۵۰ هزار سرباز خیالی در ارتش عراق وجود دارد

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در مجلس ملی این کشور اطلاعات جالبی از معضل ارتشیان خیالی در ارتش این کشور ارائه داد. حیدر العبادی گفت: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده به ۵۰ هزار نفر  به عنوان نیروی ارتشی حقوق ماهیانه پرداخت می شود، در […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در مجلس ملی این کشور اطلاعات جالبی از معضل ارتشیان خیالی در ارتش این کشور ارائه داد.

7eca1a553d9f9f11ace24ca203e25f7fحیدر العبادی گفت: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده به ۵۰ هزار نفر  به عنوان نیروی ارتشی حقوق ماهیانه پرداخت می شود، در حالی که  خبری از حضور میدانی آنها وجود ندارد. این افراد دارای نام و نام  خانوادگی در لشگرهای ارتش هستند و تمام مزایا و حقوق به آنها  پرداخت می شود، اما هیچ کدام از وظایف سربازی و ارتشی را بر عهده  نمی گیرند.

روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا هم با بیان این که در مساله  سربازان خیالی ارتش عراق اصلی ترین متهمان افسران و فرماندهان  ارتش هستند، نوشت: در ارتش عراق حقوق ماهانه هر ارتشی به  صورت متوسط ۶۰۰ دلار محاسبه می شود که در صورت وجود ۵۰ هزار  ارتشی خیالی در ارتش عراق در واقع دولت این کشور سالانه متحمل  ۳۵۰ میلیون دلار هزینه بدون صرفه می شود.

حامد المطلگ عضو کمیسیون دفاع و امور نظامی مجلس عراق نیز در مصاحبه با این روزنامه گفت: آمار واقعی ارتشیان خیالی در عراق حتی تا سه برابر عدد اعلام شده نیز تخمین زده می شود. باید فرماندهان و افسران مقصر ارتش به جرم اقدام به خالی کردن خزانه دولت عراق مورد تعقیب و مجازات قرار بگیرند.

/ابنا

Share