گفتگوی خواندنی دیارمیرزا با نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل

ندیمی در پارلمان مجتهد است/در برکناری شهردار لاهیجان دخالتی نداشتم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ندیمی گفت:به مردم پشت نمی کنم.بنابراین برخی خود را اذیت نکنند و فکر نکنند که اگر مردم ما را بخواهند ما نمی آییم و در انتخابات حضور پیدا نمی کنیم.

از واردات غیرضرور جلوگیری شود/85 درصد از واردات کشور مربوط به کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای است

nadimi9256 (1)اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،ایرج ندیمی نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل و نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور در تحریریه پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ضمن بازدید از بخش های مختلف، با خبرنگاران تحریریه دیارمیرزا به گفتگو نشست.

ندیمی که دانش آموخته کارشناسی ارشد اقتصاد است در سال ۱۳۳۶ در لاهیجان به دنیا آمده و در دوره ششم مجلس نماینده مردم لاهیجان و در دوره های هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی ردای وکالت مردم لاهیجان و سیاهکل را بر تن داشته است.
ندیمی پس از اتمام دوره ی نمایندگی خود در مجلس هفتم و عدم اجازه حضور در مجلس هشتم به دلیل رد صلاحیت توسط شورای نگهبان در دولت محمود احمدی نژاد به سمت معاونت پارلمانی وزارت صنعت معدن و تجارت رسید.
برطبق مستندات موجوددر پایگاه اطلاع رسانی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکنون امضای ایرج ندیمی در پای ۹۶ طرح و لایحه دیده می‌شود.
مشروح گفتگوی خبرنگاران تحریریه دیارمیرزا با  نماینده مردم  لاهیجان و سیاهکل در اختیار شما مخاطبان فرهیخته قرار می گیرد.

عملکرد دولت باید بر طبق شاخص ها ارزیابی شود
nadimi9256 (2)نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در ارتباط با عملکرد دولت تدبیر و امید با توجه به ورود دولت به سال دوم فعالیت اش اظهار کرد: باید در ابتدا به شاخص ها توجه کنیم و طبق تعریف شاخص به ارزیابی عملکرد دولت بپردازیم.
دولت روحانی از نظر شعارها و وعده ها دو هدف عمده داشته است:سیاست خارجی و اقتصاد کلان.
در سیاست های اقتصاد کلان دولت هم اکنون بر روی کاهش نرخ تورم متمرکز شده است.به همین منظور نرخ تورم نقطه ای و سالانه توسط دولت مدام رصد می شود و دولت معتقد است که نسبت به سال گذشته با کاهش نرخ رو به رو بوده است.در حوزه ی سیاست خارجی نیز دولت معتقد است که درمسیر تنش زدایی ,تثبیت و کاهش تحریم حرکت می کند.اگر از این منظر عملکرد دولت را ارزیابی نماییم دولت می تواند خود را موفق بداند چون در جهت همین اهداف حرکت کرده است.ضمن اینکه نمی توانیم از دولت یکساله انتظار عملکرد چهارساله داشته باشیم و باید نقد دولت را در یک دوره خاص تعریف نماییم.

دولت از دیدگاه مردم عملکرد موفقیت آمیزی نداشته اما مردم هنوز به دولت یازدهم امیدوارند
nadimi9256 (7)نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از دیدگاه انتظار مردمی دولت با مشکلاتی رو به رو است یادآور شد:انتظار از دولت پیش و حین و پس از انتخابات حداکثری شده است.فرض و تبلیغ را بر این قرار داده اند که دولت در مدت کوتاهی کثیری از مشکلات را حل نماید .بنابراین طبق این دیدگاه دولت موفق نیست.چون هنوز در نرخ بیکاری ,رفع موانع تولید و…,دولت هنوز مدعی بهبود هم نیست.دولت درخصوص کاهش تورم بحق می گوید عملکرد موفقیت آمیزی داشته است اما ارزیابی دولت درخصوص میانگین کالا و خدمات است اما تعاریف مردم درخصوص کالاهای اساسی چون مسکن و گوشت و هزینه های حمل و نقل و…است.

وی در ادامه افزود:بنابراین دولت از نگاه مردم عملکرد موفقیت آمیزی نداشته است اما این بدان معنا نیست که مردم امید خود را از دست داده اند .مردم همچنان امیدوارند دولت با حل معضل تحریم و یا ارائه رویکردهای جدید در باب تورم و رکود و…,مشکلات را حل نماید.
ندیمی با اشاره به اینکه از شعارهای دولت قبل از پیروزی در انتخابات اینگونه بنظر می رسد که دولت نسبت به اعداد و ارقام مطلع نبوده است اضافه کرد: باید این واقعیت را قبول نماییم که دولت نسبت به اعداد و ارقام مطلع نبوده است.برای مثال دولت از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام, نزدیک حدود ۹۰ هزار مییلیارد تومان بدهی بانکی خبر نداشته است.بخشی از این بی اطلاعی ممکن است به دلیل عدم دسترسی به اسناد باشد و بخشی دیگر نیز ممکن است به این دلیل باشد که قرار نبوده این اعداد و ارقام درگذشته اظهار شود.

