امین افقی

پنج گل رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی ها

پنج گل رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی ها اغلب حرفه ای های روابط عمومی می دانند که استفاده از رسانه های اجتماعی ،جزءخدماتی هستند که می تواند برای روابط عمومی ها یک پتانسیل تلقی شود. پتانسیلی که قادر است علاوه بر توسعه خدمات روابط عمومی ، فعالیت های آن را تسهیل کند ، اما […]

پنج گل رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی ها

۱ofoghiاغلب حرفه ای های روابط عمومی می دانند که استفاده از رسانه های اجتماعی ،جزءخدماتی هستند که می تواند برای روابط عمومی ها یک پتانسیل تلقی شود. پتانسیلی که قادر است علاوه بر توسعه خدمات روابط عمومی ، فعالیت های آن را تسهیل کند ، اما به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به این آرامش باید پنج اصل اساسی و ابتدایی را در استفاده از رسانه های اجتماعی مد نظر داشته باشید تا به هدف مورد نظرتان برسید.
۱- تاکتیک های خود در رسانه های اجتماعی را با اهداف مشتریان ( کالا و خدمات )هم تراز کنید: بسیاری از کسب و کارها مشتاق هستند که در فعالیت های رسانه های اجتماعی فعال باشند ، زیرا آن ها نمی خواهند از رقبای خود عقب بیفتند، بنابراین به گونه ای تاکتیکهای خود را انتخاب کنید که ترس از عقب افتادگی مشتریان شما را دچار هراس نکند. رسانه های اجتماعی را پهنه فعالیت مشتریان خود بدانید و به این موضوع دست پیدا کنید که آن ها چه چیزهایی را بر اساس اهداف خود دوست دارند و بر همین اساس پلتفرم ها و تاکتیک های رسانه های اجتماعی خود را مشخص کنید.
۲- به مخاطب خود آن چیزی را بدهید که می خواهد: محتوایی را به مخاطب خود ارائه کنید که می تواند او را متقاعد به فعالیت و عمل کند. قبل از اینکه محتوایی را منتشر کنید ، از خودتان بپرسید که اگر جای مشتریان خود بودید ،چقدر احتمال داشت که این محتوا را بپذیرید، آن را بازنشر کنید، حتما احتیاجی نیست که همیشه هم پاسخ صد در صد آری به این سوال بدهید، زیرا رسانه های اجتماعی الگوی واحدی ندارند که بتواند همه مشتریان شما را راضی, متقاعد و تشویق به فعالیت کند.
۳- نگاه انسانی واجتماعی: اگرچه عبارت « رسانه های اجتماعی » را بارها شنیده ایم، اما مطمئنا در بسیاری از مواقع به چگونگی آن فکر نکرده ایم. هنگامی که می خواهید محتوایی را در این رسانه ها منتشر کنید ، یا تاکتیک هایی را مشخص کنید به این موضوع فراتر از یک کار نگاه کنید و جنبه های اجتماعی و انسانی آن را نیزدر نظر بگیرید. از طرف دیگر ، نباید به نتایج حاصل از انتشار محتوا جزئی بنگرید،سعی کنید به تصویر بزرگی که برای فعالیت خود به عنوان یک روابط عمومی حرفه ای در نظر گرفته اید نگاه کنید و نتایج را بر اساس معیارهای کلی بسنجید.
۴- تکامل : اگر مشتریان و مخاطبان شما برای چند سال در رسانه های اجتماعی فعال هستند ، فرصت خوبی برای شما خواهد بود. حالا باید سوالی که از خودتان می پرسید این باشد که چه چیزی باعث می شود که حضور و فعالیت آن ها مداوم باشد؟ و چه گزینه هایی کمک خواهد کرد که ماندگاری آن ها دراین سیستم تضمین شود؟
چیزی که باید به آن دقت کنید ، رسانه های اجتماعی هر روزه در حال تحول هستند و همینطور بر تعدادشان نیز افزوده می شود .از همکاران ، مشتریان و دوستان خود بپرسید که از کدام پلت فرم رسانه های اجتماعی بیشتر استفاده می کنند؟ کدام پلت فرم محبوبیت بیشتری دارد؟
۵- گوش دادن: رسانه های اجتماعی بلندگوی شما نیستند ، آنها ابزار تعامل اند. در واقع امکان گفت و گو در این پلت فرم ها است که آن ها متمایز و تعاملی کرده است.اگر می بینید که فعالیت در رسانه های اجتماعی شما را درگیر خود نکرده ، تعامل ایجاد نکرده ، دچار چالش منطقی نشده اید ، آن زمان باید شک کنید که امکان گوش دادن را از خودتان گرفته اید و متکلم وحده شده اید و در این صورت ، شما نه تنها خود را از دریافت بازخوردها و نقطه نظرات مخاطبان خود محروم کرده اید. بلکه آن ها اعتماد و اعتقاد خودشان را به عنوان یک روابط عمومی حرفه ای از دست خواهند داد.

امین افقی – روزنامه نگار و مدیر ارتباطات

Share