استاندار:مرخصی فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاههای اجرایی در نوروز لغو است

دستور استاندار به نظارت جدی بر بازار,جمع‌آوری متکدیان و ایجاد نشاط در نوروز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان عصر امروز در نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر گفت : تلاش کنید فضای ایمن، شاداب و با شور و نشاط و آرام در نوروز برای مردم فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان عصر امروز در نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر گفت : تلاش کنید فضای ایمن، شاداب و با شور و نشاط و آرام در نوروز برای مردم فراهم شود.

jpg3500 دکتر نجفی در این نشست با تأکید بر فعال سازی ستادهای اجرایی هماهنگی خدمات سفر مسئله‌ی امنیت سفر را متذکر شد و گفت : برقراری نظم و تأمین امنیت عمومی و رعایت هوشیاری و انجام اقدامات امنیتی و مراقبتی برای ایام نوروز مورد توجه‌ی بیش‌تر قرار گیرد.
وی افزود : باید تلاش کنیم در این ایام بر مشکلات مردم افزوده نشود و در نوروز صدمات سفر به شدت کاهش یابد.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد : درست است با تلاش و زحمات دولت تدبیر و امید آمار بیکاری و تورم در استان گیلان کاهش یافته است اما کاهش این آمارها که  صحیح و مستند نیز است به معنی حل تمام مشکلات مردم نیست چرا که اگر این مشکلات بصورت کامل حل شده بود ما از کاهش این آمارها سخن نمی‌گفتیم از اینرو تلاش کنید در نوروز بر مشکلات مردم که کم نیست افزوده نشود و آنان نوروزی آرام و پر نشاط داشته باشند.
دکتر نجفی با اشاره به اینکه بخشی از نوروز با ایام فاطمیه همزمان شده است گفت : مردم ما به خوبی نشان دادند که شأنیت این ایام را رعایت می‌کنند و باید تلاش کنیم فضایی فراهم کنیم تا نوروزی با شور و نشاط و آرامش داشته باشیم.
jpg3499

 ئیس شورای تأمین استان با اشاره به اینکه بالای ۵۰ درصد از سرقت‌های نوروزی توسط معتادین سابقه‌دار انجام می‌پذیرد گفت : تلاش شود در این ایام به زندانیان بنام و سابقه‌دار مرخصی داده نشود.
استاندار گیلان همچنین خواستار جمع‌آوری معتادین و متکدیان احتمالی در سطح شهرها شد و گفت : اگرچه این پدیده در گیلان کمتر دیده می‌شود امّا مراقبت کنیم تا فضایی مناسب از استان در معرض دید عموم قرار گیرد.
دکتر نجفی به ذخیره سازی مناسب کالاها و ارزاق عمومی نیز اشاره کرد و گفت : کنترل و تنظیم بازار کالا و خدمات و نظارت جدی بر کیفیت و قیمت کالاها و نرخ انواع خدمات در نوروز تشدید شود و بصورت مستمر انجام پذیرد.
وی آماده سازی و بهسازی مساجد و اماکن بین راهی را نیز بسیار مهم دانست و گفت : متأسفانه برخی از این اماکن از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت استقرار پایگاه‌های امداد و نجات به میزان مورد نیاز در جاده‌های استان افزود : کلیه مراکز درمانی نیز در ایام آماده باش باشند.
دکتر نجفی بر فعال سازی جایگاه‌های عرضه سوخت و شورای ترافیک استان هم تأکید کرد و اعمال مراقبت‌های جدی و به کارگیری همه‌ی تلاش‌ها در راستای جلوگیری و کاهش تصادفات جاده‌ای را خواستار شد.
وی با بیان مرخصی فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاههای اجرایی در نوروز لغو است گفت : باتوجه به اینکه همواره در نوروز احتمال بارش باران شدید وجود دارد شورای هماهنگی مدیریت بحران نیز در این ایام آماده باش باشد.
استاندار شبکه‌های بانکی استان را نسبت به فعال سازی و راه‌اندازی کلیه دستگاههای خودپرداز ملزم کرد.
نماینده عالی دولت با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت‌های گردشگری از رسانه‌ها و تهیه برنامه‌های خوب از صدا و سیما در این ایام خواستار فعال‌تر شدن رادیو گیلان شد.
وی همچنین تأکید کرد : مراکز اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران در مبادی ورودی شهرها و مناطق پر بازدید نیز استقرار یابند.
استاندار گیلان آماده سازی، پاک سازی و توجه به محیط زیست را نیز بعنوان نکته مهم دیگر تأکید کرد و گفت : پاکیزگی شهرها وظیفه‌ی مهم شهرداری‌ها است.

در این نشست همچنین هر کدام از مدیران استان به ارائه گزارشی درخصوص تمهیدات سفرهای نوروزی پرداختند.

Share