با توجه به شاخص شعارها و انتظارات با دو کارنامه رو به رو هستیم و هردو بیانگر موفقیت نسبی است

nadimi9256 (17)نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی درخصوص عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت:از دید سیاست خارجی دولت نمی تواند ادعای تشدید تحریم را داشته باشد اما حدی از تحریم ها را تثبیت کرده است.بنابراین طبق دو دیدگاه فوق الذکر و با توجه به شاخص شعارها و انتظارات با دو کارنامه رو به رو هستیم و هردو بیانگر موفقیت نسبی است.مردم نیز هنوز امید خود را به دولت جدید از دست نداده اند و دولت نیز هنوز دوره ی چهارساله خود را طی نکرده است.
ندیمی در ادامه یادآور شد: نسبت به دولت قبلی ,دولت  یازدهم می تواند بگوید موفق تر بوده است.چرا که منابع و اعتبارات به یک سوم کاهش پیدا کرده درحالیکه در چهار سال پیش درآمد نقدی ۱۰۰ میلیارد دلاری در اختیار دولت بوده است.بنابراین با توجه به منابع و اعتبارات و مضایق و تنگناها ادعای دولت مبنی بر موفقیت در این حوزه بیراه نیست.
نائیب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان ارزیابی خود درخصوص عملکرد دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: نمی توانیم عملکرد یک ساله دولت روحانی را با عملکرد ۸ ساله دولت احمدی نژاد و خاتمی مقایسه نماییم.خاتمی در پایان دوره ریاست جمهوری با مشکلات هسته ای رو به رو شده و احمدی نژاد نیز اوج مشکلاتش در دو سال پایانی دولت بوده بنابراین قضاوت در ابن خصوص سخت است.

اینکه در راس هرم مدیریتی استان گیلان یک گیلانی قرار گرفته است مزیت محسب می شود

nadimi9256 (13)نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل از سابقه طولانی آشنایی خود با دکتر نجفی خبرداد و افزود: بیش از سه دهه است که با ایشان ارتباط فردی و تعریف شده دارم.در ارزیابی عملکرد استاندار گیلان باید توجه داشته باشیم استان گیلان یک سی و یکم ایران است و نمی توانیم گیلان را جزیره ای مستقل بدانیم.
وی در ادامه اضافه کرد:اولین ویژگی در دولت جدید این است که در راس هرم مدیریتی استان گیلان یک گیلانی قرار گرفته است و این یک مزیت محسوب می شود .در بعد از انقلاب ۴ – ۵ نفر گیلانی بیشتر در راس هرم قرار نگرفته اند و در این خصوص گیلان با محرومیت رو به رو بوده هرچند برخی مدیران غیربومی نظیر تابش و سلطانی فر عملکرد مناسبی داشته اند.برای مثال در هنگام انتخاب سلطانی فر بنده به اقای موسوی لاری گفتم که چرا با وجود این همه رجال شما یک غیربومی را برای گیلان انتخاب کرده اید.اگرچه بر این اعتقاد نیستم که سلطانی فر استاندار ضعیفی بوده است.
ندیمی با بیان اینکه در شرایط برابر اگر یک گیلانی را به عنوان استاندارانتخاب کنیم امتیاز محسوب می شود تصریح کرد: اما اگر دست به چنین انتخابی نزنیم متحمل ضرر شده ایم.فرمود:قوی الامین.نمی شود قدرت کاری و برش اجرایی را در نظر نگیریم و فقط بگوییم طرف آدم امین و خوبی است.نکته ی دوم این است که تلاش می شود اکثریت نیروهای گیلانی در پست های اجرایی به کار گرفته شوند.

نجفی خون جگر می خورد اما نمی گذارد اختلافات علنی شود

nadimi9256 (12)نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل از تلاش استاندار برای حفظ آرامش استان علی رغم وجود اختلاف سلیقه خبر داد و یادآور شد:من از بسیاری از نظرات آقای نجفی نسبت به اشخاص سیاسی و مسئولین داخل و خارج از استان باخبرم.علی رغم سختی ها و خون جگر خوردن ایشان تلاش می کنند اختلافات علنی نشود.نکته بعدی این است که تلاش می شود تا از ظرفیت های استانی و خارج از استانی استفاده مطلوب شود.در این بین شاهد چند موفقیت نیز بوده ایم.برای مثال درمورد چای نمی توانیم از نقش استاندار درکنار نمایندگان غافل شویم .ایشان درخصوص موارد ی چون خرید توافقی برنج و برخی سرمایه گذاری ها موفق عمل کرده اند.
وی در ارزیابی عملکرد استاندار گیلان گفت:علی رغم اینکه مدت زمان فعالیت آقای نجفی در گیلان کمتر از روی کار آمدن دولت تدبیر می باشد اما نمره عملکرد ایشان ضعیف تر از دولت نیست. در خصوص معاونین استاندار نیز مدیرانی که تغییر کرده اند فرد ضعیف تری جایگزین انها نشده است.معاون عمرانی فعلی سابقه دو مدیرکلی در نوسازی و راه و شهرسازی را داشته است.معاون سیاسی نیز سابقه فعالیت به عنوان فرماندار و بخشدار در چندین شهرستان را داشته است. معاون برنامه ریزی استاندار نیز مدیر ضعیفی نیست.

