از گوشه و کنار سیاست:

ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است/ از واژه‌«فتنه» استفاده ابزاری نشود/استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است، فقهی که به نظام سازی نمی اندیشد و فقط به دنبال عبادات و معاملات شخصی می باشد فقه سکولار و این فقه بهترین توجیه برای سکولاریسم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک در ادامه نوشت:

نمی خواهند هاشمی در راس باشد

گوشهنماینده ی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای یزدی قابل قیاس با آقای هاشمی نیست. اساسا آقای هاشمی قابل قیاس با هیچ کس نیست. آقای هاشمی سابقه اش در انقلاب برای همه روشن است. ایشان از نزدیکان حضرت امام و از با سابقه های انقلاب و نظام هستند.

مسعود پزشکیان در پاسخ به این پرسش که چرا آقای هاشمی [در انتخابات ریاست مجلس خبرگان] رای نیاورد گفت: معلوم است وقتی قبل از رای گیری در رسانه ها علیه آقای هاشمی حرف میزنند و تهدید می کنند نتیجه چه می شود. الان مقبولیت آقای هاشمی در جامعه بیشتر از سالهای قبل است اما سیستم ها و روند ها ی حاکم نمی خواهند آقای هاشمی در راس باشد.

ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است، فقهی که به نظام سازی نمی اندیشد و فقط به دنبال عبادات و معاملات شخصی می باشد فقه سکولار و این فقه بهترین توجیه برای سکولاریسم است.حسن رحیم پور ازغدی افزود: حوزه علمیه ای که عرصه هنر، معماری، سینما، روابط بین الملل و سیاست را بی ربط به خود می داند حوزه علمیه سکولار است.وی اظهار داشت: با تاسف باید گفت که ما هنوز در دهه چهارم انقلاب کتابی درباره معماری از دیدگاه حوزه علمیه نداریم تا بتوانیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی سرمان را بالا بگیریم و مدعی باشیم.رحیم پور ازغدی گفت: در حوزه های علمیه کشور یک درس خارج فقه با متد جواهری در باب هنر نداریم و در همین حوزه علمیه مشهد که دومین حوزه علمیه بزرگ کشور است حتی یک درس خارج فقه حکومتی و موسیقی تدریس نمی شود و تنها مباحث ۵۰ سال پیش ارائه می شود.

 از واژه‌ «فتنه» استفاده ابزاری نشود

 نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با اعتماد گفت:  از وصایای مسلم امام(ره) و همین‌طور تاکیدات رهبری معظم انقلاب این است که نیروهای نظامی حق مداخله در مسائل سیاسی را ندارند. بله هر نیروی نظامی به عنوان یک شهروند حق انتخاب سیاسی دارد اما در دسته‌بندی‌ها و گروکشی‌های سیاسی حق مداخله ندارد. به عنوان عضو شورا، من و همه اعضای دیگر نسبت به وصایای امام و توصیه‌های رهبری حساس هستیم. مسلما در مورد مداخلات غیرمجاز از سوی هر گروهی که وظیفه مداخله در امور سیاسی همچون انتخابات را ندارند، حساسیت خواهیم داشت. ما نباید در دعوای گروه‌های سیاسی از مفاهیم استفاده ابزاری کنیم. این امید را هم دارم که از واژه‌های فتنه یا انحراف یا غیر آن، کسی نخواهد توانست برای منکوب کردن رقیب خود استفاده ابزاری بکند

