تدبیر و امید سعی دارد با تدبیر، افکار عمومی را آرام کند و در فضایی آرام بهای بنزین را کمی واقعی تر کند که این اگرچه در کوتاه مدت برای کشور و کارمندانی که بر روی درصد کوچکی از حقوق ماهیانه خود حساب کرده اند، کار را سخت خواهد کرد اما در نگاهی بلندتر و با برنامه ریزی ،آثار مثبتی بر روی زندگی مردم خواهد داشت.
اما مشکل اینجاست که جمع کثیری از مردم با بالا و پایین رفتن قیمت ها در مورد دولت تصمیم می گیرند و عده ای کاسب کار سیاسی هم که مترصد فرصت هستند تا به دولت ضربه بزنند، این تغییر قیمت ها در این برهه نزدیک به انتخابات را، دستاویزی برای تخریب دولت قرار خواهند داد و طرفه آنکه این افراد ،بیشتر همان کسانی هستند که در هشت سال تمام کشور را در منجلاب اقتصادی که امروز قرار دارد، برده اند!
در هشت سال گذشته کم نبود تصمیماتی که اقتصاد کشور را فلج کرد و با افزایش بی سابقه قیمت نفت و درآمد بی بدیلِ پس از پیروزی انقلاب هیچ سنگی بر روی سنگ اقتصادی کشور گذاشته نشد هیچ، بلکه تمامی زیر ساخت های مدیریت مالی کشور( سازمان برنامه وبودجه) و طرح ها و پروژه هاى بزرگ هم که خود داستان مفصل و شنیدنی دارد،( راه آهن نیم کاره افتتاح شده…. نقش جهان… شفارود……و این لیست بسیار طولانی تر از این حرفهاست) هم نیمه کاره به دولت جدید ، تحویل داده شد !!!
هدفمندی که جز هدرمندی سرمایه کشور و تزریق نقدینگی به بازار که در همان ماه های اول دیگر تقریبا نقشی در زندگی مردم نداشت و تورم افسار گسیخته ناشی از آن، چیزی بیش از آنکه در جیب مردم بگذارد از دیگر جیبشان بیرون کشید ، بدون برنامه ریزی و یهویی اجرایی شد و فریاد متخصصین علم اقتصاد در گوش مهندس همه چیزدان تأثیری نکرد و رکود و تورم شدند واژگانی با پرستیژ در زندگی روزمره مردم و رکورد تورم هم عباراتی رای آور برای دکتر روحانی!
اما امروز دولت تدبیر و امید در هاویه هولناکی قدم نهاده است که اگر بخواهد قیمت ها را آزاد کند، صندوق ها را چه کند؟ و حامیان دولت در انتخابات مجلس چگونه مردم را مجاب به رأی دادن به گزینه نزدیک به خودشان کنند و اگر نکند با مشکل قیمت نفت و کاهش فروش ناشی از تحریم چه کند؟
مهندس پیشین خیلی راحت و با جسارت مثال زدنی تصمیمات اشتباه خود را اجرا کرد و این تنها حسن از نظر شکل کار ایشان بود و ماهیت بیشتر تصمیمات ایشان ویرانی اقتصادی بود اما دکتر امروز کمی در اتخاد تصمیمات خوب تردید دارد و کابینه اش مدتی است در آزاد سازی حامل های انرژی و قیمت نان دچار تردید است در مورد بنزین هم اول خبرهای مبنی بر مشکل در سیستم نرم افزاری و سپس قیمت جدید اعلام گردید.
امید می رود تدابیر کابینه اقتصادی آقای دکتر روحانی آینده اقتصادی روشنی برای کشور رقم بزند و یکبار برای همیشه دولت ها تصمیماتی به نفع آینده مردم بگیرند و از صندوق های رأی نترسند.
به امید آن روز

سام سکوتی بداغ
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share