تحقیق و تفحص یک اصل نظارتی است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درخصوص نتایج حاصله از تحقیق و تفحص های به عمل آمده در مجلس اظهار داشت: مجلس دارای دو وجهه تقنین و نظارت است .بررسی طرح و لایحه وجه تقنینی مجلس و تذکر ,سوال ,استیضاح و تحقیق و تفحص هم بعد نظارتی مجلس محسوب می شود. تحقیق و تفحص یک اصل نظارتی است و اگر به سرانجام مطلوب نرسد حداقل فایده را دارد.برای مثال در تحقیق و تحفص صورت گرفته درخصوص چای سنواتی متوجه شدیم که تمامی چای سنواتی صادر نشده و به مصرف انسانی رسیده است و در اختلاط با چای مرغوب در بازارتوزیع شده است.از نتایج تحقیق و تفحص این است که بخشی از نتایج حاصله تبدیل به قانون می شود.بخشی دیگر تبدیل به سایر گزینه های نظارتی می شود.مثلا در گزارش اخیری که توسط کمیسیون کشاورزی درخصوص برنج ارائه شد از سوی بنده برای پایش بیشتر تبدیل به سوال شد.در مجموع می توانیم بگویم که تحقیق و تفحص ها بی فایده نیستند اما کم یا پرفایده بودن انها جای تامل دارد.

قانون مدیر و ناظر در صلاح و فساد نقش دارند

نائیب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود:باید در قانون گذاری طوری عمل کنیم که فساد کمتر شود و از سوی دیگر باید در بخش نظارتی قوی تر کار کنیم.از نظر من قانون, مدیر و ناظر در صلاح و فساد نقش دارند.

عملکرد وزارت جهاد کشاورزی متناسب با انتظارات مردم نیست/در داخل وزارت جهاد کشاورزی نباید فساد وجود داشته باشد
وی درخصوص واردات محصولات کشاورزی و عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در این مورد اظهار داشت:این وزارت خانه در واردات نقشی نداشته است اما در چندسال اخیر مسئولیت واردات برعهده انها است اما برخی مسائل در چارچوب اختیارات این وزارت خانه نیست.برای مثال وزرات کشاورزی مسئول کنترل مرزها نیستو مبارزه با قاچاق کالا برعهده ی انها نیست.مسئله دیگر این است که وزارت جهاد در دولت از قدرت کافی برخوردار نیست.

ندیمی با بیان اینکه در داخل این وزارت خانه نباید فساد وجود داشته باشد افزود:در چند وقت اخیر با من برای یکی از پست ها مشورت شد و من گفتم که این فرد در فلان مبحث به همراه برخی افراد دیگر ذی نفع است.
عملکرد وزارت جهاد کشاورزی متناسب با امکانات و انتظارات مردم نیست و این وزارت خانه با مشکلات درونی و بیرونی زیادی رو به رو است و بخش تجاری آن شیرین و فساد انگیز است و این موضوع را نمی توانیم انکار کنیم.

آخرین وضعیت اجرایی شدن مصوبه منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان

nadimi9256 (15)نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درخصوص آخرین وضعیت اجرایی شدن منطقه ویژه ی اقتصادی لاهیجان اظهار کرد:در ابتدا باید از آقای هاشم نیا استاندارسابق گیلان بابت اینکه به عنوان یک آستارایی تلاش کردند که بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی آستارا مستقر شود تشکر کنم و اگر هر استاندار شهر خودش را آباد کند کل استان اباد می شود و از هاشم نیا به جهت مدیرت کل استان و از جهت دیگر تلاش برای شکوفایی آستارا قدردانی می کنم.
وی در ادامه افزود:از سال ۹۱ دنبال این قضیه بوده ایم که چه کسی منطقه ویژه اقتصادی را اجرایی نماید.در حوزه ی دولت به دنبال ایمیدرو و گسترش و نوسازی و…رفتیم.اخیرا هم خواستار ورود بنادر و دریانوردی به این مسئله شدیم که این سازمان نیز حاضر به پذیرش مسئولیت شد. منتهی با کاهش منابع داخلی بنادر و دریانوردی رو به رو شدیم.اما از یکی دو هفته پیش نیز در باب رفع تصرفات اقداماتی صورت گرفته است.از آقای نجفی به عنوان استاندار گیلان و همچنین یک کیاشهری تقاضا می کنیم که نقش آقای هاشم نیا را برای لاهیجان بازی کنند.ضمنا باید بپذریم که مزیت آستارا بیشتر از لاهیجان است و این شهراز نظر مرز با اوراسیا و بازارچه مشترک و راه آهن و همچنین کریدور شمال به جنوب مزیت های بیشتری نسبت به لاهیجان دارد.

اورژانس بیمارستان سیاهکل ۲۰ روز دیگر به بهره برداری می رسد

ندیمی در مورد اخرین وضعیت بیمارستان سیاهکل گفت:در زمان عضویت من در مجلس هفتم این پروژه آغاز شد اما وقتی به عضویت مجلس نهم در آمدم تنها ساختمان بیمارستان ساخته شده بود و نیاز به حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز بیمارستان و امکانات وجود داشت.
وی از افتتاح بخش اورژانس بیمارستان سیاهکل ظرف ۲۰ روز آینده خبرداد و افزود:طبق جلسه برگزار شده بخش اورژانس راه اندازی خواهد شد و نهایتا تا ۱۵ آذر بهره برداری کامل از بیمارستان سیاهکل صورت خواهد گرفت. خوشبختانه هم اکنون بخشی از تجهیزات خریداری شده و با توجه پیگیری مداوم بنده از دوران وزارت دستجردی تا هاشمی و ریاست بهبودی تا برزیگر امیدواریم هرچه سریعتر این بیمارستان به بهره برداری برسد.

