بخشدار مرکزی املش خبرداد

تجمیع ۶ روستای املش برای آبادانی و جلوگیری از اختلافات روستایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بخشدار مرکزی املش در جمع دهیاران و روسای شورای اسلامی این شهرستان از تجمیع ۶ روستای این بخش برای عمران، آبادانی و جلوگیری از اختلافات روستایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بخشدار مرکزی املش از تجمیع ۶ روستای این بخش برای عمران، آبادانی و جلوگیری از اختلافات روستایی خبر داد.

13901225000108_PhotoAبابک خادم‌آزاد بعد از ظهر امروز در جمع دهیاران و روسای شورای اسلامی این شهرستان با اشاره به تعیین نقاط حادثه‌خیز روستاهای بخش مرکزی املش، اظهار کرد: کاهش هزینه‌های غیرضروری و برطرف شدن مشکلات نقاط حادثه‌خیز با سرمایه‌گذاری بیشتر روی آن نقاط از اهداف این طرح است.

وی افزود: این طرح با همیاری و همفکری سازمان زمین‌شناسی کشور، مدیر کل دفتر  امور روستایی استانداری و فرماندار املش انجام می شود.

بخشدار مرکزی املش با تاکید بر ضرورت مقاوم‌سازی رودخانه‌ها و توسعه اقتصاد روستایی گفت: بر اساس شرایط روستاها باید کاربردی و با برنامه جلو رفت تا بتوان از بیشترین اعتبارات استانی بهره‌مند شد.

وی با اشاره به حسابرسی بودجه دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها از دو هفته آینده در املش، خاطرنشان کرد: برای بودجه سال ۹۴ اولویت‌های پروژه‌ای توسط دهیاری‌ها پیش‌بینی و به تایید شورای اسلامی روستای مربوطه رسیده تا از طریق استانداری بتوانیم بودجه لازم را تقاضا کنیم.

خادم‌آزاد از برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه دهیاری‌ها و شوراها در آینده خبر داد و افزود: توجه به زیرساخت‌ها، تخلفات ساخت و سازها، تعیین نقاط محروم روستایی، تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌ها، واکسیناسیون طیور و … از مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی از تجمیع ۶ روستای بخش مرکزی املش با هدف عمران، آبادانی و جلوگیری از اختلافات روستایی خبر داد و تصریح کرد: شش روستای مذکور شامل«دعوی لات»،«هردو آب»، «جورکاسر»، «پیل دره»، «شندربالنگه» و «کلان‌سرا» است. رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی املش نیز در ادامه  نشست مذکور با اشاره به تهیه و اجرای طرح هادی روستایی اظهار کرد: صدور سند روستایی از جمله فعالیت‌های این طرح است.

امیرکبیر حبیبی با اشاره به بحران برف سال گذشته افزود:تاکنون بالغ بر ۴ هزار پرونده خسارتی در بنیاد املش تشکیل شده است.

وی با قدردانی از همدلی و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی با بنیاد مسکن، گفت: تلاش می‌کنیم با هم‌افزایی دهیاران و شوراهای اسلامی برای تخصیص اعتبارات بیشتر برای بهسازی و مقاوم سازی روستاها بهره گیریم.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی گفت: تعریض معابر روستاها اولویت اصلی ما برای آغاز بهسازی آن روستا است.

فرمانده انتظامی املش نیز در نشست مذکور با اشاره به بحث پیشگیری از مواد مخدر اظهار کرد: امروزه اعتیاد به مواد مخدر و قرص‌های روانگردان یکی از زشت‌ترین جرایم و آسیب‌های اجتماعی است که جامعه و خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

سید حسین سیدنژاد از کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی جرایم در ماه‌های محرم و صفر در املش خبر داد و افزود: توجه و تقویت ارزش‌های  مذهبی، دینی و اعتقادی افراد به‌ویژه جوانان راهکار مناسب‌تری از برخوردهای پلیس برای کنترل و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است.

 وی مصرف سیگار و قلیان را از موارد مهم گرایش فرد به اعتیاد دانست و یادآور شد: همکاری دهیاران با نیروی انتظامی در حوزه روستایی نقش مهمی در پیشگیری و کنترل اعتیاد و اجرای قانون دارد.

/فارس

Share