رکورد گران ترین برآورد براى هنرمند ایرانى

در این دوره ٢٨ اثر ایرانى از ٢٢ هنرمند روى میز حراج مى رود که غیر از حامد صدرارحامى جوان ٣۴ ساله اصفهانى ، اکثریت هنرمندان این دوره در زمره اساتید بنام ایران هستند و بالاى ٧٠ سال دارند؛ جالب اینجاست که گران ترین برآورد اثر هم در این دوره به بانوى هنرمند کشورمان، منیر فرمانفرمایان تعلق گرفته است؛ از این هنرمند ٩١ ساله استاد آیینه کارى، اثرى با عنوان « تصویر زهرا» به فروش گذاشته مى شود که قیمت پیشنهادى خیره کننده ٣۵٠ تا ۵٠٠ هزار دلار دارد.از اتفاقات جالب توجه دیگر ارائه پنج تابلو از حسین زنده رودى است که در میان‌شان یک اثر شاخص از مجموعه سقاخانه چکش مى خورد که ۵۶ سال پیش خلق شده و ١٢٠ تا ١٨٠ هزار دلار برآورد شده است؛ از فرهاد مشیرى سه اثر عرضه مى شود که دو اثر از مجموعه معروف او، کوزه‌هاست که گرانترین آن ١۵٠ تا ٢٠٠ هزار دلار برآورد شده و از پرویز تناولى سه کتیبه در قالب یک اثر چکش مى خورد که ۴٠ تا ۶٠ هزار دلار در کاتالوگ معرفى شده است؛ در عین حال حضور دو بانوى هنرمند ایرانى سونیا بالاسانیان و زنده یاد بهجت صدر نیز در زمره رخدادهاى مهم این دوره مى تواند قلمداد شود که بالاسانیان ، نقاش ٧٣ ساله ایرانى ارمنى تبار مقیم آمریکا براى نخستین بار است در کریستیز حاضر مى شود که اثر انتزاعى اش با عنوان ترکیب شماره چهار، ١۵ تا ٢٠ هزار دلار برآورد شده است. ارائه یک نقاشى انتزاعى اکسپرسیونیستى زیبا از منوچهر یکتایى نقاش و شاعر ایرانى آمریکایى تبار که با ٩٣ سال سن ، کهنسال ترین هنرمند این دوره است از دیگر نکات جالب توجه این دوره است؛ تابلوى کوچک یکتایى ٢٠ تا ٢۵ هزار دلار برآورد قیمت دارد.

 حکم فقهی یارانه ها

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انقلاب به معنای دگرگونی در اندیشه‌ها و ساختارهاست نه اینکه فقط عده‌ای بر جای گروه دیگر بنشینند. وی تصریح کرد: چند مطلب را به رئیس جمهور گفتم ولی عملی نشده است؛ نخست اینکه ما می‌بینیم همه اجناس گران‌تر شده‌اند و مقایسه نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که این جریان فقط به سمت گرانی پیش می‌رود در حالیکه انتظار مردم این است که ارزانی رخ دهد. وی ادامه داد: بارها گفته‌ایم و فتوا داده‌ایم که یارانه جزو بیت‌المال است و کسانی که تمکن مالی دارند حرام است از آن استفاده کنند ولی به این مسائل عمل نمی‌شود؛ اگر وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر متحد باشند دولت هم به نصایح و مصوبات آنها عمل می‌کند.

استراتژی جدید اصلاح طلبان برای انتخابات

محمدرضا عارف که به استان یزد سفر کرده است، شامگاه دیروز – چهارشنبه – در جمع فعالان اصلاح‌طلب این استانبا ابراز تاسف از اینکه رقیب با چوب ضدولایت فقیه یا فتنه درصدد خارج کردن اصلاح‌طلبان از عرصه سیاسی کشور بود و هستند، گفت: باید مباحث درون جریانی را مدیریت کنیم، به اتحاد برسیم تا منافع آن به کشور و مردم برسد. وی با تاکید بر ارائه الگوی اجماع کامل بجای اجماع حداکثری گفت: اجماع حداکثری موجب انشقاق می‌شود ولی اجماع کامل از ارائه لیست‌های مختلف جلوگیری می‌کند. رئیس بنیاد امید ایرانیان افزود: حتی یک جریان ضعیف داخل خانواده اصلاحات نیز نباید در جریان انتخابات ۹۴ احساس جدایی کند.

Share