nadimi9256 (20) هیچ مقام اجرایی اجازه دخالت در امور شوراها را ندارد
عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با اشاره به انتقادات صورت گرفته درخصوص تزلزل مدیریت شهری در گیلان گفت:به نظر من در گیلان اتفاق وحشتناکی رخ نداده است و تنها در دو شهر شاهد استیضاح شهردار بوده ایم.در جلسه مجمع اخیر نمایندگان گیلان با استاندار گیلان, یکی از نمایندگان رشت خواستار مداخله استاندار در امور شوراها شد که در آن جلسه من مطلبی عرض کردم که اگر آقای استاندار آن را تائید نکرده باشند حداقل رد هم نکردند.اساسا هیچ مقام اجرایی اجازه دخالت در امور شوراها را ندارد. البته ممکن است نصایحی داشته باشد.اینکه شوراها خطا می کنند امر درستی است و ممکن است ما نمایندگان مجلس نیز دچار خطا و اشتباه شویم.

حاضرم بسیاری از ناگفته ها درخصوص شورای شهر رشت را بگویم

ندیمی در ادامه اظهار کرد: اقشاری که از انها نام می بریم یعنی بوتیک‌دارها، کارگرها، کشتی‌گیرها، و…،از گروه های مختلف اجتماعی مردم کشور ما هستند و اگر اینها نباشند چه کسی می خواهد به شورا راه پیدا کند؟همین افراد در انتخابات نظام جمهوری اسلامی مشارکت داشته اند.ضمنا من به عنوان کسی که در انتخابات شورای استان حضور داشته ام حاضرم بسیاری از ناگفته ها درخصوص شورای شهر رشت را بگویم اینکه چه اتفاقاتی رخ داده که کار به اینجا رسیده است.
بنابراین اینگونه اتفاقات درخصوص نمایندگان مجلس درخصوص وزارت علوم رخ داده و اگر اینگونه باشد باید می گفتند که فرجی دانا چندماه بیشتر بر سر کار نبوده و نباید استیضاح شود.جالب است بدانید که بسیاری از کسانیکه رای به عزل فرجی دانا دادند بعدها پشیمان شدند که چرا چنین کردند .چون فرجی دانا قربانی معاونین خود شد.

از اعتبار نمایندگی خود استفاده کردم و از اعضای شورا خواهش کردم که کحالی را حفظ کنند

nadimi9256 (18)نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درخصوص مسائل پیش امده در شورای شهر لاهیجان گفت: در ابتدا ۹ نفر از اعضای شورای شهر علاقه ای به شهردار شدن کحالی نداشتند اما بنده از اعتبار نمایندگی خودم استفاده کردم و از اعضای شورا خواهش کردم که شما به دلایل مختلف از جمله افکار عمومی آقای کحالی را حفظ کنید.اما پس از چند ماه دوباره شورا و شهرداری به اختلاف برخوردند و بنده فقط سه ساعت حضوری در شورا حضور یافتم و با کدخدامنشی این قضیه را جمع کردم.اما همه ی این موارد دوستانه و رفاقتی بود نه مداخله در کار شورا.من تنها نظر خود را ارائه کردم و انها بزرگی کردند و به حرف های من گوش کردند اما اگر نمی پذیرفتند از لحاظ قانونی مرتکب خلاف نشده بودند.شهردار از لحاظ قانونی مجری مصوبات شورا است و بد و خوب آن برعهده ی شورا است .البته نظارت کلان توسط نمایندگان وجود دارد و قانون شوراها نیز درحال بازنگری است اما فعلا قانون همین چیزی است که وجود دارد.

شهرداران باید بپذیرند که خودمختار نیستند و نمی توانند قانون را دور بزنند/حساب رسی از عملکرد شهرداری لاهیجان
عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس در ادامه افزود:البته این به این معنا نیست که شوراها خوب یا بد عمل می کنند اما شهرداران نیز باید بپذیرند که خودمختار نیستند و قانون به انها اجازه ی پیروی از مصوبات شورا را داده است و آنها نمی توانند شورا را دور بزنند و موجبات بدنامی را فراهم آورند.و یا اینکه به دنبال سفرهای شخصی خود باشند.وقتی شورا و شهرداری به دنبال تله گذاری و مچ گیری یکدیگر هستند دیگر نمی شود کاری کرد و برای همین هم اکنون در شورای شهر لاهیجان بحق مشغول حساب رسی عملکرد شهرداری هستند .

هنگام استیضاح شهردار لاهیجان در ایران نبودم و از دلایل برکناری با خبر نیستمnadimi9256 (14)

ندیمی در خصوص دلایل برکناری شهردار لاهیجان اظهار داشت:خوشبختانه در حین تصمیم شورا برای استیضاح و برکناری شهردار لاهیجان در ایران حضور نداشتم و به دو کشور کره جنوبی و یونان سفر کرده بودم و در جریان دلایل برکناری هم سعی کرده ام که قرار نگیرم.چون کسی از من درخواست ورود نکرده بود.دفعه قبلی فرماندار و اطلاعات و سایر مقامات درخواست مداخله و ورود داشتند اما در اخرین بار کسی از من درخواست نکرده بود و هرکسی باید کار خودش را بکند و نیاز به مداخله ی من در هر چیزی نیست.
وی اضافه کرد:شورا از ضعف ها و مشکلات ساختاری برخوردار است و در نحوه عزل و انتخاب شهرداران نیز مشکلاتی وجود دارد اما تا زمانیکه قانون تغییر نکرده است نمی شود در کار شورا ها مداخله کرد.

