فاجعه آسفالت خیابان های گیلان و ضرری که مردم متحمل می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ضرورت آموزش به صورت یک امر طبیعی درآمده است. پیشرفت و توسعه سازمانها و موسسات درگرو ارتقای سطح دانش، مهارت، رفتار و بینش منابع انسانی است. تابناک گیلان نوشت:برهمین اساس، اکثر سازمانها دوره های آموزش موجود در داخل یا خارج از کشور برای کارکنان خود برگزار می‌کنند و اجرای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ضرورت آموزش به صورت یک امر طبیعی درآمده است. پیشرفت و توسعه سازمانها و موسسات درگرو ارتقای سطح دانش، مهارت، رفتار و بینش منابع انسانی است.

تابناک گیلان نوشت:برهمین اساس، اکثر سازمانها دوره های آموزش موجود در داخل یا خارج از کشور برای کارکنان خود برگزار می‌کنند و اجرای هر دوره متضمن سرمایه گذاری هنگفت است لذا آگاهی از میزان اثربخشی دوره های آموزشی و بازدهی حاصل از آنها برای مدیران بسیار بااهمیت است.۶۵۵۲_۳۰۲

حجم بالای خودروهای در حال تردد در خیابان‌ها و معابر،زمینه‌ساز کاهش عمر مفید آسفالت خیابان‌ها شده است که در این راستا اجرای روکش جدید،مرمت و رفع دست‌اندازهای آن همواره با کمبود اعتبارات همراه است.

بارها دیده شده خیابانی در سطح شهر آسفالت می‌شود و چند ماه بعد همان خیابان برای عبور تاسیسات شهری همچون آب، برق، تلفن و گاز با بیل‌های مکانیکی حفاری و بعد به حال خود رها می‌شود تا در نهایت و پس از عبور چند هزار نفر از شهروندان از محل اجرای این پروژه‌ها و بلند شدن فریادها بالاخره اقدامی صورت گیرد و خیابان دوباره آسفالت گردد.

و اما اکنون حکایت آسفالت های گیلان حکایت وصله کردن درزها و زخم‌های خیابان‌هایی است که در پی اجرای طرح‌های گوناگون از سوی ارگان‌های ذیربط شهری آسفالت شکافی شده و به نظر می‌رسد دست‌اندازهای مدیریتی و وجود مدیریت‌های چندگانه در حوزه آسفالت خیابان‌های گیلان نمود مشخص‌تری پیدا کرده و شاید بتوان گفت اکنون خیابان‌های گیلان را بیماری مزمن سوء مدیریت‌های چندگانه شهری فراگرفته است.

این در حالی است که ترمیم و بهسازی خیابان‌های اصلی از دیگر اولویت‌های اجرایی در حوزه آسفالت است. کیفیت آسفالت‌های ارائه شده خیابان‌ها در زمان‌های گوناگون متفاوت است که این امر زمینه‌ساز تفاوت عمر روکش آسفالت خیابان‌ها می‌شود و مطلوب بودن زیرسازی خیابان‌ها نیز نقش بسزایی در بالا بردن عمر مفید روکش آسفالت خیابان‌ها دارد.

ایجاد یک تحول اساسی در روکش آسفالت خیابان‌های استان گیلان مستلزم هزینه کردن اعتبارات ریالی قابل توجه‌ای است که این امر تنها با شعار دادن در حوزه نهضت آسفالت محقق نمی‌شود.
اما گره کور این آسفالت های بی کیفیت و وصله دار را باید بعضا در شورای شهرها جستجو کرد چرا که برخی از اعضای شوراهای استان با پیمانکاران هم کاسه شده اند و این مسئله آفتی شد به جان مردمان گیلان.

ایجاد حفاری‌های متعدد در سطح شهر و مرمت آن‌ها را از دیگر دلایل کاهش عمر مفید آسفالت عنوان کرد و گفت: شهرداری باید در قالب برنامه‌ای روند اجرای روکش آسفالت خیابان‌ها را از طریق روزنامه‌ها به منظور آگاهی سازمان‌های خدمات دهنده شهری اطلاع‌رسانی کند تا از این طریق علاوه بر جلوگیری از آسفالت شکافی‌های متعدد، مانعی برای بروز ترمیم‌ها، مرمت‎ها و کاهش عمر آسفالت خیابان‌ها باشد.

از جمله آسفالت هایی که داد یکی از شهرهای شرق گیلانی را درآورد،شهر لنگرود است که امروز علی اصغر حجامی اظهار کرد:تاکنون برای آسفالت نامناسب در شهر،ریالی پرداخت نشده است و ما اعضای شورا از مردم شهر عذرخواهی می کنیم و امیدواریم که در آینده شاهد تکرار این موضوع نباشیم.

اما شواهد تابناک از این امر حکایت می کند که رابطه پیمانکار با برخی درون شهرداری و شورای این شهر موجب شده که پروژه آسفالت شهر لنگرود به فردی واگذار شود که در نهایت مردم لنگرود متضرر شوند که در تصاویر زیر بخشی را به دید عموم گذاشتیم.

Share