استاندارگیلان :تا پایان سال 94 تمامی روستاهای استان از طرح هادی برخوردار شوند

با سفر کاروان تدبیر و امید فصل نوینی در جهت شتاب و توسعه استان آغاز شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان افزود : با سفر کاروان تدبیر و امید به استان شاهد افزایش اعتبارات و تسهیلات و همکاری بیشتر بانک ها خواهیم بود و فصل نوینی در جهت شتاب و توسعه استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان از بنیاد مسکن خواست تا پایان سال ۹۴ تمامی روستاهای استان از طرح هادی برخوردار شوند.
۲۰۱۵۰۴۱۴۱۸۴۰۱۳_najafi1محمدعلی نجفی در دیدار مدیران بنیاد مسکن که به مناسبت سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به فرمان حضرت امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به اقدامات ارزشمند این بنیاد در بخش تامین مسکن اظهار داشت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله برکات انقلاب اسلامی است که به دستور امام خمینی (ره) تشکیل گردید و اکنون موهبات و آثار این اقدام ارزشمند را در سراسر کشور عزیزمان شاهد هستیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه بنیاد مسکن با حمایت ها و کمک های مردم متدین و شریف کشورمان نقش بسزایی را در خانه دار شدن مردم ایفاء می کند افزود : خداوند متعال تکالیفی را بر عهده بندگان خود گذاشته تا عنایات باری تعالی با حضور مردم انجام شود و فلسفه وجودی خیرین نیز بر همین اساس است.
وی با اشاره به کمک و حمایت های ارزشمند خیرین در خانه دار شدن مردم اظهار داشت : علاوه بر تلاش های دولت در خانه دار شدن مردم، خیرین نیز در این راستا اقدامات ارزشمندی را انجام می‌دهند که باید تقویت شود .
وی از بنیاد مسکن خواست تا پایان سال ۹۴ تمامی روستاهای استان از طرح هادی برخوردار شوند.
دکتر نجفی اجرای مسکن مهر در استان را جلوتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود : باتوجه به اقدامات خوب صورت گرفته در اجرای طرح هادی در استان اما هنوز با عقب ماندگی هایی در این زمینه برخوردار هستیم که باید جبران شود.
وی با اشاره به اقدامات ارزشمند بنیاد در ساماندهی گلزارهای شهدا اظهار داشت : شرکت توزیع برق موظف است هر چه سریعتر نسبت به تأمین برق گلزار شهدای رشت اقدامات لازم را انجام دهد.
استاندار گیلان همچنین بر ضرورت بهسازی مسکن روستایی و تقویت وام روستایی نیز تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر پر خیر و برکت ریاست جمهور به گیلان اظهار داشت : در سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان تصمیمات خوبی در راستای توسعه استان اتخاذ شد و در مورد تسریع در پروژه‌هایی که بعضی از آنها در دولت های قبل بلاتکلیف و یا به دلیل محدودیت اعتبارات به کندی به پیش می رفتند و طول زمان اجرا موجب افزایش هزینه پروژه گردید تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
دکتر محمدعلی نجفی حضور چشم گیر، حماسی و خود جوش مردم در استقبال از رئیس جمهور را بسیار با ارزش دانست و افزود : این حضور نشان از علاقمندی مردم به دولت و سیاست های در پیش گرفته آن است و تکلیف جدیدی برای همه ما در برابر این مردم شریف و بزرگوار ایجاد می کند.
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه افزود : الحمدا… درخصوص تکمیل ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزاد راه و راه آهن رشت- قزوین فصل جدیدی گشوده شد .
وی ادامه راه آهن استان به انزلی و آستارا را از جمله خواسته های مهم مردم گیلان عنوان کرد و افزود : در این سفر تصمیمات خوبی درخصوص روان سازی و اجرای پروژه های استان گرفته شد.
استاندار گیلان از برگزاری نشست سرمایه گذاران گیلانی و ایرانی خارج از کشور جهت سرمایه گذاری در گیلان خبر داد و افزود : ظرفیت و پتانسیل بالایی در این بخش وجود دارد که باید با بهره گیری از این توانمندی ها در جهت توسعه و شکوفایی استان گام برداریم.
وی افزود : با سفر کاروان تدبیر و امید به استان شاهد افزایش اعتبارات و تسهیلات و همکاری بیشتر بانک ها خواهیم بود و فصل نوینی در جهت شتاب و توسعه استان آغاز شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این بنیاد گیلان را جزو ۳ استان برتر در تهیه طرح هادی عنوان کرد و افزود : از ۲هزار روستای هزار و۵۰۰ روستا دارای طرح هادی هستند.
وی با بیان اینکه طرح هادی عالی‌ترین سند توسعه همه جانبه پایدار در روستاها است، تصریح کرد: مبلمان روستایی، اجرای ساماندهی، زیرسازی و آسفالت و… از جمله اجرای طرح هادی روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه سنددار کردن عرصه و اعیان املاک در داخل طرح هادی روستایی انجام می‌شود، گفت: با مشارکت منابع طبیعی نسبت به تملک اراضی ملی در داخل طرح هادی روستایی اقدام می‌شود.
وی ناوگان ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مجهز خواند و یادآور شد: با بهره‌گیری از این ناوگان برای احداث پروژه‌های عمرانی روستایی و عام‌المنفعه و نیز آماده‌سازی اراضی روستایی اقدام می‌شود.

Share