روحانی در جمع خبرنگاران:

توافق قابل حصول است؛طرف مقابل باید تصمیم بگیرد/برخی اختلاف‌نظرها باقی مانده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری، با بیان اینکه اراده کافی برای مذاکره و توافق در چارچوب معیارها و خطوط قرمز از طرف جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، گفت: معتقدم حصول توافق ممکن است و چیزی وجود ندارد که قابل حل و فصل نباشد و طرف مذاکره هم باید تصمیم نهایی را برای این کار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری، با بیان اینکه اراده کافی برای مذاکره و توافق در چارچوب معیارها و خطوط قرمز از طرف جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، گفت: معتقدم حصول توافق ممکن است و چیزی وجود ندارد که قابل حل و فصل نباشد و طرف مذاکره هم باید تصمیم نهایی را برای این کار بگیرد.
۱۷۰۴۷۰حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که روز شنبه و پس از دیدار نوروزی با جانبازان مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) با خبرنگاران صحبت می کرد، با اشاره به اینکه در مذاکرات گام‌هایی به پیش گذاشته شد، گفت: در این دور از مذاکرات در برخی از موارد که اختلاف نظر وجود داشت، نقطه نظرات مشترکی بوجود آمد که می‌تواند مبنای توافق نهایی باشد، ‌اما همچنانی برخی موارد و اختلاف‌نظرها باقی مانده است.
رییس جمهوری با بیان اینکه اختلاف‌نظرهای باقیمانده می‌توانست در همین مذاکرات حل و فصل شود، گفت: دو طرف احساس کردند که زمان بیشتری نیاز دارند و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادند، ادامه مذاکرات را به چند روز آینده موکول کردند.
دکتر روحانی تصریح کرد: معتقدم مشکلات چیزی نیست که قابل حل و فصل نباشد، اما طبیعی است که در روزها و هفته‌های آخر کار سخت می‌شود و وقتی طرفین می‌خواهند به توافق برسند به این معنی است که باید، فشار بیشتری تحمل کنند، چرا که برداشتن گام‌های نهایی همواره سخت است.
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: این طبیعی است که در مذاکرات رضایت صددرصد هیچ کدام از طرفین حال نمی‌شود و هر دو باید خط قرمزهای خود را مد نظر داشته باشند، تفاهم کلی آسان است، اما وقتی وارد جزئیات می‌شویم کار بسیار سخت و پیچیده می‌شود و می‌بینیم معضلات و مشکلات فراوانی وجود دارد.
دکتر روحانی گفت: فکر کردن به نتیجه برد – باخت در دنیای امروز کاملاً اشتباه است و در دنیای فعلی هیچ قدرتی نمی‌تواند به فکر برد مطلق باشد و اینکه یک طرف بگوید که باید طرف مقابل را از بین ببریم یا طرف دیگر بگوید که باید اهداف حریف را زیر پا بگذاریم.
رییس جمهوری اظهار داشت: امیدوارم مذاکرات به یک تفاهم منجر شود که در آن برای مردم ایران و منطقه و جهان خیر وجود داشته باشد و صلح، دوستی، رابطه نزدیک و توسعه برای ایران و منطقه به همراه بیاورد.
دکتر روحانی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره بازدیدهای خود از یک مرکز سالمندان و مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) گفت: این وظیفه من بود که در اولین روز سال جدید خدمت سالمندان به عنوان پدران و مادران جامعه برسم. دیدار با سالمندان، کمبودی را که انسان در زندگی خود از فقدان پدر و مادر احساس می‌کند، برطرف نموده و انسان احساس می‌کند که هنوز پدران و مادران زیادی در جامعه وجود دارند که منشأ خیر و برکت برای همه هستند.
رییس جمهوری با اشاره به دیدار خود از جانبازان نیز، خاطر نشان کرد: همه زندگی این جانبازان برای ما افتخار بوده و هست . این بزرگواران در راه خدا داوطلبانه جهاد کرده و به دفاع از شرف، آزادی و استقلال میهن برخاسته‌اند بدون آنکه کسی آنان را مجبور به این کار کرده باشد.
دکتر روحانی گفت: جانبازان عزیز ما امروز هم صبورانه درد و رنج جانبازی خود را تحمل می‌کنند و در عین حال بسیار بانشاط هستند و این نشاط آنان نشانه ایمان و روحیه بلند و بزرگ آنان است.
رییس جمهوری تصریح کرد: امیدوارم در سال جدید در سایه الطاف پیامبر گرامی اسلام(ص) و در پرتو توجهات حضرت ولی عصر(عج) و بویژه در سایه توجهات خانم حضرت فاطمه زهرا(س) عطر کوثر سراسر زندگی ما را فراگیرد که اگر عطر کوثر زندگی ما را فرا گرفت می‌توانیم همه مشکلات خود را برطرف نماییم و سالی مبارک را رقم بزنیم.
دکتر روحانی در پایان سخنان خود با تبریک مجدد سال نو به همه ایرانیان و همه کسانی که نوروز را گرامی می‌دارند، اظهار داشت: امیدوارم در این سال که سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است ما نیز بتوانیم خدمات بیشتر و شایسته‌تری به مردم بزرگ ایران ارایه نماییم.

Share