خاطره جالب هنرمند تقلید صدای ایران از دوران سربازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سامان گوران در گفتگویی کوتاه، از بازداشت یک هفته‌ای خود به خاطر درخواست مرخصی با تقلید صدای فرمانده پادگان محل خدمتش پرده برداشت. او گفت: در دوران خدمت سربازی، صدای فرمانده‌مان را آنقدر دقیق تقلید می‌کردم که هیچ کس متوجه نمی‌شد من به جای او صحبت می‌کنم. چند ماه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سامان گوران در گفتگویی کوتاه، از بازداشت یک هفته‌ای خود به خاطر درخواست مرخصی با تقلید صدای فرمانده پادگان محل خدمتش پرده برداشت.

او گفت: در دوران خدمت سربازی، صدای فرمانده‌مان را آنقدر دقیق تقلید می‌کردم که هیچ کس متوجه نمی‌شد من به جای او صحبت می‌کنم. چند ماه بود که با صدای فرمانده پادگان، به نگهبانی دژبانی تلفن می‌زدم و می‌گفتم آقای گوران از دوستان است و می‌تواند زود‌تر برود. دفتر چه مرخصی‌اش هم امضا نمی‌خواهد! نگهبان دژبانی هم می‌گفت چشم حاج آقا!

pw8qwlcb1ceiaq4uv3r9

گوران افزوده: دو سه ماه به این منوال گذشت تا اینکه یک روز بعد از اینکه به دژبان زنگ زدم و گوشی را گذاشتم. فورا ساکم را برداشتم تا به خانه بروم. همین که خواستم از درب پادگان خارج شوم، فرمانده پادگان از درب دژبانی وارد شد. نگهبان با دیدن من و فرمانده پادگان، که از بیرون می‌آمد چشم‌هایش چهار تا شد! قبل از اینکه زنجیر ورودی را شل کند به فرمانده پادگان گفت: «قربان، شما همین چند دقیقه پیش از داخل دفترتان با دژبانی تماس گرفتید و فرمودید سرباز گوران می‌تواند به مرخصی برود؛ اما الان از بیرون پادگان تشریف می‌آورید؟!»

وی با اشاره به تنبیه خود در آن روز، گفت: فرمانده من را خواست و متوجه شد که بار‌ها با تقلید صدای او برای خودم مرخصی صادر کرده‌ام. آن روز به خاطر این کار تنبیه شدم و چند هفته هم در پادگان بازداشت بودم! به تلافی آن همه مدت که برای خودم مرخصی صادر کرده بودم، به جای بقیه سربازان تنبیه شدم و نگهبانی دادم!

/جام جم

Share