در مراسم معارفه فرماندار انزلی چه گذشت؟

هر مدیری بیشتر تلاش کند بومی تر است/جایی دریا و بندرگاه باشد و فقر باشد؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی عصر پنجشنبه در جلسه معارفه فرماندار جدید شهرستان انزلی منطقه آزاد انزلی را ظرفیتی برای ایران عنوان و اظهار کرد : اگر از فرصت منطقه آزاد و بنادر برای ایجاد اشتغال و توسعه استان استفاده نکنیم، قطعا باید در پیشگاه مردم و خداوند پاسخگو باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی عصر پنجشنبه در جلسه معارفه فرماندار جدید شهرستان انزلی منطقه آزاد انزلی را ظرفیتی برای ایران عنوان و اظهار کرد : اگر از فرصت منطقه آزاد و بنادر برای ایجاد اشتغال و توسعه استان استفاده نکنیم، قطعا باید در پیشگاه مردم و خداوند پاسخگو باشیم.

وی با اذعان به این که ما از بحث دریا کم بهره گرفته ایم افزود: مگر می شود جایی دریا و بندرگاه باشد و فقر داشته باشیم .

*لزوم ایجاد فضای مناسب سرمایه گذاری

najafi_0826وی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای کسب و کار در استان تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی اقدامات خوبی را در این زمینه شروع کرده که می تواند الگوبرداری شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : باید با مهر و محبت و احترام فضای آرامی را برای فعالیت سرمایه گذاران فراهم و همگی به ایجاد زمینه های لازم برای رونق تولید کمک کنیم.

نجفی با اشاره به این که بودجه عمرانی ۵۱ شهر گیلان ۲۵۰ میلیارد تومان است که بخشی از آن هم تحقق نمی یابد متذکر شد: با جذب سرمایه گذار صدها میلیارد تومان نقدینگی وارد استان می شود .

استاندار گیلان با اشاره به این که تا چند روز دیگر پذیرای هفت میلیون مسافر خواهیم بود که بخش زیادی وارد انزلی می شوند، تاکید کرد: باید بکوشیم با همراهی بخش خصوصی و ارائه تسهیلات و امکانات و تامین رفاه گردشگران، درآمد حاصل از گردشگری را برای استان ارتقاء دهیم .

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید و تصریح کرد: همه باید در سالم و زیبا نگهداشتن طبیعت و محیط زیست کوشا باشیم .

نجفی افزود: مدیریت پسماند استان را به جد دنبال می کنیم و امشب نیز با هیاتی آلمانی در این زمینه جلسه داریم و قطعا برنامه ها و اقدامات ما در این بخش نظیر مسائل آموزشی از پیش دبستانی ها و خرید و نصب زباله سوزها در زمینه مدیریت پسماند استان نتیجه می دهد .
استاندار گیلان افزود : طی یک سال اخیر این افتخار را داشتیم که با ایجاد فضای کار و اندیشه و تلاش در استان ، بخشی از مشکلات را کم کنیم و از میزان تورم بکاهیم.

نجفی با اشاره به نرخ تورم ۱۵ درصدی در کشور گفت : موفق شدیم تا پایان بهمن ماه، این نرخ را در استان به ۱۲.۵ درصد برسانیم .

وی تصریح کرد : بعد از درخواست از سیستم بانکی برای همراهی با مردم بعنوان سخنگوی مردم ، بانک های استان همراهی خوبی کرده اند اما هنوز مشکل داریم .

*انزلی شهر فرصتها

وی یاداور شد : انزلی سال ها مهاجرپذیر و اشتغالزا بوده و از سایر شهرها و حتی استان ها برای یافتن کار به این شهرستان سفر می کردند که گواه آن حضور مردمانی از دیگر نقاط کشور است که اکنون در انزلی ساکن شده اند.

استاندار گیلان در ادامه گفت : انزلی با توجه به فضای باز ،سبقه و مردمش فرصت خوبی برای اشتغالزایی دارد و می تواند زمینه جذب سرمایه گذار و رونق تولید و فعالیتهای اقتصادی را فراهم کند .دیارمیرزا

وی در ادامه تصریح کرد : یکی از بحثهایی که برای آن در استان تلاش کردم؛ استفاده از تخصص و مهارت است .

نجفی تثبیت مدیریت را از حقوق مردم عنوان و تصریح کرد: با به کارگیری مدیران متخصص تلاش می کنیم شاهد تعویض مدیران در دوره کوتاه نباشیم .

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت ها و موقعیت ویژه انزلی گفت: صفرنژاد فرماندار جدید شهرستان از دانش سیاسی و اجتماعی قابل توجه و تجارب خوبی در گیلان و سایر استان ها و همچنین ستاد وزارت کشور برخوردار است .

نجفی در ادامه تاکید کرد : مردم نیاز به خدمت دارند و نباید در دفتر مدیران به روی مردم بسته باشد و جلسات نیز باید کاری و کاربردی باشد .

