استاندار درجلسه شورای اداری آستارا خواستار شد

بازپس‌گیری ۲۰ کیلومتر جاده حوزه گیلان از اردبیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیا رمیرزا ،استاندار گیلان گفت: زمانی برای تبدیل اداره راه اردبیل به اداره کل ۲۰کیلومتر از راه گردنه حیران در اختیار استان همجوار قرار گرفت اما هم اکنون باید این راه در اختیار راه وشهرسازی گیلان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیا رمیرزا ،دکتر محمد علی نجفی درجلسه شورای اداری آستارا در گردنه حیران که با حضور معاونین هماهنگی امور عمرانی وتوسعه منابع انسانی استاندار وجمع زیادی از مدیران کل گیلان با هدف بررسی توانمندی ها و ظرفیت های این شهرستان برای توسعه وحل مشکلات برگزارشد با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنر از میهمان نوازی مردم استار قدردانی کرد

IMG_4488استاندار گیلان در شورای اداری آستارا گفت : تمام تلاش خود را برای توسعه و ورود بخش خصوصی به طرح‌های گردشگری و اقتصادی این شهرستان به کار خواهیم بست.

وی در ادمه سخنانش با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ گفت : زیر بنای کارهای اقتصادی وفعالیتهای معیشتی فرهنگ است وبدون داشتن نگاه فرهنگی مناسب این فعالیتها بازدهی مناسب ندارد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ما فرزند انقلاب هستیم و نگاه ما فرهنگی و انقلابی است، افزود: چرا باید گیلان با این همه ظرفیت ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان آن بیکار باشند که به هیچ عنوان در شان این استان نیست.
دکتر نجفی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی بنده در بدو ورود به استان توجه ویژه به حوزه سرمایه‌گذاری بود، تصریح کرد:در جلسه‌ای که با دکتر جهانگیری داشته‌ایم ایشان به بنده گفت که متاسفانه در سال‌های گذشته برخوردهایی با سرمایه گذاران انجام شده که انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران باقی نمانده بود.
نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه متاسفانه در گذشته غفلت‌هایی در حوزه اقتصادی و کشاورزی در گیلان صورت گرفته است، گفت: به بهانه کشاورزی بودن ما را از توسعه صنعت محروم کردند اما اگر واقعا نگاه ویژه‌ای به حوزه کشاورزی در گیلان انجام می‌شد قطعا باید همه مزارع چای و برنج مکانیزه و یکپارچه باشد.
استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای شهرستان مرزی آستارا و آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی در آینده نزدیک در این شهرستان، اظهار کرد: نه تنها این شهرستان نباید بیکار داشته باشد بلکه از امکانات ویژه این شهرستان می‌توان شهرستان‌های استان همجوار و سایر شهرستان‌های نزدیک استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم این غفلت‌ها را باز پس بگیریم، اظهار کرد: خوشبختانه اخیرا وزیر ارتباطات ۱۰‌ها میلیارد تومان در حوزه ارتباطات شهرستان آستارا طرح هایی را عملیاتی کرده که جای خوشحالی دارد.
نجفی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای توسعه و ورود بخش خصوصی به طرح‌های گردشگری و اقتصادی آستارا به کار خواهیم بست، خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با ایجاد امکانات و ایجاد زیرساخت های مهم گردشگری در این شهرستان میزبان مردم اقصی نقاط کشور باشیم.
IMG_4491دکتر نجفی همچنین بر افزایش طرح های سالم سازی دریا ،تقویت وتوسع صنایع شیلاتی ،حل مشکلات فاضلاب شهری ،تردد خودروهای با پلاک منطقه ازاد تاکید کرد وگفت :ما به جد به دنبال حل مشکلات مردم آستارا هستیم
استاندار گیلان همچنین با اشاره به درخواستهای مردمی این شهرستان گفت: زمانی برای تبدیل اداره راه اردبیل به اداره کل ۲۰کیلومتر از راه گردنه حیران در اختیار استان همجوار قرار گرفت اما هم اکنون باید این راه در اختیار راه وشهرسازی گیلان قرار گیرد
وی با بیان اینکه راه وشهرسازی گیلان به وزارت راه وشهرسازی نامه بنویسید افزود :مردم حیران برای کارهای اداری این حوزه در رنجند ونباید مردم یک شهرستان دوقیم داشته باشند.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر تکمیل هرچه سریع تر بیمارستان آستار  به ظرفیتهای توریسیم درمانی این شهرستان اشاره کرد وگفت :در کنار تسریع در ساخت بیمارستان باید کار تجهیز ان نیز آغاز شود تا مردم بیشتر از این منتظر نباشند .
وی افزود :با داشتن ظرفیت بالای پزشکان متخصص در گیلان شایسته نیست که در برخی  مواقع آستارا در این بخش با مشکل مواجه شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری، اظهار کرد:ایشان در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت، ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه، کنترل تورم، تثبیت قیمت ارز و اجرای طرح نظام سلامت را از کارهای ارزشمند دولت یازدهم در یک سال گذشته برشمردند که افتخاری برای دولت است.
وی با اشاره به تورم ۴۰ درصدی در کشور قبل از آغاز بکار دولت یازدهم، افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت تدبیر و امید این مقدار تورم تقریبا به نصف کاهش یافت که از اقدامات نادر این دولت است.
استاندار گیلان با بیان اینکه از روی کارآمدن دولت یازدهم ارزش پول کشور به ۲۰ درصد افزایش یافت،گفت:کنترل تورم و تثبیت قیمت ارز یکی از نگرانی‌های مردم و به ویژه سرمایه‌گذاران بود که هم اکنون این نگرانی‌ها تا حدود بسیارزیادی رفع شده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم و اساسی دولت تدبیر و امید رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز بحث بیکاری با سیاست‌های دولت اندکی تعدیل شده و اشتغالزایی جوانان روبه رشد بوده است.

Share