در برکناری شهردار لاهیجان دخالتی نداشتم/ از گفتن حرف حق ترسی ندارم
ندیمی ضمن تکذیب دخالت خود در برکناری شهردار لاهیجان اظهار داشت:وقتی من در ابتدا علی رغم میل باطنی اعضا از شورا خواهش کردم که کحالی را به عنوان شهردار انتخاب کنند و هنگامی که انها می خواستند او را برکنار کنند از اعضا خواهش کردم که اینکار را نکنید از نظر دستور زبان فارسی چه معنایی می دهد؟اگر من می خواستم که او شهردار نشود از ابتدا نمی گذاشتم مگر اعضای شورا تغیییر کرده اند؟بنابراین مسئله پشت پرده ای وجود ندارد و وقتی فردی دو مرحله را می پذیرد اما مرحله ی سوم را نمی پذیرد حتما فی قلوبهم مرض است.بنده از گفتن حرف حق ترسی ندارم.جالب است بدانید درخصوص مباحث انتخاباتی کسی ادعا کرده بود فلانی باعث ردصلاحیت دیگری شده است.عاقلی به او گفت این بیچاره خودش در دوره ای ردصلاحیت شده است حال آنقدر قدرت پیدا کرده که دیگران را ردصلاحیت می کند؟! در هر صورت در جامعه به افراد عاقل نیازمندیم.
ندیمی در پارلمان مجتهد است/هرکسی برای هر جریانی هزینه بدهد متعلق به همان جریان است

nadimi9256 (5)ندیمی در پاسخ به این سوال که باتوجه به حضور در مجلس ششم و هفتم به عنوان یک اصلاح طلب و همچنین همکاری با دولت اصولگرای احمدی نژاد «خود را یک اصلاح طلب می داند یا اصولگرا» اظهار داشت:«مرا به این علت ردصلاحیت نکرده اند که…مرا به این دلیل ردصلاحیت کرده اند که…»,معنای این حرف این است که آقای ندیمی در پارلمان مجتهد است و باید طرح بدهد و دفاع کند و نظرات خود را بگوید و اساسا مستقل است و اجتهاد در اینجا به معنای استقلال است.از نظر سیاسی مشی او کاملا مشخص است و هزینه هایی که داده معلوم است و هرکسی برای هر جریانی هزینه بدهد متعلق به همان جریان است.

برای مثال در دوره ی اخیر انتخابات کدام جریان از بنده حمایت کرده ؟ اصولگرایان ,اصلاح طلبان یا توده ی مردم! از نظر سیاسی بنده مشی خود را عوض نکرده ام اما همانطور که قبلا گفته ام با دولت های منتخب همکاری خواهم کرد اما این همکاری به معنای تعلق فکری نیست بلکه تعلق شغلی است.بنابراین اقایان همکاری شغلی را با تعلق فکری اشتباه می گیرند.
همکاری شغلی با تعلق فکری تفاوت دارد
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در ادامه افزود:بنده در انتخابات مجلس دوره ی پیشین ردصلاحیت شدم.آقای احمدی نژاد مردانگی نشان داد و مکررا خود و دوستانش را واسطه کرد تا من با دولت همکاری کنم.آیا وزرای دولت فعلی با دولت سابق همکاری نکرده اند؟اکثر وزرای فعلی نظیر چیت چیان, ترکان رئوس ستاد دولت های قبل بوده اند.بنابراین همکاری شغلی با تعلق فکری تفاوت دارد.
یکی از دلایل برکناری سعادتی حجم بالای مکاتبات وی بوده است

nadimi9256 (11)ندیمی در ادامه با بیان اینکه تغیر مکرر استانداران نیز به گیلان ضربه زده است یادآور شد:سعادتی استاندار سابق گیلان با تمام مشکلاتی که داشت بنده از معاون اول دولت قبل در باره او شنیده ام که یکی از دلایل برکناری وی حجم بالای مکاتبات وی بوده است.معان اول دولت سابق می گفت :سعادتی گونی گونی نامه می آورده و به دلیل تعداد بالای مازندرانی ها در دولت از نفوذ بالایی برخوردار بود و کارش را پیش می برد و این یکی از اشکالات آن بنده خدا بود.
وی در ادامه افزود:حالا این فرد ممکن است چند خطا داشته باشد یا در خصوص مشاورانش مشکلاتی وجود داشته باشد .نمی گویم این فرد سابقه ی اجرایی داشته اما بنده این فرد را برای استانداری انتخاب نکرده بودم.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه بعد از سعادتی سراغ یک گزینه ی بومی بنام آقای هاشم نیا برای تصدی استاندار گیلان رفتیم تصریح کرد: درخصوص هاشم نیا هم  دیدیدم که چگونه با او رفتار شد و در مراسم تودیع او چه رفتار سردی با او داشتند.برادران و خواهران نمی گذاشتند حتی اسم او را به عنوان یکی از گزینه های استانداری جدید به آقای جهانگیری و میرولد ارائه دهیم.بنابراین من از شما می خواهم که اجازه دهید تا صراحتا نگوییم اصولگرا هستم یا اصلاح طلب.