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت به گیلان گفت : ارتقای خدمات درمانی که مورد عنایت و تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده، از افتخارات دولت تدبیر و امید است .

وی متذکر شد: همراهی به سوی دستیابی به اهداف نظام اسلامی که پرچمدارش دولت است، ذی قیمت است و باید قدر بدانیم .

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : با این تفکر سه دوره پی در پی در بحث آرامش و امنیت در کشور برتر شده ایم.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای استان گفت : در نظام جمهوری اسلامی همه روزها متعلق به شهدا، جانبازان، ازادگان سرافراز و همه کسانی است که برای انقلاب و در طول هشت سال دفاع مقدس تلاش کرده اند و باید یاد آنها و راهشان را پاس بداریم .

صفرنژاد:هر مدیری بیشتر تلاش کند بومی تر است

safar_0854عبدالصمد صفرنژاد عصر پنجشنبه پس از دریافت حکم فرمانداری انزلی از دستان استاندار گیلان در سخنانی اظهار کرد : باید عملکرد افراد را ملاک بومی بودن تلقی کنیم به این معنا که هر مدیری بیشتر تلاش کند بومی تر است .

وی با اشاره ای به سوابق اجرایی خود در وزارت کشور و فرمانداری شهرستانهای رامسر، ماسال و شیروان افزود : هیچ ادعایی ندارم و هر کاری صورت بگیرد ، با تلاش و همراهی همه شما مدیران و مسئولان و نتیجه عملکرد مجموعه شهرستان خواهد بود.دیارمیرزا

وی با بیان این که انزلی بین ۱۶ شهرستان گیلان ، رتبه پنجم به لحاظ دریافت اعتبارات بر اساس شاخص ها را دارد، گفت : راه چاره استفاده از ظرفیت ها و فرصت هاست و باید فرصت های جذب اعتبار، سرمایه گذار و اشتغالزایی را شکار کنیم .

شمس الدین:لزوم عنایت مسئولان کشوری و استانی

IMG_0816امام جمعه انزلی نیز در این مراسم با بیان این که نفس جابه جایی مسئولان نشان دهنده عدم ماندگاری سمت هاست، گفت : خوشا به سعادت کسی که زمان رفتن از انجام تکلیف و وظیفه اش راضی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالجواد شمس الدین اظهار کرد : روزی فرامی رسد که همه چیز را از انسان می گیرند و امکان جبران نیز وجود ندارد ولی در زمان تصدی سمت ها، جبران امکان پذیر است .

وی با اشاره به عهدنامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر یاداور شد: در این عهدنامه آمده در انتصاب افراد، مواجهه با مردم و رفع و رجوع کارها به نیکی نظر کن.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه ظرفیت های شهرستان فراوان است، گفت : به فعل درآوردن بسیاری از این ظرفیت ها عنایت مسئولان کشوری و استانی را می طلبد.

خسته بند:سرعت بالای قطار حرکت دولت تدبیر و امید برای آبادانی

حسن خسته بند نماینده بندرانزلی در مجلس نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش های روحانی فر فرماندار سابق انزلی و تبریک به صفرنژاد که با بیش از ۲۰ سال سابقه اجرایی در وزارت کشور به این سمت منصوب شده ، گفت : سرعت قطار حرکت دولت تدبیر و امید برای آبادانی زیاد است.

روحانی فر:افزایش اعتبارات انزلی در دوره تصدی گری بر این شهرستان

IMG_0778فرماندار سابق انزلی نیز در این جلسه با اشاره ای به عملکرد خود در دوره تصدی مسئولیت گفت : در این مدت اعتبارات شهرستان از ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت .

قاسم روحانی فر اظهار کرد : در بحث کنارگذر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار کشوری و ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۲۲ جذب کردیم و قرار است یک مسیر آن برای ایام نوروز استفاده شود .

وی افزود: تالاب انزلی امسال ۱۷ میلیارد تومان اعتبار گرفت که ۱۰ میلیارد تومان آن اعتبارات ملی و هفت میلیارد تومان استانی بود و ۱۰میلیارد تومان نیز جایکا (آزانس همکاری های بین المللی ژاپن) از سال آینده برای ساماندهی تالاب وارد برنامه خواهد کرد.

وی یادآور شد: پل جدید انزلی نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون باید مشکل راه دسترسی آن حل شود.

فرماندار سابق انزلی همچنین به ناحیه صنعتی خمیران با ۳۰ هکتار مساحت بعنوان فرصتی برای اشتغال سه هزار نفر اشاره و خاطرنشان کرد: امسال ۷۵ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده بود.

مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید بندرانزلی، عصر پنجشنبه با حضور استاندار گیلان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد .

در این آیین از تلاش های قاسم روحانی فر فرماندار سابق قدردانی و عبدالصمد صفرنژاد به عنوان فرماندار جدید شهرستان بندر انزلی معرفی شد.

عبدالصمد صفرنژاد ۲۰ سال تجربه کار در وزارت کشور و فرمانداری رامسر، ماسال و شیروان را در کارنامه خود دارد./ایرنا

 
Share