انزلی یکی از چهار شهر گیلان با ماندگاری بالای مسافر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: احساس امنیت و حسن خلق از اصلی ترین عواملی هستند که موجب جذب و ماندگاری مسافران می شوند. حمیدرضا آذرپور در سومین جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر شهرستان بندر انزلی با تاکید بر اینکه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: احساس امنیت و حسن خلق از اصلی ترین عواملی هستند که موجب جذب و ماندگاری مسافران می شوند.
fw7s2kpnحمیدرضا آذرپور در سومین جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر شهرستان بندر انزلی با تاکید بر اینکه این شهرستان از دیر باز قطب گردشگری گیلان و از نقاط گردشگرپذیر ایران محسوب می شود، گفت: بندر انزلی در کنار رشت، لاهیجان و آستارا یکی از چهار شهر گیلان است که آمار اقامت و ماندگاری مسافر در آن قابل ملاحظه است.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ماندگاری مسافر ،انتظار داریم با تلاش همه دستگاه های ذیربط جایگاه این شهرزیبای ساحلی حفظ شده و ارتقا پیدا کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: شعار امسال ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر نوروز۹۴ خدمات متفاوت ، رضایتمندی مسافران تعیین شده است؛ بنابراین باید بکوشیم برای تمام مسافران با سلایق متفاوت اقامتی ، شرایط جذاب را فراهم کنیم.
به گفته وی عده ای صرفا هتل را برای اقامت بر می گزینند و عده ای بدنبال فضای باز و مستقل برای گذران تعطیلات خود هستند.
وی افزود: در عین حال رفاه بهداشتی مسافران نیز برای ما مهم است لذا فراهم بودن و دسترسی به سرویس های بهداشتی ، آب و امنیت از مواردی است که باید در تمام برنامه ها و گشت های دوره ای بررسی و لحاظ شود.
آذرپور همچنین نظارت بر بهداشت سرویس های بهداشتی جایگاه های سوخت بعنوان یکی از اماکن پر تردد ، مورد تاکید قرار داد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: هرچه نظارت بهتری بر نحوه خدمات رسانی داشته باشیم ، رضایتمندی بیشتری برای مسافران فراهم کرده ایم و یقینا مسافری که از محلی خاطره خوش دارد ، بازهم به آنجا سفر می کند.
آذرپور همچنین یادآور شد: دستگاه های مختلف عضو ستاد باید به گونه ای پویا و همه جانبه برنامه ریزی کنند که برای کنترل و مقابله با حوادث غیر مترقبه نیز آمادگی داشته باشند.
*فعال و پیگیر بودن گروه های بازرسی
فرماندار انزلی و رییس ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر شهرستان بندر انزلی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما فراهم کردن فضایی سرشار از آرامش برای شهروندان و مسافران در نخستین روزهای بهار است ،گفت: لازم است روسای ادارات در شهرستان حضور داشته باشند.
قاسم روحانی فر یادآور شد: در صورت ضرورت روسای ادارات باید جانشین تعیین کرده وموضوع را به فرمانداری اطلاع دهند.
وی همچنین بر تعیین نوبت های کشیک در ادارات تاکید کرد و افزود: بازرسی از اصنافی که در این ایام مردم تماس بیشتری با آنها دارند اعم از فروشندگان ارزاق عمومی ، نانوایی ها و اغذیه فروشی ها باید به دقت انجام گیرد.
وی افزود: لازم است نرخنامه هاو پروانه کسب مقابل دید نصب و فاکتور فروش صادر شود.
فرماندار انزلی گفت: علاوه بر کنترل بازار در این ایام انتظار داریم تا نسبت به زیبا سازی شهر و جلوه بهارانه آن تلاش شود ضمن آنکه با توجه به احترام ایام فاطمیه(س) باید شان این ایام لحاظ گردد.
روحانی فر بر روشنایی و رنگ آمیزی معابر و لکه گیری آسفالت ها و نظافت و بهسازی سرویس های بهداشتی عمومی تاکید کرد و گفت: فعالیت های عمرانی اعم از حفاری ها و غیره از نیمه اسفند به بعد که کم کم حضور مسافران را داریم ، باید متوقف شود و محدود به مواقع بسیار ضروری شده و بلافاصله نیز اصلاح شود.
قاسم روحانی فر یادآور شد: در صورت ضرورت روسای ادارات باید جانشین تعیین کرده وموضوع را به فرمانداری اطلاع دهند.

وی همچنین بر تدوین و اجرای طرح ترافیکی مطلوب که رضایت شهروندان و مسافران را فراهم ساخته و مانع از راه بندانهای طولانی شود تاکید کرد.
شهرستان بندر انزلی با برخورداری از کرانه ساحل و تالاب از گردشگر پذیر ترین شهرهای کشور محسوب می شود.
این شهرستان ۲۰ هتل ، ۱۱ هتل آپارتمان ، ۲۷ مجتمع اقامتی گردشگری ، ۱۳ رستوران بین راهی و ۲۰۰ مسافر کاشانه پروانه دار برخوردار است بر طبق آمار ۵۵ درصد ظرفیت پذیرایی استان در این شهر کوچک ساحلی استقرار دارد
.
با توجه به آمار ثبت شده در مبادی ورودی استان گیلان بیش از ۶ میلیون گردشگر در نوروز ۹۳ به استان گیلان آمدند و مطابق برآوردهای موجود ۹۰ درصد این گردشگران از شهرستان انزلی و جاذب های طبیعی و تاریخی آن بازدید کردند./ایرنا

Share