سه مزیت استانی شدن انتخابات

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس از موافقت خود با طرح استانی شدن انتخابات خبر داد و در ادامه اظهار کرد:درخصوص استانی شدن انتخابات در ابتدا باید سه مسئله اقوام ,ادیان و مرزها را حل نماییم.

ندیمی از سه مزیت استانی شدن انتخابات نام برد و اضافه کرد: اگر انتخابات استانی شود اول از همه سطح نمایندگان بالا می رود و بسیاری از اختلافات استانی از بین می رود و مسائل اساسی استان در بین نمایندگان مطرح می شود.
مسئله دیگر این است که نماینده از کارهای جزئی دلال گونه نجات پیدا می کند.هم اکنون نمایندگانی داریم که بیشتر وقت خود را به جای اینکه در مجلس بگذرانند در ادارات سپری می کنند و مشغول کارها فردی هستند نه عمومی !
وی در ادامه افزود:نماینده مردم نباید خود را ذلیل کند و به دنبال ایجاد شغل برای پسر فلان فرد باشد تا در انتخابات چند رای بیشتر برای او جذب کند.
به مردم پشت نمی کنم/از کاندیدا شدن افراد مختلف در انتخابات استقبال می کنم
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در پایان گفتگوی خود با خبرنگاران تحریریه دیارمیرزا گفت: به مردم پشت نمی کنم.بنابراین برخی خود را اذیت نکنند و فکر نکنند که اگر مردم ما را بخواهند ما نمی آییم و در انتخابات حضور پیدا نمی کنیم.دیگر اینکه از کاندیدا شدن افراد مختلف استقبال می کنم و از آنها می خواهم هرچه زودتر ظاهر شوند تا بدانم چه می گویند.
ندیمی در ادامه افزود: اعتقاد دارم گیلان آینده به نمایندگانی نیاز دارد که بیش از آنکه به افراد توجه داشته باشند به افکار توجه کنند.بیش از انکه محلی فکر کنند, تفکر استانی و ملی داشته باشند.بیش از آنکه حرف بزنند کار کنند و بیش از آنکه با حرف خود را اثبات نمایند با کارنامه خود را اثبات کنند.
برای اینکه استان ضرر نکند دوباره نماینده شدم
NADIMI_9279 (1)به گفته ی ندیمی مشکلات گیلان بیشتر از انکه بیرونی باشد ,درونی است و متاسفانه در برخورد با یکدیگر بی رحم هستیم.
ندیمی اضافه کرد: سرمایه های خود را تا زمانی که نمرده اند جزو سرمایه تعریف نمی کنیم و بعد از مرگ برای اینکه یقین کنیم مرده است حتما در مراسم سوم او شرکت می کنیم.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به اینکه نظام ۳۵ سال به من فرصت داده تا به جایگاه فعلی برسم خاطرنشان کرد: ندیمی متعلق به خودش نیست.سالهای سال در اجرا بودم و چندین دوره در مجلس حضورداشتم تا تبدیل به یک پارلمانتاریسم شوم.بنابرای وقتی آقای نوبخت می گوید که بابت آن ۴ سالی که شما در مجلس حضور نداشتید استان ضرر کرده است.من برای اینکه استان ضرر نکند دوباره نماینده شدم .هرچند در معاونت وزارت خانه ی کلیدی صنعت و معدن بوده ام که برای بسیاری از افراد حضور در چنین پستی آرزو است .
وی اضافه کرد: اگر نگذارد مردم از تجارب من استفاده کنند بنده متحمل ضرر نشده ام.از نظر من دیگران هم فرصت هستند و تا اندازه ای نیز در کار خود موفق بوده ایم.

بررسی و حل مشکلات داماش با سفر معاون اول قوه قضاییه  به گیلان
nadimi9256 (4)عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می خواهم خبر خوشی به هوادارن داماش گیلان بدهم ,اضافه کرد:با اقای رییسی دادستان کل کشور و پورمحمدی رییس کل دادگستری درخصوص مشکلات داماش هماهنگی صورت گرفته است و اقای رییسی اعلام کرده اند علی رغم تغییرات در قوه قضائیه پرونده داماش گیلان همچنان در اختیار محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه قرار دارد.

ندیمی با بیان اینکه شنبه هفته آینده معاون اول قوه قضائیه به گیلان سفر خواهند کرد یادآور شد: درخصوص مشکلات داماش گیلان حتما با ایشان مذاکره خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه از معاون اول دستگاه قضا درخواست ساده ای داریم اضافه کرد:از محسنی اژه ای می خواهیم هر رفتاری که با باشگاه های استان خوزستان داشته اند همان رفتار را با داماش گیلان داشته باشند و دستور تامین منابع مالی لازم یا جذب اسپانسر برای داماش گیلان را ارائه نمایند.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:با رهنما مدیرکل ورزش و جوانان نیز در این خصوص جلسه ای برگزار کرده ام و با توجه به پیگیری های قبلی حتما یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه شنبه آینده که با حضور محسنی اژه ای در رشت برگزار می شود طرح مشکلات باشگاه داماش گیلان و در نهایت حل آنها خواهد بود.

