مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا خبرداد

ساخت سیلو در بندرانزلی و کاهش بوروکراسی اداری در ترخیص کالا

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نعیمی گفت: در رابطه با غلات قرار شده زیر ساخت های لازم در بنادر گیلان فراهم شود و بسیار امیدواریم به زودی شاهد ساخت سیلوی گندم در بنادر گیلان و خصوصا انزلی باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا باتوجه به بازدید میدانی صورت گرفته از بنادر آستراخان و جلساتی که باحضور استاندار گیلان و هیات همراه با استاندار آسترخان  برگزار شد درخصوص تبادل کالاهای جدید خصوصا بین بندرانزلی و بنادر آستراخان تاکید شد.

357سید علی نعیمی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در آستراخان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی دیارمیرزا به آستراخان اظهار داشت:در جلسه با مقامات روسی بر بازگشایی حمل و نقل مسافری تاکید شد و باتوجه به آماده بودن ترمینال و اسکله گردشگری بندرانزلی امیدواریم با ورود سرمایه بخش خصوصی این کار به زودی انجام شود.
نعیمی از برگزاری جلسات متعدد هیات ایرانی در آستراخان خبر داد و افزود:با پیگیری سرکنسولگر جمهوری اسلامی ایران در آستراخان جلساتی با اتحادیه تجار و مالکان کشتی آستراخان و با حضور مدیرکل کمرگ برگزار شد و در این جلسه بر رفع مشکلات و همچنین ارتقای خدمات مورد تاکید قرار گرفت.
وی اضافه کرد:در جلسه با اتحادیه تجار و مالکان کشتی بر بخش صادرات محصولات کشاورزی مثل مرکبات و صیفی جات که زمینه تولید آن در گیلان فراهم است تاکید شد و باید زیرساخت های لازم در بنادر گیلان و آستراخان فراهم شود. همچنین در رابطه با غلات هم قرار شده زیر ساخت های لازم در بنادر گیلان فراهم شود و بسیار امیدواریم به زودی شاهد ساخت سیلوی گندم در بنادر گیلان و خصوصا انزلی باشیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه کاهش بوروکراسی اداری یکی از موضوعات مهمی بود که در جلسه هیات دولت آستراخان و هیات دولت ایران مورد تاکید قرار گرفت افزود:در این جلسه قول داده شد که بیش از پیش تسهیلات لازم برای ترخیص کالا فراهم گردد .
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از کارهای خوب انجام شده بازدید دکتر نجفی و هیات همراه از بندر مهم سالیانکا بود اظهار داشت:باتوجه به اینکه در بندر سالیانکا همزمان سه کشتی ایرانی قابلیت پهلو گرفتن را دارند موکدا در رابطه با استفاده بیشتر از کشتیرانی جمهوری اسلامی از این بندر تاکید شد . در بازدید دو ساعته استاندار گیلان و هیات همراه از این بندر در جلسه با مسئولین بندر سالیانکا درخصوص تبادل کالا با بنادر گیلان خصوصا انزلی رایزنی لازم صورت گرفت و در همان زمان دو کشتی ایرانی پس از بارگیری از این بندر به سمت بندرانزلی درحال حرکت بوند.
نعیمی در ادامه اضافه کرد: در بازدید از سایر بنادر آستراخان مشاهده شد که زیرساخت های مناسبی در بنادر ایران وجود دارد.
وی برگزاری جلسات چندین ساعته با تجار ایرانی و خارجی که به ریاست اصغریان معاون برنامه ریزی استاندار گیلان صورت گرفت را یکی دیگر از کارهای خوب صورت گرفته در زمان برگزاری نمایشگاه اعلام کرد و افزود: ماحصل این جلسات در آینده ی نزدیک در صادرات و واردات کالا خود را نشان می دهد.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share