امام جمعه شهرستان بندرانزلی

تیم مذاکره کننده این باور را داشته باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به مجموع روند مذاکرات هسته ای و اوضاع منطقه و خطراتی که برای کشور وجود دارد خاطر نشان کرد : تیم مذاکره کننده که مورد حمایت رهبری و مردم است و در یک مبارزه سخت هستند مواظب باشند که خطوط قرمز نظام اسلامی و مواضعی که تعیین شده را حفظ کرده و در این بازی های سیاسی مبادا با وعده و وعید ها عقب نشینی کنند و این باور را داشته باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان بندرانزلی ، حجه الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در جمع کثیر نمازگزاران خاطر نشان کرد : بیگانگان بدانند مردم ایران در کنار مسئولان کشور با هر سلیقه ی سیاسی ای در راستای دفاع از منافع ملی متحدند و در مسیر همدلی و همزبانی گام بر خواهند داشت .
IMG_1563وی در سخنان خود با اشاره به تهدید های اخیر دشمنان تاکید کرد : ملت ایران همه رزمنده و پاسدار انقلاب اند و اگر کسی قصد تعرضی به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد باید بداند که پاسخ مردم قاطع ، کوبنده و پشیمان کننده خواهد بود .
خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود : تاریخ نشان داده که مسلمانان همیشه ولو اینکه تعدادی کم ، قاطعانه در مقابل خصم مقاومت کرده اند و همیشه پیروز میدان هستند و این سخن ولی فقیه مجتهد و یک شخصیت ممتاز در تاریخ جهان است که بر اساس تجربه و استناد تاریخ برای ما بیان فرمودند.

سکوت در مقابل اتفاقات یمن ننگ جوامع بین المللی است

حجه الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در ادامه اضافه کرد : امروزه یک تجاوز آشکار ظالمانه بر اساس ادعای واهی و خیالات، به مردم یمن شده و جهان سکوت می کند و این به حق ننگ مجامع و سازمان های بین المللی است .
وی همچین با بیان اینکه یمن از زمین ، هوا و دریا محاصره شده است گفت :متجاوزان خود را قیم مردم و کشور یمن دانسته و حتی اجازه کمک و امدادرسانی به مردم بیگناهش را نمی دهند و این در حالی است که مجامع بین المللی فقط نظاره گر هستند .
امام جمعه انزلی در ادامه نیز با اشاره به اینکه آمریکا به ظاهر پرچم مبارزه با تروریست و داعش را در دست دارد تصریح کرد : آمریکا پول تجهیزات نظامی را از عراق گرفت اما هیچ سلاحی به این کشور نداد و با کمک به داعش و نیز ایجاد فضای اخلافات سیاسی و قومی موجب شد تا داعش بار دیگر در خاک عراق پیشروی کند.

ایران امن ترین کشور در منطقه است / امریکا حتی به فکت شیت خود نیز پایبند نیست

حجه الاسلام والمسلمین در بخشی دیگر از سخنان خود از ایران به عنوان امن ترین کشور در منطقه یاد کرد و تصریح نمود : مقام معظم رهبری در سخنان خود در دانشگاه امام حسین (ع) تاکید کردند که دشمنان در تلاش اند جنگ ها را به مرز ایران بکشانند و به حمدالله هنوز موفق نشده اند و نباید مردم و مسئولان و سیاستمدارن از این موضوع غافل شوند ، البته باید اذعان داشت امن ترین کشور در منطقه و حتی فرا منطقه این کشور امام زمان است .
وی همچنین به روند مذاکرات نیز اشاره و خاطر نشان کرد : می بینید که بعد گذراندن چند مرحله مذاکره ، امریکا علی رغم توافق های گذشته نظیر فعال بودن فردو و صدور قطعنامه شورای امنیت و خروج پرونده ایران از ذیل فصل هفتم منشور و نیز مصوبه مجلس سنا و نمایندگان آمریکا در رابطه با بررسی هر توافقی که با ایران انجام می شود ادعای های جدید را مطرح می کند که موید این است که ما نباید به این عهد و پیمان ها خوشبین باشیم و چیزی که قرار بود بین دولت ها و تیم مذاکره کننده تنظیم و ارائه شود اکنون با دخالت مستقیم سنای امریکا قرار است ادامه یابد .

تیم مذاکره کننده این باور را داشته باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به مجموع روند مذاکرات هسته ای و اوضاع منطقه و خطراتی که برای کشور وجود دارد خاطر نشان کرد : تیم مذاکره کننده که مورد حمایت رهبری و مردم است و در یک مبارزه سخت هستند مواظب باشند که خطوط قرمز نظام اسلامی و مواضعی که تعیین شده را حفظ کرده و در این بازی های سیاسی مبادا با وعده و وعید ها عقب نشینی کنند و این باور را داشته باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان با اشاره به این فرموده امام راحل که« در این دنیا کسانی که برای شرافت خودشان ، برای شرافت اهل ملتشان ، برای شرافت اسلام ، کارهایی را انجام می دهند اگر در دنبالش استقامت داشته باشند حوادث آنان را نلرزاند این ها به مقاصد می رسند ، چنانچه یک ملتی ایستاد و حق خودش را خواست سر نیزه نمی تواند جلویش را بگیرد » تاکید کرد : این مسیری است که بیانگذار جمهوری اسلامی ایران مشخص کرد و رهبری نیز سکان دار ادامه ی این مسیر است و این کشور ثابت کرده که پای خواسته های به حق خود ایستاده است .

Share