فرماندار رشت با ابراز خرسندی از ارائه پروپزال رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی

اتفاقات بزرگی در رشت درحال وقوع است;می خواهیم به شهر جهانی نگاه شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار رشت گفت:شهر رشت می خواهد در کنار شهرهایی همچون اصفهان و شیراز در شبکه شهرهای خلاق جهان دیده شود حرفهایی برای گفتن داشته باشد.

در شهرستان رشت دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال آب طبیعی وجود دارد که میزان هدر رفتگی آب در آن زیاد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار رشت گفت:شهر رشت می خواهد در کنار شهرهایی همچون اصفهان و شیراز در شبکه شهرهای خلاق جهان دیده شود حرفهایی برای گفتن داشته باشد.

در شهرستان رشت دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال آب طبیعی وجود دارد که میزان هدر رفتگی آب در آن زیاد استعیسی مهدوی اظهار کرد:من خوشحالم که پرونده ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی به یونسکو ارائه شد زیرا شهر رشت و بخش های اطراف آن دارای قابلیت های فراوانی در تهیه انواع غذاهای محلی و شیرینی ها و نان ها هستند،این تنوع بیشمار است اینقدر که بسیاری از مردم شهر رشت نیز با برخی از غذاهای محلی این شهر ناآشنا هستند.

وی ادامه داد:در حوزه فرهنگی میراث فرهنگی،آموزش و پرورش و دستگاههای مرتبط با برگزاری جشنواره های غذا در مناسبتهای مختلف تلاش کرده اند تا در دهه ای که همه چیز ماشینی شده و بسیاری به فست فودها روی آورده اند تا ذائقه مردم را با غذاهای محلی که از سلامت لازم برخوردارند آشتی دهند.

وی افزود:اتفاقات بزرگی در شهر رشت درحال وقوع است زیرا شهر رشت می خواهد در کنار شهرهایی همچون اصفهان و شیراز در شبکه شهرهای خلاق جهان حرفهایی برای گفتن داشته باشد.

مهدوی ادامه داد:شهر رشت به دلیل سابقه فرهنگی بالا دارای میراث فرهنگی ناملموس بیشماری است و ما باید همگی دست به دست هم دهیم و برای حفظ این میراث فرهنگی  ارزشمند تلاش کنیم تا وامدار فرهنگ غرب نباشیم.

وی متذکر شد:ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت برنامه هایی خوبی را برای شهر رشت در نظر گرفته و ما مدیران این شهر برای توسعه پایدار شهرمان باید همگام شویم.

فرماندار شهرستان رشت تاکید کرد:شهرستان رشت دارای رستوران ها و غذاها خوری های بین راهی فراوانی است در آینده نزدیک با برگزاری دوره های آموزشی باید شیوه ارائه خدمات به گردشگران را به آنها باز آموزی کنیم زیرا وقتی قرار است در عرصه جهانی مطرح شویم باید از ظرفیتهای موجود به نحو احسن بهره ببریم.

وی متذکر شد:برای آنکه یک گردشگر،خود را بخشی از مقصد گردشگری بداند مردم آن مرز و بوم باید نسبت به داشته ها و منابع موطن خود شناخت داشته باشند و به آن ها ببالند و علاقمند باشند. به کسب و کار محلی شان رونق بخشند و گردشگران را در تجربه فعالیتهای بومی خود شرکت دهند،بنابراین مردم محلی باید با مفهوم شهر خلاق خوراک شناسی آشنا کنیم.

مهدوی در پایان خاطرنشان کرد:قطعنا با ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در شبکه شهر های خلاق جهان دریچه ای تازه در توسعه گردشگری برروی این شهر گشوده می شود و می تواند بسترهای اشتغال و درآمدی خوبی را در این شهر ایجاد کند./ایسنا

Share