هیچ کسی در گیلان و ایران به دنبال تغییر نام منطقه ی آزاد انزلی نیست

nadimi9256 (18)نائب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قصد تغییر نام منطقه آزاد انزلی را نداریم تصریح کرد: باید بگویم که منطقه ازاد انزلی متعلق به کل استان گیلان است .
وی با بیان اینکه ماهیت و عملکرد مناطق آزاد شهرستانی و بلکه حتی استانی نیست یاداور شد:قانون مناطق آزاد اجازه مداخله عناصر شهرستانی را نمی دهد حتی اگر آن منطقه بخشدار داشته باشد باید با هماهنگی مدیرعامل آن منطقه آزاد صورت پذیرد و وزارت کشور راسا نمی تواند بخشدار انتخاب کند.

رییس هیئت تحقیق و تفحص از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مجلس هفتم با اشاره به اینکه مناطق آزاد چه اسمی داشته باشند برای ما اهمیتی ندارد اضافه کرد:برای مثال منطقه آزاد ارس تا کلیدبر و اردبیل گسترش پیدا کرده است یا منطقه ازاد قشم از لحاظ وسعت چند برابر استان گیلان است .بنابراین هیچ کسی در گیلان و ایران به دنبال تغییر نام منطقه ی آزاد انزلی نیست اما منطقه آزاد ماهیت شهرستانی و استانی ندارد بلکه «مناطق آزاد» ملی هستند و مداخله یک فرماندار در مناطق آزاد غیرقانونی است و اگر کسانی شک دارند می توانند قانون را مطالعه نمایند.
منطقه آزاد ایران در انزلی باید تمام قلمروی آبی خزر باشد
nadimi9256 (14)ندیمی با بیان اینکه به عنوان کسی به همراه اقای عبداللهی نماینده مردم زنجان ,انزلی را به ارس ,اروند و جلفا افزوده ام اعتقاد دارم; منطقه آزاد انزلی یا منطقه آزاد گیلان یا منطقه آزاد ایران در انزلی باید تمام قلمروی آبی خزر باشد و این کار در اردبیل صورت گرفته است و با این کار بهره ی فراوانی به استان گیلان و مازندران می رسد.چرا باید با تنگ نظری عده ای منطقه آزاد انزلی در ۸ یا ۱۰ هزار هکتار محدود شود؟منطقه آزاد ماکو ۵۰۰ هزار هکتار است.چرا با عدم قبولی واقعیات اقتصادی فرصت توسعه از گیلان و حتی گلستان و مازندران را گرفته ایم؟! چه اشکالی دارد کل محدوده ی دریا تبدیل به منطقه آزاد شود.بنابراین درخصوص وسعت مناطق آزاد باید تجدید نظر شود و ثانیا باید قبول کنیم که از لحاظ ماهیتی «مناطق آزاد», منطقه آزاد جمهوری اسلامی ایران هستند و کارکرد آنها ملی و فراملی است.
مسرور از تجربه کافی برخوردار و به دنبال حل مشکلات منطقه ی آزاد است
وی با اشاره به اینکه رضا مسرور مدیرعامل منطقه ازاد انزلی از تجربه ی مدیریتی کافی برخوردار است یادآور شد: مسرور به جد دنبال این است که مشکلات منطقه آزاد حل شود و از لحاظ خودرو و ماشین آلات نیز به استان کمک کرده است.از سوی دیگر به دنبال احداث اسکله است و تفاههمنامه ی امضا شده با بنیاد مستضعفان یک فرصت تاریخی برای استان گیلان است.
بنابراین منطقه آزاد همیشه به نام انزلی خواهد ماند اما نباید ماهیت منطقه آزاد را شهرستانی بدانیم و اگر هرکسی چنین حرفی بزند غیرقانونی اظهار نظر کرده است.
عملکرد ,ماهیت و مدیریت هیچ کدام از مناطق آزاد استانی نیست
ندیمی در ادامه افزود:عملکرد ,ماهیت و مدیریت هیچ کدام از مناطق آزاد استانی نیست .اینکه از حسن همجواری استفاده شود و به تیم فوتبال شهرستان کمکی صورت بگیرد یا اینکه درخصوص استخدام جوانان منطقه اقداماتی انجام شود به هیچ وجه اشکال ندارد اما باید بپذریم که منطقه ی آزاد شهرک صنعتی نیست.بلکه منطقه ی آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران است.به عنوان کسی که در تصویب منطقه ی آزاد انزلی نقش داشته ام و علاقه مند به توسعه منطقه آزاد و استان گیلان هستم باید بگویم که نباید برخی با سیاسی کاری روی کلمات دعوا کنند و با توجه به قانون فعلی منطقه ی آزاد, داشتن نگاه محلی و شهرستانی غلط است.
قادر به ساخت اسکله نیستیم آنگاه می خواهیم فرودگاه بسازیم
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص مشکلات پیش آمده درخصوص الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی اظهار کرد:چه کسی قادر است برای منطقه آزاد انزلی فرودگاه احداث نماید؟ اگر مشکل فرودگاه حل نشود اساسا ترانزیت و حمل و نقلی صورت نمی گیرد.یکی از فرصت های مناطق آزاد روادید است آیا می خواهیم از گردشگران بخواهیم همه با کشتی و از طریق دریا سفر کنند؟! هنوز قادر به اتمام اسکله نیستیم بعد می خواهیم فرودگاه جدیدی آن هم در فاصله ی چند کیلومتری با فرودگاه رشت احداث کنیم؟اساسا چنین دیدی نه منطقی است و نه اقتصادی.اگر فرودگاه رشت به منطقه ی آزاد انزلی الحاق شود بدون هیچ هزینه ای ,سازه ای در اختیار این منطقه قرار خواهد گرفت و این مسئله به نفع آنها خواهد بود و بار دیگر تکرار می کنم که از نظر من وسعت منطقه ی آزاد باید کل قلمروی آبی را در بر گیرد.

