مجلس از توضیحات ظریف قانع شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان مجلس از توضیحات محمدجواد ظریف درخصوص سوال کریمی قدوسی قانع شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان مجلس از توضیحات محمدجواد ظریف درخصوص سوال کریمی قدوسی قانع شدند.
majles00  نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی پس از استماع سخنان جواد کریمی قدوسی و محمدجواد ظریف با ۱۲۵ رأی موافق، ۸۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن از سخنان وزیر امور خارجه قانع شدند.

سید حسین نقوی حسینی در تشریح گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص سوال ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و سوال مشترک ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر امور خارجه گفت: دلیل نادیده گرفتن مصادیق حقوق هسته‌ای ملت ایران در موافقتنامه ژنو چیست؟و آیا وقت آن نرسیده با پشتوانه این ملت انقلابی و شهدای این مرز و بوم در مقابل اهانت‌های مقامات آمریکا و رفتارهای غیردیپلماتیک مقامات متکبر غربی عکس‌العمل انقلابی در وزن وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نشان بدهید و از خوش‌بینی خود به این مقامات فریبکار و غیرقابل اعتماد غربی و آمریکایی بکاهید؟

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس نهم ادامه داد: سؤال جواد کریمی‌قدوسی از محمدجواد ظریف که با شماره ۱۳۸۱/۵۶۸۰۱ مورخ ۱۳۹۲/۹/۵ از هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جهت بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شده بود، در جلسه روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: کریمی‌قدوسی در شرح سؤال آورده که موافقتنامه ژنو محورهایی را به امضای طرفین رسانده که عملاً حقوق هسته‌ای ملت ایران را نادیده گرفته و مقدمه‌ای را فراهم کرده که در درازمدت کل برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را به طور جدی تهدید و زیر سؤال برده است؟

نقوی حسینی ادامه داد: دکتر ظریف در پاسخ به اشاره به این نکته که یقین داشته باشید از حقوق مردم و فرمایشات مقام معظم رهبری کوتاه نخواهیم آمد، ادامه داد که محدودیت‌ها تنها در بازه زمانی مذاکرات است، کریمی قدوسی در نهایت از پاسخ وزیر قانع نشد و کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سؤال مشترک ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر امور خارجه که با شماره ۱۶۰۹/۸۵۴۸۴ مورخ ۲۱ اسفند ۹۲ از هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جهت بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع داده شده بود برای سومین بار در دستور جلسه روز یکشنبه مورخ ۲۵ خرداد ۹۳ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار گرفت لیکن به دلیل عدم حضور وزیر امور خارجه، کریمی‌قدوسی به نمایندگی از نمایندگان سؤال‌کننده تقاضای ارجاع سؤال جهت بررسی به صحن علنی را داشت و کمیسیون نیز مستند به تبصره یک ماده ۲۱۰ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و درخواست وی مراتب را جهت بررسی ارسال کرد. لازم به ذکر است کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داد.

لازم به ذکر است قبل از رأی گیری درخصوص اقناع نمایندگان از توضیحات وزیر امور خارجه کریمی قدوسی گفت: قانع نشدیم، اما فرصت می‌دهیم و حمایت می‌کنیم چرا که مذاکرات هسته‌ای اجماع ملی است.

باهنر نایب‌رئیس مجلس گفت: اینکه شما قانع نشدید اما نیازی به رأی گیری نمی‌بینید صحیح نیست شما اگر قانع نشدید رأی‌گیری باید صورت بگیرد./خانه ملت

Share