نوبخت خبر داد:تاسیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی درگیلان

فرهنگیان معتبرترین قشر جامعه/افتخار دولت، دلسوزی برای اعتلای فرهنگ کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نوبخت گفت: معلمان، معتبرترین قشر جامعه هستند و طبق نظرسنجی های انجام شده، بیشتر مردم به معلمان اعتماد دارند و این، یک افتخار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان در مجتمع فرهنگی رفاهی زیباکنار رشت اظهار کرد: پیش از این، کسانی مدیریت بخش هایی از کشور را برعهده داشتند که دلسوز اعتلای فرهنگ کشور نبودند اما مجموع مدیران کنونی، جمعی هستند که افتخارشان این است که برخاسته از آموزش و پرورش هستند.

آغاز حذف یارانه پردرآمدها براساس مصوبه مجلسوی با اشاره به نقش والای معلمان در تربیت نسل های کنونی و آینده گفت: سهم بزرگی از نظام برنامه ریزی کشور، در تعلیم و تربیت دانش آموزان است و بر همین اساس، با همفکری، نسبت به رفع مشکلات فرهنگیان اهتمام داریم.

وی ادامه داد: معلمان، معتبرترین قشر جامعه هستند و طبق نظرسنجی های انجام شده، بیشتر مردم به معلمان اعتماد دارند و این، یک افتخار است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه به مشکلات فرهنگیان واقف هستیم، افزود: دولت، نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد و امسال با وجود تمام مشکلات مالی که درآمدهای دولت از منابع ارزی به ۲۴ میلیارد دلار رسید؛ سهم آموزش و پرورش ۲۴ هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر سال ۱۳۹۰ تعیین شده که همین، نشان دهنده توجه و نگاه ویژه دولت به نهاد تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به اجرای نظام رتبه بندی معلمان ادامه داد: این طرح، اقدامی در راستای توجه به شایسته سالاری بین فرهنگیان است که از ابتدای مهرماه امسال اجرا می شود.

نوبخت رفع مشکلات فرهنگیان را نیازمند مشارکت آنان دانست و با طرح این سوالات که آیا ساختار موجود برای آموزش و پرورش مطلوب است و چگونه می توانیم در جهت افزایش انگیزه معلمان اقدام کنیم، از تشکیل دبیرخانه ای در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور دریافت پاسخ پرسش های فوق خبر داد.

وی همچنین به طرح این سوال که آیا محتوای کتاب ها درسی ما زمینه ساز غنی شدن فکر و ذهن دانش آموزان است؟ گفت: توجه داشته باشیم که توسعه به معنای تربیت آینده سازان کشور است و باید در جهت رفع مشکلات و تنگناهای فرهنگیان تلاش کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین از تشکیل نمایندگی این سازمان در استان گیلان در آینده ای نزدیک خبر داد.

در خاتمه این همایش؛ از یک معلم نمونه کشوری، ۲۲ معلم نمونه استانی و ۴۰۰ معلم نمونه منطقه ای تجلیل شد.

در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان، استاندار گیلان و شماری از نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

/ایرنا

Share