شاخص فتنه در دولت های قبل وجود نداشته است/معیارها سختگیرانه شده است

nadimi9256 (20)نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه شاخصی به نام فتنه برای بررسی صلاحیت وزرای دولت های سابق وجود نداشته است, افزود: این شاخص ماحصل انتخابات ۸۸ است و اگر در گذشته در بررسی صلاحیت وزرا با چنین شاخصی رو به رو نمی شدیم  برای این است که اساسا چنین شاخصی وچود نداشته است.
وی با بیان اینکه درمورد برخی اشخاص به گونه ای رفتار می شود که اساسا بی سابقه است اضافه کرد:برای مثال آقای زاهدی رییس کمیسیون اموزش مجلس نهم قبل از تصدی وزارت علوم در دولت سابق تنها معاون پژوهشی دانشگاه کرمان بوده است اما در آن زمان کسی معترض نشده که این فرد که در حد رییس دانشگاه هم نبوده چرا برای وزارت علوم معرفی شده است. و شاهد هستیم که خود آقای زاهدی هم در اظهار نظری می گوید که گزینه ی مطرح شده برای وزارت علوم از سابقه مدیریتی کافی برخوردار نیستند.اما باید به آقای زاهدی بگوییم که حضرتعالی انسان محترمی هستی اما قبل از تصدی وزارت علوم نه تنها سابقه ی معاونت و وزارت بلکه حتی سابقه ریاست یک دانشگاه را هم نداشتید چطور شده است که آن موقع این مسئله ایرادی نداشته است؟
برخی در جستجوی کشف ایراد هستند
وی در ادامه افزود:مسئله دیگر این است که برخی در جستجوی کشف ایراد هستند و اگر وزرای پیشنهادی دولت اعلام برائت کنند هم انها خواهند گفت:خیر تو هستی.به بنده ی خدایی می گفتند تو مرجع تقلیدی. او می گفت خیر من مجتهد هم نیستم .اما آنها مصرا می گفتند نه ما می دانیم که تو مرجع تقلیدی اما خودت متوجه نیستی.
بنابراین معیاری به نام فتنه جدید است و قبلا وجود نداشته است و از سوی دیگر معیارها آنقدر سخت شده که برخی معترضین فعلی در گذشته ایرادی به آن نمی گرفته اند. در مجلس هشتم نبوده ام اما چنین سخت گیری هایی ندیده ام و در جلس هفتم حضور داشتم اما بازهم می گویم هرگز چنین سخت گیری هایی ندیدم.
زمان قضاوت و تصمیم گیری درخصوص دانش آشتیانی فرا نرسیده است

nadimi9256 (12)در بحثی که با اقای مجید انصاری داشتم به ایشان عرض کردم که دولت با معرفی گزینه هایی که مکررا از سوی مجلس رای اعتماد نمی گیرند جایگاه مدنی مجلس را منهدم می کند و شبهه وجود جنگ بین دولت و مجلس در بین مردم ایجاد می شود. نهادهایی چون شورای عالی انقلاب فرهنگی,بسیج و …در کشور وجود دارند در این شرایط مگر وزارت علوم چقدر اختیارات دارد؟ بنابراین دولت می تواند شخصی را معرفی کند که به راحتی رای بیاورد.
شخصا با اقای دانش آشیانی و خانواده او آشنایی داریم و از نظر علمی او را فرد بدی نمی دانم.اما او باید در مجلس به برخی شبهات درخصوص گذشته ی کاری خود پاسخ دهد تا امثال بنده و سایر نمایندگان با رضایت قلبی به او رای اعتماد دهند.
وی با بیان اینکه هنوز زمان قضاوت و تصمیم گیری درخصوص دانش آشتیانی فرا نرسیده است یادآور شد:تا سه شنبه فرصت وجود دارد که در خصوص او به جمع بندی نهایی برسیم.
ندیمی با اشاره به اینکه برای رای اعتماد به کابینه ی دولت به عنوان موافق ثبت نام کرده ام افزود:اما تاکنون قرعه دفاع از وزیر به نام من نیفتاده است.
دیارمیرزا از نظر ندیمی
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمورد «دیارمیرزا »اظهار کرد:سه خصوصیت در دیارمیرزا می بینم.اول از همه سعی می کند همواره جزو اولین ها باشد و هرکسی که می خواهد اول باشد باید عیوب خود را بشناسد.
دومین خصوصیت این است که با افراد بانفوذ مرتبط هستید.مسئله سوم این است که تلاش می کنید علاوه بر استانی بودن ملی هم باشید و این مسئله از ارزش بالایی برخوردار است.چونکه در جهان امروز باتوجه به پیوستگی اخبار و افکار هرکسی که جغرافیای محدود دارد اساسا در کره ی زمین زندگی نمی کند.در عصر جدید باید جهانی فکر کرد و رسانه ای که فقط محلی فکر کند رسانه نیست بلکه تابلوی اموات است.
خصوصیت دیگر این است که خودپایشی دارید و درصدد برطرف کردن ضعف هایتان هستید و هرکسی خودپایشی داشته باشد موفق تر است. البته درکنار همه ی اینها جوانی تیم شما نیز مزیت محسوب می شود.

تهیه و تنظیم:سینا هوشمند

Share